Inlägg från: Anonym (dagsfärsk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dagsfärsk)

Omogna män

Anonym (nejdå) skrev 2023-11-10 11:11:18 följande:
    Ungefär som att folk sitter men nyllet intryck i telefonen och sociala medier halva sitt liv och går knappt att föra ett samtal med... men då verkar det vara helt ok tydligen för det är ju inte spel Flört

Det finns MASSOR med vuxna som spelar, jag skulle faktiskt tippa på att det som spelar är FLER än de som inte gör det om man räknar med alla spel som finns i telefoner som tex wordfeud som tydligen var jättepoppis främst bland vuxna.

Som sagt det verkar finns en enorm okunskap om spel och spelande bland människor som inte spelar och man verkar baserar sina åsikter sin egen lilla bubbla eller rena fördomar.

Spelbranschen är en av de branscher som växer snabbast i Sverige/världen, bara i Sverige omsatte den 2022 drygt 64 miljarder kronor, och nej det är inte barn som driver den, det är vuxna som gör det.

computersweden.idg.se/2.2683/1.772152/kraftigt-okade-intakter-for-den-svenska-spelbranschen 
    Ja, finns nog kvinnor som inte skulle tycka det var oattraktivt om mannen var i spelbranschen och tjänade bra. 
    Ett storspel kostar över 2 miljarder att "tillverka".
    Men det är finare och mer vuxet att sitta med mobilen, än att spela. 
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (nejdå) skrev 2023-11-10 12:05:13 följande:
    Tja, men tanke på hur mycket spelbranschen omsätter så är ju oddsen rätt stora att en hel del av de som jobbar med IT jobbar inom just spelbranschen. Så att prata om det som om det vore nån slags udda grej som bara rör barn är ju ganska bisarrt, då han man ju verkligen noll koll.

Jag tycker bara det är så märklig att många dels verkar tro att spel bara gäller spelkonsoller och dataspel inte telefoner, och att man tycker att spela 2 timar på datorn är jättebarnsligt men att spendera halva dan på sociala medier är hur vuxet som helst. För om man räknar ihop alla minuter som man spenderar med att kolla flödet i sociala medier och redogöra för precis allt man gör varje sekund av sitt liv och(eller kolla vad andra gör så blir det förmodligen fan så mycket mer tid än vad de flesta spelar. Men det verkar tydligen anses vara hur vuxet som helst för det är ju minsann inte spel, så det så....

Så för att koppa det till trådens ämne "omogna män", så skulle jag vilja påstå att de kvinnor i tråden som kategoriskt beskyller män som spelar för att vara omogna verkar snarare vara väldigt omogna och okunniga själva för de verkar basera sina åsikter på ren okunskap och en stor dos dubbelmoral för jag kan ge mig fan på att många av dessa spenderar en hel del tid på sociala medier Drömmer
    En kvinna här i tråden känner ingen som spelar. De ägnar sig åt vuxna saker istället.
    Spel är stort nu, men det är nog långt kvar till att vara samma folkrörelse som när folk sitter med sina mobiler. Man går ju och glor i mobilen när man är i skogen också, istället för att njuta av naturen. Sen när spel har blivit godkänt och nåt som svenne gör, då kommer det vara bra. Och vuxet och fint.
  • Anonym (dagsfärsk)

Många kvinnor gillar Bruce Springsteen. Vet inte om han spelar, men om han gjorde det så skulle nog många kvinnor sucka och tycka att det var så manligt att han spelar. 

• Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (On point) skrev 2023-11-10 15:51:12 följande:
    Allvarligt talat tror jag inte att spelande har något med mognad att göra, vare sig hos kvinnor eller män.

Känner många som spelar allehanda på olika plattformar, kan själv lägga tid på något spel i mobilen när jag sitter och väntar på något/någon

Omogenheten visar sig främst i oförmåga att sätta sig in andras situationer. 
    Det tror inte jag heller, men de fördomarna finns. Många tycker att de är mer vuxna om de inte spelar.

Man kanske inte ska spela på facebook heller då. Jag vet vuxna kvinnor över 60 som spelar där. Farmville och annat.
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (Hedda) skrev 2023-11-10 15:59:44 följande:
    Hur moget tycker du det är att spamma ett internetforum timtals per dag?
    Inte jättemoget. Rätt så knäppt faktiskt.
  • Anonym (dagsfärsk)
    567890 skrev 2023-11-11 06:25:33 följande:
    Du känns otroligt omogen med dina trådstarter, jag vet faktiskt ingen annan på FL som så kategoriskt försöker få igång en diskussion där kvinnor ska förlora.

Kan du inte försöka komma närmare din homosexuella sida som du har skrivit att du har haft, skriv på sidor där andra män finns och släpp ditt agg mot kvinnor, ditt blodtryck måste ju vara skyhögt!
    Jag är unik där. Nej, jag vill inte att kvinnor ska förlora. Jag vill inte ens att kvinnor ska må dåligt. Det är mer att jag vill att de kvinnorna som beter sig illa får sig en tankeställare.

