Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

BIM September 2023

ÄL+10 idag och trots mitt mående i helgen åkte jag iväg på konferens med jobbet. Ångrar det då jag precis fick prata med min chef och säga att jag mår dåligt (sa såklart inte symtomen till henne men är yr, halvt illamående och väldigt väldigt trött). Kom upp på rummet och kunde INTE låta bli att ta ett test.. och jag är gravid?! 😭 Är så glad. Hade ett MA i slutet av juni och detta var försök 3. Nu hoppas jag det går bra hela vägen denna gång!!

• cutepenguin
    Syskonförsök skrev 2023-09-20 07:20:58 följande:

Försök 16 medräknat ett missfall och äl+9 idag fick jag detta. Så glad så jag gråter ❤️❤️❤️
    //

Åh!!! Grattis grattis grattis! ❤️❤️

• cutepenguin
    Anonym (Anonym(Daisy)) skrev 2023-09-21 22:39:43 följande:

Har plussat.. är helt i chock!! Provat typ 3 olika test för att vara säker och alla var tydligt positiva, även den digitala! Det här kommer efter 6 långa månader sedan  mitt missfall.. Hoppas hoppas hoppas den här vill stanna nu <3

Grattis till er som också plussat och jag har håller tummarna för er andra att det händer snart! 

Så kul! Stort grattis! 🤩

• cutepenguin
    Anonym (Anonym(Daisy)) skrev 2023-09-22 08:58:49 följande:
    Tack!! Och grattis till dig med! ❤️ Gärna, mitt bf är egentligen 31-maj men hänger gärna i juni tråden också, man vet ju aldrig 😂🥰

Jag har BF 28 maj, men tänkte också att jag hänger lite i juni-tråden 😂👍🏼 

Och grattis! ❤️

• cutepenguin
    Vinter01 skrev 2023-09-22 11:15:34 följande:

En fråga till er som testar tidigt 😄. Hur tidigt testar ni? Jag har RFSU testa tidigt test hemma och är nu på ÄL+6. har plussat väldigt tidigt med mina två tidiga barn men minns inte när.
    förstår att jag måste vänta några dagar till.. men gud vad jobbigt det är.
    svar om att vänta tills bim undanbedes 😂

Jag testade på ÄL+10. 🥰 Och fick positivt.

• cutepenguin
    Vinter01 skrev 2023-09-22 12:17:30 följande:

Grattis Cutepengiun 🙏🏻❤️ jag ska försöka hålla mig så länge.
    får man fråga om du haft symtom så tidigt?

Tack! ❤️????🏼 

Jag är än så länge bara på ÄL+13. Men ja, jag började få symptom redan i lördags kväll när jag var på ÄL+7 med yrsel och molvärk långt ner i magen strax ovanför blygdbenet. Yrseln pågår fortfarande så är helt snurrig 😵?💫 och molvärken kommer och går lite. Sen har det tillkommit trötthet och ömmande bröst sen jag plussade i tisdags. 

• cutepenguin
    Ailicececilia skrev 2023-09-24 13:08:03 följande:

Samma här! BIM på fredag och vill sååå gärna testa. 

Jag hoppas jag kan hålla mig till tisdag. Men fan vad långsamt dessa veckor och dagar går 😂 Har inte tålamod för det här. Kommer testa med CB tidigt! Någon som har erfarenhet av dessa?

Jag använde CB digitalt testa tidigt på ÄL+10 och fick plus 🥰👍🏼 Har inte testat de som ska visa streck.

• cutepenguin
    Ailicececilia skrev 2023-09-24 15:01:14 följande:

@cutepenguin 
    jag köpte något paket om 3, två testa tidigt och ett digitalt. Tror de är manuella tyvärr. 

Men får väl åka och köpa mig ett digitalt ikväll så jag kan testa imorgon 😅 

Såå glad för din skull, att du har plussat igen 🎉 Är det första eller andra barnet för dig?

Då har du ju åtminstone ett digitalt, om de manuella bra ger svaga streck tänkte jag! 🤩👍🏼 

Åh tack ❤️ Det är första barnet! 

• cutepenguin
    Ailicececilia skrev 2023-09-24 18:37:55 följande:

Ja men precis!! 

Åh, gud vad spännande. För mig med 😍 Känns så nervöst och förväntansfullt på samma gång!

Ja verkligen! 😍 Hoppas på ett plus för dig också!! 

• cutepenguin
    Ailicececilia skrev 2023-09-24 20:22:14 följande:

@cutepenguin 
    Hade du några symptom på ÄL10+? 

Hur kände du dig? 🥰

Ja, det hade jag. Fick yrsel på ÄL+8 och var tröttare än vanligt. ÄL+10 var jag på konferens med jobbet men fick säga att jag mådde dåligt (vilket jag gjorde då jag var extremt yr och trött) så gick upp på hotellrummet för att sova. Det var då jag tog testet och fick gravid på Clearblue digital testa tidigt 😅👍🏼 Så yrsel och trötthet var nog tidigaste symtomen. Tillsammans med molvärk strax ovanför blygdbenet. Ömma bröst fick jag en eller två dagar efter att jag plussade. Är bara 5 dagar sen och mår fortfarande likadant med samma symtom 😅 

• cutepenguin
    Ailicececilia skrev 2023-09-24 21:02:00 följande:

Åååh, pirrigt!!! Tog du det på kvällen? 

Amen min trötthet är också förlamande, men kan lika väl vara att hösten är här och mycket på jobbet. 

Ingen molvärk precis där, men känt lite i livmodertappen och äggledarna. Återstår att se helt enkelt, men vad man känner in 😂🙈

Jag tog det mitt på dagen vid 14-tiden 😂👍🏼 Men hade druckit otroligt lite den dagen så chansade lite när jag tog testet.

Hoppas så mycket för din skull!! 😍😍

Svar på tråden BIM September 2023