• Anonym (dagsfärsk)

Omogna män

Det har man hört talas om. Män får t ex inte spela tv-spel för då är de mansbebisar. Män har inte ett utvecklat känsloliv, och har stannat i tonåren ungefär. En kvinna vill ha en man som utmanar henne intellektuellt och som inte blir alldeles till sig bara för att han ser lite tuttar.

Så... hur mogna är kvinnor då egentligen?

• Svar på tråden Omogna män
  • Anonym (?)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 10:15:48 följande:
    Omogna män

Det har man hört talas om. Män får t ex inte spela tv-spel för då är de mansbebisar. Män har inte ett utvecklat känsloliv, och har stannat i tonåren ungefär. En kvinna vill ha en man som utmanar henne intellektuellt och som inte blir alldeles till sig bara för att han ser lite tuttar.

Så... hur mogna är kvinnor då egentligen?

Det finns både mogna och omogna kvinnor.
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (?) skrev 2023-11-09 10:17:09 följande:
    Det finns både mogna och omogna kvinnor.
    Ja, jag har sett flera som säger att män är omogna, och de kvinnorna visade sidor som jag inte tycker var speciellt mogna eller vuxna.
  • Anonym (S)

Jag är kvinna och nej vi är inte så mycket mognare heller. Jag försöker vara ödmjuk kring det mesta. Men Jag tycker inte om att umgås med kvinnor för dom är ofta dramatiska, snackar skit, ser ner på andra men även på sitt eget utseende. Det är inte moget enligt mig. 

• Anonym (?)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 10:19:47 följande:
    Ja, jag har sett flera som säger att män är omogna, och de kvinnorna visade sidor som jag inte tycker var speciellt mogna eller vuxna.
    Ja, det finns mogna och omogna män. Det finns också mogna och omogna kvinnor. Det är väl ingen nyhet direkt.
  • Anonym (K)

Tycker du syrran och mamma är omogna?

• Anonym (P)

Både jag och min man spelar datorspel. De som dömer vuxna som spelar dator- och tv-spel är själva omogna, fördomsfulla och okunniga.

• Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (P) skrev 2023-11-09 12:12:12 följande:

Både jag och min man spelar datorspel. De som dömer vuxna som spelar dator- och tv-spel är själva omogna, fördomsfulla och okunniga.

Kul att ni hittat varann. Singelmän som spelar har det värre dock. Då anses man inte vara vuxen. En kvinna skulle nog inte ha nåt emot pengarna som de tjänar på spel, så kanske en chef för ett spelföretag vore nåt?
  • Anonym (?)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 12:18:01 följande:
    Kul att ni hittat varann. Singelmän som spelar har det värre dock. Då anses man inte vara vuxen. En kvinna skulle nog inte ha nåt emot pengarna som de tjänar på spel, så kanske en chef för ett spelföretag vore nåt?
    Går det att hitta en man som inte spelar datorspel då och då?
  • Anonym (?)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 12:18:01 följande:
    Spelar du själv och hur mycket tjänar du?

Jag spelar lite då och då och det har aldrig varit ett problem för de kvinnor jag träffat.
  • Anonym (Inte så mogen :))

Kan enbart tala för mig själv, men enligt min psykiatriker fungerar jag mentalt som en 15åring fast jag är 31. Det är inte en diagnos, jag har sådana med utan det är mer en personlig bedömning från henne (har gått hos henne till och från i 13 år så jag tar inte illa upp av det). 

Så jag håller mig därför borta från att kalla någon omogen/mansbebis osv. 

Svar på tråden Omogna män