Inlägg från: LiamSvensson |Visa alla inlägg
  • LiamSvensson

Hitta kärleken som transa?

Jag har nyligen blivit singel efter en lång relation. Och saknar redan någon att mysa och dela livet med. 
    Men mitt självförtroende påverkas helt klart av det faktum att jag inte längre vill trycka ner den sidan av mig själv som trivs i kvinnliga kläder. Jag skulle aldrig vilja visa upp mig offentligt på detta vis. Men vill kunna vid tillfällen utan att skam kunna få bära ett par fina trosor tex, i mitt eget hem. 
    Så till min fundering då! Finns det kvinnor som kan leva med en man som är 100% heterosexuell, men som skulle vilja på ett avslappnat vis leva sitt liv i de kläder som känns rätt för dagen. 

Eller skulle de absolut flesta kvinnor som vill leva med en man se detta som ett hinder för en relation?

• Svar på tråden Hitta kärleken som transa?
  • LiamSvensson
    Anonym (Man 53 år) skrev 2023-07-27 13:14:09 följande:
    Jag har i olika sociala medier stött på många par där kvinnan i relationen trivts utmärkt med det upplägget som du talar om. Så visst är det möjligt att hitta en livspartner som gillar det.

Å andra sidan tror jag att du kommer stöta på väldigt många som absolut inte kan tänka sig dina intressen.

Det finns uppgifter om att cirka 10 procent av männen är intresserade av att i olika former bära motsatt köns kläder. Så du är definitivt inte ensam ( jag är en bland dem som iallafall en kortare period också bar feminina plagg med behållning)

All lycka till! 
    Återkoppla gärna här i tråden vad som händer för din del.

/ Man.
    Okej. Jag upplever av det man läst på nätet att det gärna blir väldigt mycket fokus på det sexuella inslaget. Hur har du upplevt det? 
    För egen del så skulle det innebära en grov missuppfattning. Visst finns det ett sexuellt inslag. Men inte mer än att jämföras med att vissa kvinnor kan uppskatta att få känna sig lite extra sexiga i sina kläder i bland. Men lika så vill jag bara känna mig bekväm och mysig för det mesta.
  • LiamSvensson
    Lynx123 skrev 2023-07-27 14:22:21 följande:

Jag skulle absolut inte ha problem med det! ❤️

Självklart en omöjlig fråga att generalisera ett halva befolkningen. Men hur tror du det generellt ser ut bland kvinnor kring denna fråga?
  • LiamSvensson

Anonym (M)

Jag håller verkligen med. Men samtidigt hur tar man upp det i en konversation med en person man knappt känner. 
    Framför allt när man vill att det ska förbli en privat sak. 

• LiamSvensson
    Anonym (Vän)
    Ett av de mest attraktiva drag en person kan ha är ju självinsikt enligt mig.
    Men jag som varit i förhållande länge, upplever att samhället i stort är väldigt inriktad på utseende. Och då kan det ju bli svårt att uppfylla kraven. 
  • LiamSvensson
    Anonym (Man 53 år) skrev 2023-07-27 20:40:11 följande:
    Hej. 
    Det är definitivt ett överdrivet fokus på det sexuella inslaget hos väldigt många så snart ämnet transvestism kommer upp.
    Ofta blandas transvestism och transsexualitet ihop vilket blir tokigt.
    Tyvärr är det nog samma sak väldigt ofta hos många så snart de fått vetskap att den eller den personen är bi/ homo/ trans/ metro/ osv -sexuell,  det blir på något konstigt sätt mycket mer okej att fundera på sex när någon så att säga avviker från normen. 

Okunskapen är utbredd, väldigt många förutsätter att en transvestit i och med att den bär motsatt köns kläder eller andra attribut därmed då också på något konstigt sätt per automatik blir homosexuell.
    Så är självklart inte fallet men visst förekommer många iallafall män som gillar att ha sex med män bland de män som bär kvinnokläder.

Jag personligen identifierar mig inte som transvestit. Jag har vid några tillfällen under åren valt att bära feminina skor och plagg av olika slag. Dock är jag helt ointresserad av smink, smycken, hår etc. Jag är ointresserad av att inträda rollen av det motsatta könet. Jag fashineras av det visuella  och framför allt materialen, känslan och passformen på plaggen. Jag har stort intresse om plaggen och är väldigt påläst om vissa grejer.
    Jag tror det egentligen mer handlar om en slags materialfetisch (fetisch begreppet är känsligt att diskutera här på FL).

