Inlägg från: Anonym (dagsfärsk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dagsfärsk)

Omogna män

Det har man hört talas om. Män får t ex inte spela tv-spel för då är de mansbebisar. Män har inte ett utvecklat känsloliv, och har stannat i tonåren ungefär. En kvinna vill ha en man som utmanar henne intellektuellt och som inte blir alldeles till sig bara för att han ser lite tuttar.

Så... hur mogna är kvinnor då egentligen?

• Svar på tråden Omogna män
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (?) skrev 2023-11-09 10:17:09 följande:
    Det finns både mogna och omogna kvinnor.
    Ja, jag har sett flera som säger att män är omogna, och de kvinnorna visade sidor som jag inte tycker var speciellt mogna eller vuxna.
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (P) skrev 2023-11-09 12:12:12 följande:

Både jag och min man spelar datorspel. De som dömer vuxna som spelar dator- och tv-spel är själva omogna, fördomsfulla och okunniga.

Kul att ni hittat varann. Singelmän som spelar har det värre dock. Då anses man inte vara vuxen. En kvinna skulle nog inte ha nåt emot pengarna som de tjänar på spel, så kanske en chef för ett spelföretag vore nåt?
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (?) skrev 2023-11-09 12:22:36 följande:
    Spelar du själv och hur mycket tjänar du?

Jag spelar lite då och då och det har aldrig varit ett problem för de kvinnor jag träffat.
    Ja, och jag har träffat kvinnor som själva tyckte det var kul när de fick prova. Men många kvinnor har de fördomarna, att man är omogen om man gillar spel.
    Många kändisar spelar, så om nån hunk de gillar spelar, då tänker de kanske annorlunda?
    Jag tycker att många kvinnor både beter sig omoget och har hobbies som jag tycker är fåniga. Jag tycker att kvinnor får ha sina intressen, utan att jag säger åt dom att de måste bli vuxna.
  • Anonym (dagsfärsk)
    Mandel skrev 2023-11-09 12:57:34 följande:
    Beror troligen på ålder.
    Jag är i 50-årsåldern och ingen i  min bekantskapskrets förutom 2st fd kollegor (40 och 50 år och ingen av dem har någonsin haft en relation) ägnar sig åt vare sig dator- eller tv-spel.
    Folk jobbar, tränar, skruvar bilar, renoverar hus osv.
    De kanske har spelat några minuter tillsammans med sina barn, men inget regelbundet eget spelande.
    Också i 50årsåldern. Känner flera män som spelar och har förhållande. De tränar också, och jobbar, och har andra intressen.
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (Tot) skrev 2023-11-09 17:10:14 följande:

Det beror ju helt på hur mannen fungerar. Det finns såklart mogna män som spelar som hobby. Men det finns även män som låter sitt spelande gå ut över familjen, barnen, partnern. Män som inte gör annat än att spela och lämnar allt annat till kvinnan som i sin tur blir både utbränd och olycklig i relation. En sån man är definitivt väldigt omogen anser jag. 

Yngre män som lever hela sina liv genom spelandet, som sitter dag ut och dag in och vrålar vid datorn, som inte sköter sin hygien, dricker energidryck och lever på chips och Billys. Pga spelandet får de ingen social kompetens och till slut blir bittra, ensamma och olyckliga. Spelandet förstör livet för många yngre män som aldrig växer upp tyvärr. Det är bara tragiskt. 

Ja, då är man inte mogen och vuxen. Har man familj så borde väl de komma först? Men det är ju samma med de som skruvar med bilen eller ägnar all tid åt fotboll eller rockbandet.
    Jag pratar om kvinnor som anser sig vara så vuxna och mogna, frågan är om de verkligen är det? Jag har hört kvinnor på fyllan, och även nyktra, hur de pratar ibland, och deras skämt.
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (Maria) skrev 2023-11-09 17:14:33 följande:

Jag tycker inte det är omoget med tv-spel utan om man spelar för mycket och låter det gå ut över annat, DÅ är det omoget och en sån person tar inte ansvar.

