Anonym (Man 53 år) skrev 2023-07-27 20:40:11 följande:
Hej.
Det är definitivt ett överdrivet fokus på det sexuella inslaget hos väldigt många så snart ämnet transvestism kommer upp.
Ofta blandas transvestism och transsexualitet ihop vilket blir tokigt.
Tyvärr är det nog samma sak väldigt ofta hos många så snart de fått vetskap att den eller den personen är bi/ homo/ trans/ metro/ osv -sexuell, det blir på något konstigt sätt mycket mer okej att fundera på sex när någon så att säga avviker från normen.
Okunskapen är utbredd, väldigt många förutsätter att en transvestit i och med att den bär motsatt köns kläder eller andra attribut därmed då också på något konstigt sätt per automatik blir homosexuell.
Så är självklart inte fallet men visst förekommer många iallafall män som gillar att ha sex med män bland de män som bär kvinnokläder.
Jag personligen identifierar mig inte som transvestit. Jag har vid några tillfällen under åren valt att bära feminina skor och plagg av olika slag. Dock är jag helt ointresserad av smink, smycken, hår etc. Jag är ointresserad av att inträda rollen av det motsatta könet. Jag fashineras av det visuella och framför allt materialen, känslan och passformen på plaggen. Jag har stort intresse om plaggen och är väldigt påläst om vissa grejer.
Jag tror det egentligen mer handlar om en slags materialfetisch (fetisch begreppet är känsligt att diskutera här på FL).
Jag vet inte om mitt inlägg tillför något för dig men det man kan konstatera är hur som helst är att det intresse du och jag har innebär lika många vinklar som det finns människor.
Att hitta en partner som funkar till 100 procent med hur du vill leva inom detta område är väl lika svårt eller enkelt som hitta nån som är kompatibel med vilken mat man gillar eller fritidsintresse eller boendeform eller politik du gillar, ja du fattar... En del funkar det med på ett plan men inte ett annat. Svårt att lyfta fram detta vid en första date dock.
Väl sagt. Blir svårt att tillägg något där.