Jag vet inte om mitt inlägg tillför något för dig men det man kan konstatera är hur som helst är att det intresse du och jag har innebär lika många vinklar som det finns människor.

Att hitta en partner som funkar till 100 procent med hur du vill leva inom detta område är väl lika svårt eller enkelt som hitta nån som är kompatibel med vilken mat man gillar eller fritidsintresse eller boendeform eller politik du gillar, ja du fattar... En del funkar det med på ett plan men inte ett annat. Svårt att lyfta fram detta vid en första date dock. 
    Väl sagt. Blir svårt att tillägg något där.
  • LiamSvensson
    Anonym (Hmm) skrev 2023-07-28 00:09:44 följande:

Ja kanske om det kommer fram en bit in i förhållandet att han vill prova och ha trosor och de sen successivt ökar. men det finns nog gränser på hur ofta och mycket som jag skulle finna det attraktivt, men det beror givetvis på hur han är i övrigt och om det påverkar sexlivet. jag är inte ute efter en lesbisk relation liksom.

Låter mer som du talar om någon som utforskar sin identitet. Jag är väl medveten om vem jag är och vad jag vill. Jag är inte ute efter att utforska. Utan att jag vill kunna hitta kärleken med en heterosexuell kvinna. Men samtidigt en kvinna som är öppen nog att inte se kläderna jag bär utan personen jag är. 
  • LiamSvensson
    Hjelm skrev 2023-07-28 18:56:39 följande:

100 procent okej med att min partner klär sig i kvinnokläder eller sminkar sig om han vill det.

Däremot kanske jag skulle ha svårt för om det var en situation där han skapade en helt ny kvinnlig identitet som han växlade mellan, och att de två var som helt olika personer. Typ ena stunden Thomas, andra stunden Tina, och att Tina gör saker som Thomas aldrig skulle göra. Det skulle jag nog inte orka med.

Men så länge det bara handlade om att han trivs med att klä sig kvinnligt emellanåt är det helt lugnt.

Det med ny identitet har väl mer och göra med att man känner sig född med fel kön skulle jag gissa på. Jag är väldigt nöjd med min köns tilldelning. I mitt fall handlar det bara om att få vara just den jag är. Och den jag är, är en medelålders man som trivs med att få bejaka sin kvinnliga sida.
    Konstigt nog är det många som verkar tro att man är två olika personer när man har trosor på sig mot den man är när man har kalsonger på sig.
    Självklart känner jag ju mig mer feminin i ett par fina trosor vilket ju kanske leder till en lite mer feminin approach. Men absolut ingen personlighetsklyvning.

Nu säger jag inte att du var av den synen. Det var mer en parantes på det med identitet.
  • LiamSvensson

Något krånglar när jag försöker citera. Knappen funkar helt enkelt.
    Men stort tack till alla insikter. Mycket som är intressant.
    Sen vill jag påpeka att jag inte på något ville generalisera eller klumpa ihop kvinnor som en grupp.
    Min fråga var om "där finns kvinnor".  Inte för att jag vill att någon ska stå till svars för alla kvinnor. Utan för att det är en kvinna jag hoppas träffa, bli kär i och spendera resten av mitt liv med.

• LiamSvensson

Känner att jag vill visa att vi kommer i alla storlekar och former. Så ingen som utforskar detta ämne får komplex. Jätte bra av anonym (Testat) att visa på mod. Min vi alla kan inte ha lika fina kroppar eller underkläder varje dag. 
    I dag är det städa och tvätta på schemat. Så i dag är det komfort som vinner under till 😂

• LiamSvensson
    LiamSvensson skrev 2023-08-21 14:40:54 följande:

Känner att jag vill visa att vi kommer i alla storlekar och former. Så ingen som utforskar detta ämne får komplex ........ 

Tucking! Fick en fråga på meddelande om hur man kan dölja det manliga underredet så pass som i bilderna. 
    I dag slarvade jag en hel del, men men. Det är ganska enkelt, googla tucking. I kort går det ut på att du petar upp bollarna i hålen upp mot magen. Sen tejpar du pungen och penis, neråt/bakåt. Finns massa olika tejp man kan använda. Men använd för guds skull inte silvertejp eller liknande 😂. Det får vara något för kroppen. Många använder bröst tejp. Jag föredrar sån tejp/film som tatuerare använder efter. 
    Det är helt ofarligt, men att ha bollarna i den positionen en längre tid kan medföra minskad fertilitet. Men det ska vara övergående. Men undvik om du försöker skaffa barn med andra ord. 
Svar på tråden Hitta kärleken som transa?