Jag är öppen för det om jag träffar rätt man, men annars så är jag nöjd med mina fantasier. 
  • Anonym (dagsfärsk)
    567890 skrev 2023-11-11 07:10:55 följande:
    Det är klart att du vill! Alla dina trådar handlar om att kvinnor ska skämmas, tryckas till och förstå hur illa vi gör männen med våra ord.

Hur många procent ungefär av alla kvinnor här på FL tycker du ska ta åt sig av dina trådstarter? 10%? 50%? 75%? Jag har aldrig förstått hur många kvinnor du anser agerar illa mot män men eftersom du för det mesta bara skriver kvinnor antar jag att du då menar 100%.
    Ja, de kvinnorna som beter sig så tycker jag ska skämmas.
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (Elaine) skrev 2023-11-11 08:01:00 följande:
    Ett litet tips: prata med de kvinnor det gäller istället. 100% mer effektivt. 
    De finns här också. Det är bra när man kan nå flera människor.
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (P) skrev 2023-11-11 13:13:11 följande:
    Problemet med att du skriver till alla kvinnor när du, om jag förstått dig rätt, bara riktar dig till vissa, är ju att de du riktar dig till inte vet att du syftar på just dem. Ingen kommer ju att ta åt sig av det du skriver om du inte kontaktar de elaka kvinnorna specifikt och anklagar just dem. Problemet är också att de kvinnor som du inte tycker är elaka mot män får en massa skit slängd på sig av dig. Hur ska man veta om man är en av de där kvinnorna som just DU tycker är elak? Det är knappast så att de kvinnor du riktar dig till själva går runt och tänker att de trycker ned män.

Det är helt enkelt inte ok att generalisera. Eller tycker du på allvar att det är det? Hur känner du själv när kvinnor generaliserar negativt om män?

För övrigt vill jag också gärna veta ungefär hur stor procent av alla kvinnor du syftar på i dina anklagelser.
    De som känner igen sig kan gott ta åt sig, och bäst vore det om de fick sig en tankeställare.
    Kvinnor som inte beter sig illa har jag inga problem med. Så de behöver inte heller ta illa upp att jag kritiserar andra kvinnor.

Om kvinnor generaliserar om män så skakar jag bara på huvudet, och tänker att de får hålla på bäst de vill. Angår inte mig.
  • Anonym (dagsfärsk)
    567890 skrev 2023-11-11 13:21:14 följande:
    Jag tror faktiskt inte att någon tar åt sig av dina åsikter, att några blir provocerade är inte samma sak vilket jag hoppas att du förstår.

Därför är det viktigt att du preciserar hur många du vill ska ta åt sig så att vi förstår bättre vilka du syftar på. Hur många procent av alla kvinnor behandlar män illa enligt dig?
    Nej, det är nog så tyvärr. Många kvinnor är så vana att få säga vad som helst och tänker inte på det, eller låtsas som att de inte vet att de gör det. De vill inte att det ska vara annorlunda heller.
  • Anonym (dagsfärsk)
    Anonym (P) skrev 2023-11-11 18:16:54 följande:
    Men läste du vad jag skrev eller? Ingen kommer ju att känna igen sig! Tror du på allvar att det finns kvinnor som går runt och tänker att de trycker ned män? Du beskriver dina upplevelser, men andra människor kan uppleva samma händelser helt annorlunda. Som jag skrev så vet inte vi kvinnor vilka som ska ta åt sig och vilka som inte ska det när du generaliserar om kvinnor, eftersom vi inte vet vilka specifika individer just DU upplever trycker ned män. Vad är problemet med att prata med de kvinnorna individuellt?

Varför vägrar du svara på hur många procent av alla kvinnor du syftar på när du säger att kvinnor trycker ned män? Är det för att du vet att det egentligen är väldigt få procent? Eller är det för att du inte har den blekaste aning och fattar att det då blir dumt att generalisera som du gör?
    Jag är säker på att det finns kvinnor som vet exakt vad de säger, men de anser att de har rätt att göra det. Men män får inte säga samma till dom. Sen så finns det kvinnor som inte ens reflekterar över vad de säger. Kan vara bra att de får höra att en man kan ta illa upp av det, så att de skärper sig.
  • Anonym (dagsfärsk)
    567890 skrev 2023-11-11 19:03:20 följande:
    Ok, du vill alltså inte återge hur många procent vilket inte går att tolka på något annat sätt än att det är en försvinnande liten del av alla kvinnor som gör sådant du beskriver. Varför tror du ens att någon av dom är här och läser dina texter?

Ingen tar åt sig av ditt martyrskap, även om du förstås har en poäng med att man ska behandla varandra med respekt så fallerar allt genom din offermentalitet. Känner du inte själv att du borde ha släppt det för länge sen?

Summa sumarum av alla dina inlägg är att du hade energi när du var drygt 20 år att försöka dejta, din syster och mamma sa några kommentarer vilket gjorde att du släppte allt och lät dom vinna. Det slutet kan du väl ändå inte vara nöjd med?
    Jag är mer förundrad över din sammanfattning Förvånad
Svar på tråden Omogna män