Inlägg från: Anonym (P) |Visa alla inlägg
  • Anonym (P)

Omogna män

Både jag och min man spelar datorspel. De som dömer vuxna som spelar dator- och tv-spel är själva omogna, fördomsfulla och okunniga.

• Anonym (P)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-09 12:18:01 följande:
    Kul att ni hittat varann. Singelmän som spelar har det värre dock. Då anses man inte vara vuxen. En kvinna skulle nog inte ha nåt emot pengarna som de tjänar på spel, så kanske en chef för ett spelföretag vore nåt?
    Vilka pengar? Man tjänar inga pengar på att spela datorspel. Man spelar för att det är roligt.

Så du menar att singelmän som spelar datorspel inte anses vuxna, men män i relationer som spelar datorspel gör det? Det håller jag i så fall inte alls med om. Jag vet många vuxna män som spelar datorspel och det är ingen som ser ned på dem för det. Tv- och datorspelande har blivit allt vanligare i olika åldrar och allt mer accepterat. Sedan finns det så klart en och annan fördomsfull idiot.
  • Anonym (P)
    Anonym (Kimmen) skrev 2023-11-10 02:25:32 följande:
    Min sambo tjänar pengar på att spela tv-spel så det var ju inte helt sant. Jag själv bara utvecklar tv-spel vilket inte är lika bra betalt alltid. 
    Så att spela dator- och tv-spel har idag blivit ett sätt att tjäna pengar. Kan inte låta bli att tycka att det är lite tråkigt. Allt ska kopplas till sociala medier idag, allt ska handla om att marknadsföra någon annans produkt. Vad hände med att spela bara för att det är roligt? Så gör jag och min man, i alla fall. Ingen av oss tjänar pengar på det. Vet flera andra vuxna som också bara spelar för att det är roligt, så helt dött verkar det inte vara.
  • Anonym (P)

På tal om hur omoget det är att spela datorspel egentligen - min mamma som nu är 78 är ett stort fan av Dragon Age-serien. Det var hon som fick mig att börja spela den :)

Flera har skrivit att spelande blir omoget när det går ut över jobb och familj. Men det gäller ju precis vilken hobby som helst. Det gäller även lite mer "coola" hobbys, såsom att man tränar och idrottar. Det har inget med just gaming att göra.

Någon skrev om gamers som blir socialt inkompetenta pga spelandet, äter dåligt, inte sköter sin hygien, sitter och vrålar framför datorn istället för att arbeta osv. Det där är nog en stereotyp och en nidbild av gamers. Det är vad vissa icke-gamers tror att gamers är. Jag har själv aldrig träffat någon sådan gamer.

• Anonym (P)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-11 08:13:17 följande:
    De finns här också. Det är bra när man kan nå flera människor.
    Problemet med att du skriver till alla kvinnor när du, om jag förstått dig rätt, bara riktar dig till vissa, är ju att de du riktar dig till inte vet att du syftar på just dem. Ingen kommer ju att ta åt sig av det du skriver om du inte kontaktar de elaka kvinnorna specifikt och anklagar just dem. Problemet är också att de kvinnor som du inte tycker är elaka mot män får en massa skit slängd på sig av dig. Hur ska man veta om man är en av de där kvinnorna som just DU tycker är elak? Det är knappast så att de kvinnor du riktar dig till själva går runt och tänker att de trycker ned män.

Det är helt enkelt inte ok att generalisera. Eller tycker du på allvar att det är det? Hur känner du själv när kvinnor generaliserar negativt om män?

För övrigt vill jag också gärna veta ungefär hur stor procent av alla kvinnor du syftar på i dina anklagelser.
  • Anonym (P)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-11 13:17:29 följande:
    De som känner igen sig kan gott ta åt sig, och bäst vore det om de fick sig en tankeställare.
    Kvinnor som inte beter sig illa har jag inga problem med. Så de behöver inte heller ta illa upp att jag kritiserar andra kvinnor.

Om kvinnor generaliserar om män så skakar jag bara på huvudet, och tänker att de får hålla på bäst de vill. Angår inte mig.
    Men läste du vad jag skrev eller? Ingen kommer ju att känna igen sig! Tror du på allvar att det finns kvinnor som går runt och tänker att de trycker ned män? Du beskriver dina upplevelser, men andra människor kan uppleva samma händelser helt annorlunda. Som jag skrev så vet inte vi kvinnor vilka som ska ta åt sig och vilka som inte ska det när du generaliserar om kvinnor, eftersom vi inte vet vilka specifika individer just DU upplever trycker ned män. Vad är problemet med att prata med de kvinnorna individuellt?

Varför vägrar du svara på hur många procent av alla kvinnor du syftar på när du säger att kvinnor trycker ned män? Är det för att du vet att det egentligen är väldigt få procent? Eller är det för att du inte har den blekaste aning och fattar att det då blir dumt att generalisera som du gör?
  • Anonym (P)
    Anonym (dagsfärsk) skrev 2023-11-11 18:26:08 följande:
    Jag är säker på att det finns kvinnor som vet exakt vad de säger, men de anser att de har rätt att göra det. Men män får inte säga samma till dom. Sen så finns det kvinnor som inte ens reflekterar över vad de säger. Kan vara bra att de får höra att en man kan ta illa upp av det, så att de skärper sig.
    Varför pratar du inte direkt med de kvinnor som du anser trycker ned män?

Varför vägrar du svara på hur många procent av alla kvinnor du syftar på när du säger att kvinnor trycker ned män?
Svar på tråden Omogna män