• lhe3

Han vill ha paus/distans

Träffat en man i sommar. Vi har både vårt förflutna, jag 40, han 50. Vi har träffats ett par gånger ute och har gemensamma bekanta och efter en utgång i somras började vi ses ensamma. 

Vi har pratat timmar i telefon, träffats och fikat, gjort saker ihop och haft bra sex. 

Jag har sagt att jag vill ta det lugnt och han likaså och inte kasta oss in i något förhållande, utan bara träffas och ha det bra. 

Igår ringde han och sa att han har sådana känslor för mig som han inte var beredd på, han menar på att han ville hålla det här enkelt och bara "ses" men att jag klivit rätt in i hans hjärta och det var han inte beredd på.

Han vill ha lite distans för att känna efter vad som försiggår i hans huvud och hjärta. 

Jag sa att jag givetvis respekterar det och det har gått en dag. Blir fundersam, vad tror ni händer när en man säger så här? 

Han har ett brokigt förflutet, absolut, och det har han varit ärlig med från början, men ändå funderar jag.

• Svar på tråden Han vill ha paus/distans
  • lhe3
    Anonym (Samma) skrev 2023-09-01 10:23:19 följande:

Har liknande situation. Jag tror att de vill hålla möjligheten öppen att träffa andra om tillfälle uppstår.  De har (efter långt förhållande) upptäckt vad coolt det är att vara singel och kunna knulla. 
    Tyvärr för oss. 
    Det blir inget med såna här män. 
    Så länge de vidhåller att de är singlar är de inte otrogna heller om det blir lite åka av på annat håll. 

Tråkigt att du har en liknande situation. Det är grymt jobbigt men håller med dig att det nog är för att hålla dörrarna öppna ifall att... 

Det positiva i det här är att jag också hunnit tänka och landat i att jag kommer inte sitta och vänta tills att han bestämt sig utan dörren står öppen för mig med och det finns ju massa andra män som inte velar så här. 

Jag blev så förvånad för jag har aldrig fått det här bemötandet i andra förhållanden, att han vill ha en paus, snarare tvärtom att han vill ses hela tiden i början men någon gång ska tydligen vara den första. 

Tråkigt bara när man öppnat sig, vi har pratat flera timmar om dagen i telefon, träffats och haft det mysigt och så PANG säger det som blixt från klar himmel, då ska han ha distans för att det gått så fort när det är han som legat på från sin sida. Så skumt! 

• lhe3
    Anonym (Granbarr) skrev 2023-09-01 08:54:39 följande:

Om det finns saker i hans bagage som gör att han inte är redo att bli kär så kommer han förmodligen att glesa ut både träffar och kontakt . Just för att du inte ska bli kär och sårad och bli konflikter.   Räkna med att det inte kommer bli ni två. 

Han har ett tungt bagage med brokig uppväxt, missbrukande föräldrar, mamma till barnen han skilt sig från m.m. Jag kommer från en helt annan uppväxt men lyssnat in och försökt att förstå. Han har öppnat sig för mig och berättat så mycket om sitt liv och jag har funnits där. Vi har pratat timmar varje dag och han har uppskattat att jag lyssnat, varit där men så från ingenstans fick jag dörren i ansiktet. Även om han inte konkret sagt att det är slut utan "måste landa i sina känslor för jag klivit rätt in i hans hjärta" så vet jag inte om jag är sugen på att "börja om" då det enbart verkar vara på hans villkor.
  • lhe3
    Bjoer skrev 2023-09-01 10:26:36 följande:
    Fast det kan ju handla om en konflikt mellan hans intellektuella sida och hans känslomässiga sida. Att han trivs med att vara själv och enkelheten det ger samtidigt som förhållanden tidigare har lett till tråkiga saker och att han på andra sidan börjat få känslor som komplicerar det hela.

Jag vet inte hur ofta ni har pratat innan men ge det några dagar och kolla sen läget.

Hur känner du inför honom? Om han vill mer, är du beredd på det?
    Han har sagt att han blivit sårad och haft ett helvete med mamman till sina barn, det slutade tråkigt med rättegång och massa annat tjafs. De har ingen kontakt idag, och heller har han inte kontakt med några av sina barn. 

Han har även haft en hård uppväxt med missbrukande föräldrar, misshandel, andra kvinnor som varit otrogna. Säger att han har nära till sina känslor och varit ensam längre. Att jag klev rätt in i hans liv och i hans hjärta var inget han räknat med och inte var beredd på. 

Från början var jag tydlig med att vi tar det lugnt och inte har några krav på varandra men när hans känslor kom in i bilden tyckte han det blev jobbigt. 

Vi har tidigare pratat minst tre timmar i telefon per dag. Han har legat på och ringt massor och jag frågade om jag varit för på. Då menade han på att det snarare var han som varit för på och det skrämmer honom.

Jag tycker om honom massor men jag har också haft tid att fundera och min fråga är, kommer jag kunna starta om när jag faktiskt blev väldigt sårad? Jag vet inte...
  • lhe3
    Anonym (Malin) skrev 2023-09-01 12:24:46 följande:
    Fast bland kan man faktiskt trilla dit utan att man är riktigt hel?när man träffar någon och man börjar att känna något igen och man bara mår så förträffligt bra.
    Känslor kan faktist vara lika fantastiskt som skrämmande.
    Saken är den att sedan vi träffats har vi pratat i telefon timtals varje dag! Han har öppnat upp sig och berättat så mycket och varit tacksam för att jag lyssnat på honom. Han har ett brokigt förflutet med missbrukande föräldrar, taskig uppväxt, drama med mamman till barnen som inte slutade så bra, ingen kontakt med några av sina barn (varningstecken?). Jag har ställt upp och lyssnat, han har pratat av sig och han är den som varit på genom att ringa flera gånger om dagen och hört av sig. Frågade om jag varit för på och det svarade han att det snarare var han som varit för på och att det skrämde honom. 

Han ville nog inte få känslor men medgav det rätt snabbt och helt plötsligt vände från ingenstans. Kvällen innan var han hos mig och vi bara myste, skrattade och hade roligt tillsammans... Svårt att begripa.
Svar på tråden Han vill ha paus/distans