• duvetrobin

Fd. Spelmissbrukare - Lån/Skulder

Hej! 

Jag skulle vilja ha lite tips och idéer om hur jag borde göra i min situation.

har lån på 500k som är uppdelad i 5 olika bolag, är det värt att försöka göra en låneansökan för att samla? jag hade cirka 40 olika ucförfrågningar men är nere på 5st just nu (den sista går ut i februari 2024). Jag har en som går i borgen för mig.

Men till min fråga: Hur svårt är det att samla ungefär 400-500k till ett lån i dagens läge?
    Och borde man vänta till ALLA uc-förfrågningar försvunnit innan man gör något? Har inga anmärkningar.

• Svar på tråden Fd. Spelmissbrukare - Lån/Skulder
  • duvetrobin
    Dessanheterjag skrev 2023-10-24 21:26:10 följande:

Skuldsanering!

Då måste jag väl hamna hos kronofogden först? Jag har ju råd att betala mina lån varje månad så att hamna i kronofogden tänker jag inte göra. Eller hur tänkte du? 
  • duvetrobin
    Anonym (Ani) skrev 2023-10-24 20:31:39 följande:

Har inte typ Lendo så att det görs en uc och man ansöker till flera banker samtidigt?

Kan du få ett stort lån med lägre ränta än du har på de mindre lånen så kan det ju helt klart vara värt det. Eller åtminstone samla några av dem och kanske ha kvar den med bäst ränta.

Och se till att du amorterar åtminstone lite varje månad.

Jo det har dom, finns flera som gör det.. men vågar inte göra ansökan just nu pga min UC score är inte den bästa. Följer min kredit på minuc.se och har gått från ?Dålig? till ?mindre bra? så tänker att jag kanske blir av med någon kredit till innan jag vågar ansöka
  • duvetrobin
    Anonym (Ani) skrev 2023-10-25 08:18:34 följande:
    Börja med att göra deras test på hemsidan för att se om du kan få skuldsanering. Sen ansöker du om det via kronofogden. Du behöver alltså inte ha hamnat där via obetalda räkningar.
    Jahaa det visste jag verkligen inte! Ska försöka, tack för tipset.
Svar på tråden Fd. Spelmissbrukare - Lån/Skulder