• Postman

Han vill ha paus/distans

Han har något annat på gång eller är tveksam till er relation. Håller med Pixie99, är man förtjust i en annan person så vill man normalt ha mer kontakt än mindre. 

• Postman
    Bjoer skrev 2023-09-01 10:26:36 följande:
    Fast det kan ju handla om en konflikt mellan hans intellektuella sida och hans känslomässiga sida. Att han trivs med att vara själv och enkelheten det ger samtidigt som förhållanden tidigare har lett till tråkiga saker och att han på andra sidan börjat få känslor som komplicerar det hela.

Jag vet inte hur ofta ni har pratat innan men ge det några dagar och kolla sen läget.

Hur känner du inför honom? Om han vill mer, är du beredd på det?
    Tveksamt. Jag tror inte det, har han sådana konflikter med sig själv så känner jag att då är han inte redo för att inleda en relation. Då borde han först fixa sig själv innan han ger sig ut på marknaden. 
  • Postman
    Anonym (Malin) skrev 2023-09-01 12:24:46 följande:
    Fast bland kan man faktiskt trilla dit utan att man är riktigt hel?när man träffar någon och man börjar att känna något igen och man bara mår så förträffligt bra.
    Känslor kan faktist vara lika fantastiskt som skrämmande.

Fast känner man som du säger och man då också mår förträffligt bra men ändå vill ta en paus så är det väldigt, väldigt motsägelsefullt. Då tror jag i alla fall att detta är som bäddat för strul och allehanda missförstånd. 

Har man eller får man känslor så vill man normalt framåt i relationen inte backa bakåt. 

• Postman
    Bjoer skrev 2023-09-01 13:54:29 följande:
    Ja, du vet, världen eller människor är inte svartvita. Ibland har man motsägelsefulla känslor eller så går känslorna inte åt samma håll som intellektet.
    Oja visst är välden och människorna sådana men i detta fallet så är det rätt förutsägbart. Men visst, kan TS ha överinseende och tålamod med detta beteende så lycka till liksom.  
  • Postman
    Anonym (Malin) skrev 2023-09-01 15:45:47 följande:

Förstår hur du tänker och jag kanske inte utryckte mig så väl.
    Jag tänker att trots att man inte riktigt har byggt upp sig själv så kan man ju falla för någon ändå,så är det ju med känslor,de går inte att styra. 

Man mår bra i det första risten och det är lätt att vara i nuet TILLS det förflutna kanske börjar göra sig påmint.
    Att man blir lite rädd fastän man är så lycklig.
    Då kanske man behöver gå på paus?

Jag förstod dig men jag är fortfarande av åsikten att har man inte gjort upp med sitt förflutna så är man inte mogen för en relation. För mig är detta klockrent, här är risken för strul och krångligheter riktigt stor. Vill TS fortsätta att vänta eller avvakta så varsågod men mina varningsklockor ringer i alla fall. 
Svar på tråden Han vill ha paus/distans