Inlägg från: Anonym (Kimmen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kimmen)

Omogna män

Omogna män, omogna kvinnor. Mogna män, mogna kvinnor. Barnsliga män, barnsliga kvinnor. Det är vi allihopa. Bara på olika sätt, vid olika tillfällen och i relation till olika saker. Det gäller att vara mogen när det gäller.

Jag och min sambo spelar tv-spel, tillsamman. Har en publik och tjänar en slant. Jag inkräktar då på hennes arbete. Eller så arbetar jag gratis för henne, vilket ni vill. Roligt är det i alla fall. 

Jag läser också serietidningar. Det ska ju också vara barnsligt/omoget. 

Är det något jag däremot inte vill är stöta på omogna bilister. 

• Anonym (Kimmen)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 17:53:45 följande:
    Ja, det anses vara positivt om en man har barnasinnet kvar. Ibland undrar man...
    Kanske bättre med de som blir gubbe vid 30, och ser ut som 60? En sur och grinig farbror som inte minns hur det var att vara barn.
    Du inser att av dina tre meningar så lyckades 2 motsäga varandra va?

Sedan anser jag inte att barnslig och omogen och att ha barnasinnet kvar är samma saker men det är ju jag ofs
  • Anonym (Kimmen)
    Anonym (nejdå) skrev 2023-11-09 18:23:34 följande:
    +1 på den

Stötte på ett antal såna på vägen hem från jobbet idag. Rusningstrafik på E4 i Stockholm, fullt med bilar överallt packade som sillar men självklart så....

1) En snubbe som tvingade andra att tvärbromsa genom sicksacka sig fram.

2) Kvinna som svajade fram och tillbaka mellan körfälten för att hon satt och fipplade med sin telefon och såg väldigt sur ut när jag tutade på henne och signalerade att hon skulle hålla ögonen på vägen.

3) Nån som försökte "plöja väg" genom att ligga 2 cm bakom bilen framför
    Jag vet ärligt inte vilken som är värre, E4an eller Huddingevägen. Jag kör båda frekvent både till och från jobbet, lite beroende på traffik.
  • Anonym (Kimmen)
    Anonym (P) skrev 2023-11-09 21:25:36 följande:
    Vilka pengar? Man tjänar inga pengar på att spela datorspel. Man spelar för att det är roligt.

Så du menar att singelmän som spelar datorspel inte anses vuxna, men män i relationer som spelar datorspel gör det? Det håller jag i så fall inte alls med om. Jag vet många vuxna män som spelar datorspel och det är ingen som ser ned på dem för det. Tv- och datorspelande har blivit allt vanligare i olika åldrar och allt mer accepterat. Sedan finns det så klart en och annan fördomsfull idiot.
    Min sambo tjänar pengar på att spela tv-spel så det var ju inte helt sant. Jag själv bara utvecklar tv-spel vilket inte är lika bra betalt alltid. 
  • Anonym (Kimmen)
    Anonym (P) skrev 2023-11-10 06:38:21 följande:
    Så att spela dator- och tv-spel har idag blivit ett sätt att tjäna pengar. Kan inte låta bli att tycka att det är lite tråkigt. Allt ska kopplas till sociala medier idag, allt ska handla om att marknadsföra någon annans produkt. Vad hände med att spela bara för att det är roligt? Så gör jag och min man, i alla fall. Ingen av oss tjänar pengar på det. Vet flera andra vuxna som också bara spelar för att det är roligt, så helt dött verkar det inte vara.
    Det ena utesluter ju inte det andra. Har du inte roligt på jobbet? Jag har det. Att som hon kunna sitta och göra en grej hon älskar att göra och sitta och snacka med massa människor som både gillar att se spelet hon spelar och prata om allt möjligt och få pengar för det är ju rätt schysst liv. Jag tror många i hemlighet skulle vilja byta med henne. Styra helt själva vad de gör och sitta och snacka med folk från hela världen och få betalt. Hon spelar vad hon vill, när hon vill, ingen tvingar henne till något och tvspelsfötetag ger inte ut sponsorpengar. Playthrough-sidan av sociala medier fungerar inte som skönhetssidan. 
Svar på tråden Omogna män