• LiamSvensson

Hitta kärleken som transa?

Jag har nyligen blivit singel efter en lång relation. Och saknar redan någon att mysa och dela livet med. 
    Men mitt självförtroende påverkas helt klart av det faktum att jag inte längre vill trycka ner den sidan av mig själv som trivs i kvinnliga kläder. Jag skulle aldrig vilja visa upp mig offentligt på detta vis. Men vill kunna vid tillfällen utan att skam kunna få bära ett par fina trosor tex, i mitt eget hem. 
    Så till min fundering då! Finns det kvinnor som kan leva med en man som är 100% heterosexuell, men som skulle vilja på ett avslappnat vis leva sitt liv i de kläder som känns rätt för dagen. 

Eller skulle de absolut flesta kvinnor som vill leva med en man se detta som ett hinder för en relation?

• Svar på tråden Hitta kärleken som transa?
  • Anonym ((T))

Jag har trosor och nattlinne ibland. Min sambo uppskattar det. Hon berömmer mig ofta när jag bär trosor. Det händer även att hon ber mig byta om till trosor när jag har vanliga kalsonger på mig. 

• Anonym (Ärlig)

Varför ska man hålla sådant hemligt! Det är oftast då det blir skvaller! Är man öppen och ärlig, så är det inget kul för folk att lägga sig i. För mig känns det som att man håller det hemligt för man skäms. Men vad vet jag.
    Iaf så, så klart det är ok att klä sig som man vill! Jag tycker det är dumt överhuvudtaget att folk sorterar kläder i 2 fack, manligt och kvinnligt. Det borde inte finnas någon herr avdelning och en dam avdelning. Det borde bara finnas en klädaffär!
    Idag är det mesta accepterat. Vet inte din ålder, men tror det är lättare för yngre. "Den gamla" generationen är lite mer trångsynt. Men det är deras problem! Inte ditt! Glad

• Anonym (M)
    Anonym (Jupp) skrev 2023-07-28 00:03:59 följande:
    Han tog upp det i sin trådstart:

Jag skulle aldrig vilja visa upp mig offentligt på detta vis. Men vill kunna vid tillfällen utan att skam kunna få bära ett par fina trosor tex, i mitt eget hem. 
    Ja, jag missade det. Då kanske chanserna ökar att hitta någon
  • Anonym (M)
    Anonym (Mx) skrev 2023-07-27 12:46:21 följande:

Intressant fråga. Skulle dagens kvinnor, som gärna skyltar med sin goda värdegrund, acceptera att sin man gick runt i trosor och läppstift ibland.

Värdegrund vad exakt menar du med det? Ens egen sexualitet är en helt annan sak. Alltså vad man personligen tänder på och vad man finner avtändande.
  • Anonym (Vhuff)
    Anonym (Mx) skrev 2023-07-27 12:46:21 följande:

Intressant fråga. Skulle dagens kvinnor, som gärna skyltar med sin goda värdegrund, acceptera att sin man gick runt i trosor och läppstift ibland.

Hur skyltar dagens kvinnor med "sin goda värdegrund"? Du vet väl att även kvinnor är individer? Och tycker därmed olika om saker och ting. Eller är kvinnor läskiga aliens för dig? Festligt att "postman" tycker att ditt nervärderande inlägg mot kvinnor är "klockrent" eller något annat typiskt för denne. Allt som nedlåtande tillskriver kvinnor exakt samma personlighet, för att sen köra med bestraffning när det visar sig inte vara så.

klassiskt
  • Anonym (M)
    Anonym (Vhuff) skrev 2023-07-30 15:24:56 följande:
    Hur skyltar dagens kvinnor med "sin goda värdegrund"? Du vet väl att även kvinnor är individer? Och tycker därmed olika om saker och ting. Eller är kvinnor läskiga aliens för dig? Festligt att "postman" tycker att ditt nervärderande inlägg mot kvinnor är "klockrent" eller något annat typiskt för denne. Allt som nedlåtande tillskriver kvinnor exakt samma personlighet, för att sen köra med bestraffning när det visar sig inte vara så.

klassiskt
    Jag antar att dessa två menar att om kvinnor vurmar för att tex transvestiter ska bli accepterade i samhället och lika mycket värda så ska kvinnor också kunna vara tillsammans med en sådan.
  • Anonym (Vhuff)
    Anonym (M) skrev 2023-07-30 15:32:16 följande:
    Jag antar att dessa två menar att om kvinnor vurmar för att tex transvestiter ska bli accepterade i samhället och lika mycket värda så ska kvinnor också kunna vara tillsammans med en sådan.

"kvinnors goda värdegrunder" är något tydligen den homogena gruppen kvinnor förväntas ha.

Även här är kvinnor individer. En del är ok med det, andra inte. Vissa vill att transvestiter ska bli accepterade i samhället och samtidigt så tänder hon inte på det. Andra vill inte att transvestiter ska finnas i samhället men har en sån man hemma. Kombinationerna är oändliga. Det finns inget enhetligt "kvinnors goda värdegrunder" Det är någon som hittar på det för att nedvärdera kvinnor som grupp.

Hur du tolkar saken var inte alls det som skrevs.

• Anonym (Man 53 år)
    Anonym (Vhuff) skrev 2023-07-30 15:47:36 följande:

"kvinnors goda värdegrunder" är något tydligen den homogena gruppen kvinnor förväntas ha.

Även här är kvinnor individer. En del är ok med det, andra inte. Vissa vill att transvestiter ska bli accepterade i samhället och samtidigt så tänder hon inte på det. Andra vill inte att transvestiter ska finnas i samhället men har en sån man hemma. Kombinationerna är oändliga. Det finns inget enhetligt "kvinnors goda värdegrunder" Det är någon som hittar på det för att nedvärdera kvinnor som grupp.

Tagga ner lite och värna humanismen och toleransen överallt för alla så blir livet både bättre och lättare.
  • Anonym (Vhuff)
    Anonym (Man 53 år) skrev 2023-07-30 15:51:23 följande:
    Tagga ner lite och värna humanismen och toleransen överallt för alla så blir livet både bättre och lättare.
    Vad är det du förväntar dig att jag ska göra rent praktiskt? Vara tyst och hålla klaffen när någon skriver nedlåtande inlägg om kvinnor? Tycker du det är ok?

är det att "värna om humanism och tolerans"? eller är det att värna om humanism och tolerans när någon sätter ned foten? Fundera på den du.
  • Anonym (M)
    Anonym (Vhuff) skrev 2023-07-30 15:47:36 följande:

Tycker mig ha sett att det ofta går ut på liknande men jag vet såklart inte att det var så som menades i just den här tråden och jag skrev inte heller att jag var säker. Jag ställde också frågan i ett annat inlägg vad som avsågs med värdegrund.

För övrigt så håller jag givetsvis med om att det kan vara väldigt olika.

Det jag ville ha sagt var iallafall att det behöver inte alls finnas någon motsägelse i det. Vad man vill ha i sin egen säng är en helt annan sak.

Svar på tråden Hitta kärleken som transa?