Inlägg från: Anonym (Samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma)

Han vill ha paus/distans

Har liknande situation. Jag tror att de vill hålla möjligheten öppen att träffa andra om tillfälle uppstår.  De har (efter långt förhållande) upptäckt vad coolt det är att vara singel och kunna knulla. 
    Tyvärr för oss. 
    Det blir inget med såna här män. 
    Så länge de vidhåller att de är singlar är de inte otrogna heller om det blir lite åka av på annat håll. 

• Anonym (Samma)
    Ascendere skrev 2023-09-01 13:20:20 följande:

Alltså det bästa för ditt eget välmående på sikt är att inte grubbla alls på vad som pågår inne i honom utan ta det han säger som fakta och istället fråga dig själv hur DU ställer dig till detta.

Är det OK för dig? Säg då det till honom, ett enkelt "OK".  Inget mer. Sedan går du vidare och accepterar att ni inte kan ses lika ofta men fortsätter njuta av tillfällena ni faktiskt ses. 

Är det inte OK för dig? Säg det i så fall. "Ledsen men det funkar inte för mig, jag vill mer än så med en relation". Sedan går du vidare. 

Dessa är de två bästa alternativen även om inget av de är speciellt lätt.... 

Instämmer. Det är inte lätt alls men man kan inte både acceptera och klaga på/ifrågasätta det man accepterat. 
    Jag accepterar men hoppas i hemlighet att han ändrar sig. Vi har det underbart varje söndag men jag vill mer. Samtidigt finns inte tid till fler träffar pga olika arbetstider och vv-barn.
Svar på tråden Han vill ha paus/distans