Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Omogna män

Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 10:15:48 följande:
    Omogna män

Det har man hört talas om. Män får t ex inte spela tv-spel för då är de mansbebisar. Män har inte ett utvecklat känsloliv, och har stannat i tonåren ungefär. En kvinna vill ha en man som utmanar henne intellektuellt och som inte blir alldeles till sig bara för att han ser lite tuttar.

Så... hur mogna är kvinnor då egentligen?

Det finns både mogna och omogna kvinnor.
  • Anonym (?)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 10:19:47 följande:
    Ja, jag har sett flera som säger att män är omogna, och de kvinnorna visade sidor som jag inte tycker var speciellt mogna eller vuxna.
    Ja, det finns mogna och omogna män. Det finns också mogna och omogna kvinnor. Det är väl ingen nyhet direkt.
  • Anonym (?)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 12:18:01 följande:
    Kul att ni hittat varann. Singelmän som spelar har det värre dock. Då anses man inte vara vuxen. En kvinna skulle nog inte ha nåt emot pengarna som de tjänar på spel, så kanske en chef för ett spelföretag vore nåt?
    Går det att hitta en man som inte spelar datorspel då och då?
  • Anonym (?)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 12:18:01 följande:
    Kul att ni hittat varann. Singelmän som spelar har det värre dock. Då anses man inte vara vuxen. En kvinna skulle nog inte ha nåt emot pengarna som de tjänar på spel, så kanske en chef för ett spelföretag vore nåt?
    Spelar du själv och hur mycket tjänar du?

Jag spelar lite då och då och det har aldrig varit ett problem för de kvinnor jag träffat.
  • Anonym (?)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 12:52:45 följande:
    Ja, och jag har träffat kvinnor som själva tyckte det var kul när de fick prova. Men många kvinnor har de fördomarna, att man är omogen om man gillar spel.
    Många kändisar spelar, så om nån hunk de gillar spelar, då tänker de kanske annorlunda?
    Jag tycker att många kvinnor både beter sig omoget och har hobbies som jag tycker är fåniga. Jag tycker att kvinnor får ha sina intressen, utan att jag säger åt dom att de måste bli vuxna.
    Det väl som alla ungefär. Man tycker vissa saker tyder på omogenhet när det kanske inte är det.

Vidare att man kan ompröva sin fördomar när något händer.
  • Anonym (?)
    Mandel skrev 2023-11-09 12:57:34 följande:
    Beror troligen på ålder.
    Jag är i 50-årsåldern och ingen i  min bekantskapskrets förutom 2st fd kollegor (40 och 50 år och ingen av dem har någonsin haft en relation) ägnar sig åt vare sig dator- eller tv-spel.
    Folk jobbar, tränar, skruvar bilar, renoverar hus osv.
    De kanske har spelat några minuter tillsammans med sina barn, men inget regelbundet eget spelande.
    Så är det nog för väldigt många lite småspelande med barnen, CandyCrush, WordFeud, Quiz på bussen. Inte mycket men lite då och då
Svar på tråden Omogna män