Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

BIM September 2023

Är på cykeldag 12 idag och brukar ha ÄL runt dag 17. Så denna veckan är jag och sambon gång igen 😂 Upplever ändå tiden mellan mens och ÄL den som är längst.. går bara runt och väntar på ÄL. Efter ÄL finns ändå hoppet uppe att det kanske gått vägen. Hoppas det är vår tur denna månad 🥰 
  • cutepenguin
    Bär skrev 2023-09-04 06:12:37 följande:

4 dagar kvar till BIM, negativt på 2 graviditetstest. 
    Tror det är kört denna månad. med. Molvärken har dessutom ändrat karaktär och är mer som mensvärk..

Hur står man ut med besvikelsen efter varje misslyckat försök? Det håller på att äta upp mig och jag känner mig typ stressad, för jag vill nu, nu, nu...

Bara att börja ladda för försök nummer 5 efter missfall.. 
    Men vi har hållit på så länge då vi började försöka i Januari.. Blev gravid i februari, hann vara gravid i 2,5 månad innan jag fick missfall i maj... 😔

Jag känner likadant och skrev ett liknande inlägg förra månaden. Jag har inte haft ÄL ännu denna månaden så hoppet lever fortfarande, men den där besvikelsen är hemsk och jag var otroligt nedstämd när jag fick mens nu i augusti. Förstår precis hur du menar med att det äter upp en.. Hade också ett missfall i slutet av juni (hade blivit gravid på försök 1) och nu har det *bara* gått två försök sen missfallet men jag är SÅ otålig och undrar varför det gick så lätt första gången 😅 

Vi får tänka att det KAN ta tid utan att någonting behöver vara fel eller konstigt. ❤️ Men ja, otålig är jag! 

• cutepenguin

Fick positivt ÄL-test nu imorse. 🥳 Jag och sambon har legat i sen i söndags, så känns som det blev bra tajmat denna månaden. Blir idag och eventuellt imorgon också. Sen håller vi tummarna! 

Tidigare 2 försök har vi inte prioriterat liggandet så bra innan ÄL utan det har mer blivit runt ÄL och dagarna efter vilket ju inte hjälper så mycket. 

• cutepenguin
    Syskonförsök skrev 2023-09-12 19:24:26 följande:

Någon som är runt bim och har det lite spännande? en annan är bara äl+1 och i den otåliga väntan 😂

Är också i den otåliga väntan, är på ÄL+3 idag 😂 

• cutepenguin
    Syskonförsök skrev 2023-09-12 21:32:59 följande:

Haha! Sååååååå segt ju. Vad är din plan framåt? när testar du eller inte? Och tempar du?

Förra månaden tog jag inget test förens när min mens borde dykt upp på ÄL+11/BIM+1 (negativt) och mensen kom på ÄL+12. 

Den här månaden har jag beställt Clearblues digitala som man kan ta tidigare.. så funderar på att testa det på ÄL+9.. åker på konferens med jobbet sen 3 dagar 😅 Har du någon plan?

• cutepenguin
    Ailicececilia skrev 2023-09-14 16:07:32 följande:

Hej! 

Jag har lite småpanik här. 

Positivt test på LH idag med CB och något svagare på apotekets egna stickor. Men mannen är bortrest till och med imorgon kväll. Är det kört? Har lite molande äl-värk som har vart hela dagen. Har även fertilt sekret, funnits i ca 3 dgr. Nu är alla stickor dessutom slut. 

Vill fan inte missa denna chans nu när vi äntligen bestämt oss. Vad har ni för tips och råd? Ska jag köpa fler stickor och se om det håller i sig? Åka land och rike för att ligga? 

Det är ju den första positiva som du måste utgå ifrån, så du behöver inte ta flera test. Från första positiva testet har du ägglossning inom 12-36 timmar. Sen lever ju ägget mellan 12-24 timmar efter att det släppt också 🥰

• cutepenguin

Är det någon idé att testa på ÄL+8 eller bör jag vänta en dag eller två? Har BIM på ÄL+10 (plus/minus en dag). 😅 Är lite sugen på att ta ett test imorgonbitti på ÄL+8, men kanske ska hålla mig tills måndag åtminstone.

• cutepenguin
    Mololo skrev 2023-09-16 18:22:25 följande:

Är också att du äl+8 och sugen på ett test i morgon? 😆 men har inga testa-tidigt hemma.

Känner bara att DEN HÄR gången? NU, är det väl dags för ett plus! Positiv känsla. Men samtidigt rädd för att bli besviken om jag får upp hoppet för mycket i onödan. 🥲

Jag köpte testa tidigt-test i veckan.. aldrig använt dom tidigare så tänker att jag måste utnyttja det 😂 Jag har en väldigt positiv känsla den här månaden.. Men är liksom du rädd att bli ännu mer besviken 😅 Håller tummarna för oss båda!!

• cutepenguin

Har fått upp mina förhoppningar denna månaden nå otroligt.. har bara en känsla att det gått vägen? Idag vaknade jag dessutom med yrsel. Håller i sig ännu och blir värre om jag rör mig mycket och snabbt. Yrsel var något jag fick ungefär samma dag efter ÄL sist när jag faktiskt var gravid (som senare blev ett MA) och såhär i efterhand var det nog mitt tidigaste graviditetssymtom. Men vågar verkligen inte hoppas på för mycket.. 😅 

• cutepenguin

ÄL+9 idag, har inte tagit något test ännu. Hade yrsel igår och på förmiddagen idag, men det har gett med sig nu. Har även haft lite molvärk långt nere i mitten av magen. Båda var symtom när jag sist var gravid, så jag har fått upp hoppet om man säger så. Får se om jag tar ett test på onsdag om mensen inte dykt upp innan dess 🤞🏼 

Svar på tråden BIM September 2023