Hur utmanar man någon intellektuellt?

Ingen aning. Kvinnor kan svara på det, för det är ofta kvinnor som säger så.
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (nejdå) skrev 2023-11-09 17:37:38 följande:
    Nejdå, jag är 52 och spelar regelbundet, och minst hälften av de män jag känner i min ålder spelar de med.

Så jag tror inte det har med ålder att göra utan snarare med intresse, tex spelar de flesta män jag känner som jobbar inom IT, men av de som inte gör det är det färre.

Jag tror det finns väldigt mycket okunskap och fördomar kring spelande, främst från människor som själva inte spelar dataspel. Många verkar tro att spelande bara innebär tv-spel och dataspel, men spel i telefonen är lika mycket spel det med. Wordfeud är lika mycket ett spel som world of warkcraft, det är bara olika slags spel och på olika plattformar men båda är spel.

Personligen tycker jag det är oerhört bisarrt när människor som gärna sitter med nyllet intryck i telefonen och sociala medier halva dan gnäller om att någon annan minsann spelade 2 timmar dataspel. Hade en intressant med en diskussion med en kvinnlig kollega som inte kan vara ifrån sin telefon i mer än 2 minuter och går knappat att föra ett samtal med för man vet inte om hon kollar på telefonen eller dig men beklagade sig över hur hennes man spelade dataspel på kvällen istället för att tittas på teve med henne.

Jag frågade om hon brukade sitta och fippla med telefonen när de tittade på teve? Ja det gjorde hon..

Jag frågade om hon brukade fippla med telefonen när de åt middag? Ja det gjorde hon.

Men hon lyckades ändå inte förstå poängen Drömmer
    Klockrent! Det är så underbart när nån sätts på plats. Och alla här som inte känner nån som gör det man skriver om. De har aldrig hört talas om det heller.
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (Kimmen) skrev 2023-11-09 17:43:31 följande:

Omogna män, omogna kvinnor. Mogna män, mogna kvinnor. Barnsliga män, barnsliga kvinnor. Det är vi allihopa. Bara på olika sätt, vid olika tillfällen och i relation till olika saker. Det gäller att vara mogen när det gäller.

Jag och min sambo spelar tv-spel, tillsamman. Har en publik och tjänar en slant. Jag inkräktar då på hennes arbete. Eller så arbetar jag gratis för henne, vilket ni vill. Roligt är det i alla fall. 

Jag läser också serietidningar. Det ska ju också vara barnsligt/omoget. 

Är det något jag däremot inte vill är stöta på omogna bilister. 

Ja, det anses vara positivt om en man har barnasinnet kvar. Ibland undrar man...
    Kanske bättre med de som blir gubbe vid 30, och ser ut som 60? En sur och grinig farbror som inte minns hur det var att vara barn.
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (nejdå) skrev 2023-11-09 18:00:30 följande:
    Vettefan om jag skulle kalla det för att sätta någon på plats för hon fattade som sagt inte poängen öht och jag insåg att det var meningslöst att ens försöka för det hade nog inte gått in ändå.

Människor oavsett kön har en tendens att sätta sina egna små bubblor som norm för alla och just vad de gillar och gör är alltid mer berättigat än vad andra gillar och gör. Tjejen som gillar att rida häst tycker att spendera halva sin tid i stallet är såååå mycket mer berättigat än att spela spel, snubben som gillar att spendera halva sin fritid på gymmet tycker just det är sååå mycket mer berättigat än att spela spel. Drömmer

Jag tror faktiskt det finns väldigt få människor på planeten som är helt objektiva på riktigt, men väldigt många tror sig vara det.
    Jag tycker i alla fall att det är underbart, även om de inte fattar. Ja, finns många som tycker att det de gör är bättre än vad andra gör. Och fördomar om tv-spel lever vidare, trots att det blivit big business. Vi som spelar är max 15, sitter nere i källaren och äter pizza. Spela är det enda vi gör.
Svar på tråden Omogna män