-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Har du någonsin varit otrogen i ett förhållande?
-
Inte egentligen, men det var bara ett par få timmar efter att jag blivit dumpad. Det gav väldig ångest och dåligt samvete så jag tror mig veta hur det känns att ha varit otrogen.
-
Ja tyvärr...
-
Ja. För många gånger. Tyvärr.
-
Men tanke på hur folk här på FL sitter och skryter om sin otrohet, tar det i försvar och överöser varandra med pepp och "gilla" över varandras otroheter så tror jag faktiskt inte att de har så dåligt samvete utan verkar snarare vara stolta över det.Anonym (Inte egentligen) skrev 2023-10-06 16:53:34 följande:
Inte egentligen, men det var bara ett par få timmar efter att jag blivit dumpad. Det gav väldig ångest och dåligt samvete så jag tror mig veta hur det känns att ha varit otrogen.
Ta bara den här tråden, där någon verkar ha gillat att Anonym(Bb) varit otrogen för många gånger. -
Känslomässigt otrogen, fysiskt nej. Han vet om det.
-
67% på ja i skrivande stund. Den statistiken var ju inte direkt upplyftande..
-
Nope, det har jag inte.
-
I yngre år så - ja, ett antal gånger med ett antal partners.
Har skärpt mig efter det tack och lov. Inte stolt över det alls. -
Var otrogen mot min ex med 3 olika män som jag hade vilda hemliga förhållanden med. Olika tider. Paus när barnen kom och var små.
Jag lämnade honom efter 25 år. Han vet inget om mina kk.
Sedan hade jag 2 samtidigt innan jag gick vidare.
Så kvinnor kan. Ingen ingen anar något. Jag ångrar inget. -
Nej, har aldrig varit otrogen. Har inte heller drabbats av otrohet, men jag kan förstå att det händer.
Har aldrig varit ens nära att vara otrogen. Nu lever jag ensam sedan några år så det är inte aktuellt, heller.
Med detta vill jag ändå säga att jag kan förstå vad som händer i en människa när hon/han blir passionerat förälskad. Kan också förstå vad som kan leda fram till otrohet. Att ta varandra för självklara och sluta bekräfta varandra måste vara ett bra upplägg för att otrohet ska uppstå.
Jag tror inte att de som är otrogna är sämre människor än vi som inte är det.
Tror att vi alla gör så gott vi kan i de situationer vi befinner oss i.
Jag och min man älskade varandra ända tills han tog sitt sista andetag, mycket tack vare hans tidigare erfarenheter av ett känslolöst äktenskap. Han visste vad som krävs för att hålla lågan levande. Vi måste vara rädda om varandra sa han ofta.