Inlägg från: Anonym (Major andra grad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Major andra grad)

Föräldraalienation och umgängessabotage

Jag har en kollega som pratar sönder oss om att han  är utsatt för att hans Exfru hjärntvättat sönerna så att de inte vill träffa honom. Han säger atthan anmält överallt massor av gånger och får ingen hjälp. Hans vänner och familj misstror honom och jag tycker han verkar manisk. Vet vem hans ex är. Hon är en fullt fungerande kvinna, i ny relation. "Barnen" är myndiga. Välfungerande. Umgås i samma kretsar som mina. 

Han är med i föreningar som fokuserar på detta och hur missgynnade pappor är. Är det Han som blivit hjärntvättad av dem. Han kan knappt prata om annat och han blir vild i blicken om man ställer nån liten motfråga.

Allt i hans liv som kraschar är hans ex fel fast hon lämnade honom för snart 5 år sedan

Någon som känner igen sig.?

• Svar på tråden Föräldraalienation och umgängessabotage

Tack för bra svar. 

Man 1 och dessa märkliga organisationer. Jag håller med. De tror helt på den ena sidans version, inget intresse att förstå andra sidan och helheten. För att Hjälp på riktigt. 

Man 2 hur är han i framtoning. Är han mer trovärdig?
    När barnen är så små har jag så svårt att tänka att myndigheterna inte gör något. Fokus är ju så starö att barn ska ha kontakt med båda.
    Jag vet ett fall där en man på ytan verkade så trevlig och mild men han hade misshandlat både fru o barn. Det sa han inte ett pip om förstås till någon. 

Tack för era välformulerade svar. 

Jag kommer inte snoka utan är nu än mer övertygad om att det är lätt att projecera sina egna misslyckanden på den parter som har barnen och som dessutom lämnat en. 

Så synd att dessa föreningar inte driver att verkligen hjälpa dessa män istället för att elda upp varandra ännu mer. 

Jag tänker också att ungar som är runt 15 vid skilsmässa är inte lätta att "hjärntvätta" , om det skulle vara så att pappan är bra så kommer barnen vilja träffas. 

Jag har så svårt att tro att en normalbegåvad flicka kan luras så av sin mamma. Hon är 15 nu. Vill hon söka upp dig så gör hon det. Punkt. 

Det är då lätt för pappor (och mammor) att skylla sin tappade kontakt med barnen på Alla andra. Ex, myndigheter, familj osv.... 

Sedan tror ni blint på varandra i såna där pappagrupper fast det kan vara rent kriminella psykopater som vill smutskasta sitt ex på alla vis, även lämna ut sina barn.

Inga bevis utan bara 1 sida av en lång rad händelser där de säkert undanhåller en del.... 

Vad VET du om de andra i din klubb? Som du hyllar.
    Är deras och din aktivitet det bästa för era barn? 

Svar på tråden Föräldraalienation och umgängessabotage