• Mandel

Omogna män

Anonym (?) skrev 2023-11-09 12:20:26 följande:
    Går det att hitta en man som inte spelar datorspel då och då?
    Beror troligen på ålder.
    Jag är i 50-årsåldern och ingen i  min bekantskapskrets förutom 2st fd kollegor (40 och 50 år och ingen av dem har någonsin haft en relation) ägnar sig åt vare sig dator- eller tv-spel.
    Folk jobbar, tränar, skruvar bilar, renoverar hus osv.
    De kanske har spelat några minuter tillsammans med sina barn, men inget regelbundet eget spelande.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Kimmen) skrev 2023-11-09 17:59:21 följande:
    Sedan anser jag inte att barnslig och omogen och att ha barnasinnet kvar är samma saker men det är ju jag ofs
    Håller med dig helt och hållet!

Barnslig och omogen är ju mer att inte ta ansvar, skylla i från sig, offerkofta, slarva bort pengar, slarva bort livet osv.
    Medans att ha barnasinnet kvar är att ha snöbollskrig, leka kurragömma, gunga osv.

Jag anser mig mogen eftersom jag arbetar och gör rätt för mig, Tar ansvar för mina barn, mitt hem, min ekonomi, mitt arbete osv. Jag har aldrig hamnat i klammeri med rättvisan och mina barn är tämligen välartade tonåringar båda två som jag ofta får höra att de är artiga, trevliga, hjälpsamma osv.

Och jag har verkligen barnasinnet kvar!
    Som tränare för barn får jag verkligen med liv och lust helt legitimt ge mig in i lekar på blodigt alvar. Jag älskar hoppborgar - fick tillsägelse av en typ 5-åring nu i helgen att vuxna inte fick vara i hoppborgen, Herregud! Jag störde ju inte honom utan hade ju kul med andra barn. 
    Älskar snö och göra snöborgar, kan inte vara på en sandstrand utan att göra sandslott osv. 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Omogna män