• Anonym (Oroad)

Svartmålad

Jag träffade en kvinna en kortare period och hon blev väldigt snabbt gravid. 
    Tyvärr var inte detta en relation som skulle vara, hon var gravid innan vi ens setts i två månader. Jag var på väg att avsluta relationen redan innan jag fick reda på detta.
    Kommentarer om att jag borde använt preventinmedel undanbedes, ni vet inte hur det gick till.
    Iallafall. Jag avslutade relationen och hon är extremt bitter och arg på mig, hon bröt kontakten med mig efter hon varit gravid några månader.
    Nu borde hon föda vilken dag som helst, om hon inte redan har gjort det.
    Jag har fått höra att hon svartmålar mig extremt mycket till olika instanser redan nu, exakt hur jag vet detta vill jag inte riktigt gå in på för att inte outa mig själv.
    Men hon påstår att jag är farlig, ämnar skada henne och/eller barnet och säger att det nu finns många insatser för att hjälpa henne och barnet från mig.
    Vet också att hon har båda sina föräldrar med i allt och de hejar på henne i detta.
    Jag har aldrig hotat henne eller gjort henne illa på något som helst sätt eller gjort något som skulle få mig att framstå som farlig. Jag är en helt vanlig man, akademiker med stabilt jobb och stabil tillvaro. Ostraffad, sysslar inte med droger och dricker otroligt sällan alkohol och då i väldigt små mängder.
    Vad kan jag göra i den situation jag befinner mig i? Ingen myndighet har kontaktat mig, från modern är det knäpptyst och det känns som att jag som far är helt rättslös i detta.
    Hon har tidigare innan hon bröt kontakten uttryckt att det är såhär det blir när jag inte vill vara tillsammans med henne.
    Hon har historia av psykisk ohälsa, inget som jag tror gör henne farlig för någon annan än sig själv, men det kändes relevant att förtälja.
  • Svar på tråden Svartmålad
  • Ess
    Anonym (M) skrev 2023-12-03 15:16:02 följande:
    Vart skrev jag det, att man måste det för att vara en bra förälder? Jag utgår ifrån vad TS frågar och han vill vara med sitt barn, bestämma namnet och ha inflytande. Hur tycker du funkar det för TS att fortsätta vara separerad med mamman och försöka gå den juridiska vägen? Han har inte ens sett sitt barn.
    Lite örfilar och psykiskmisshandel får man ju ta om man vill träffa sitt barn?
  • Anonym (M)
    Ess skrev 2023-12-03 15:49:48 följande:
    Lite örfilar och psykiskmisshandel får man ju ta om man vill träffa sitt barn?
    Du vet inte hur det förhållandet skulle bli.
  • Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-03 15:56:59 följande:
    Du vet inte hur det förhållandet skulle bli.
    Så du tror på allvar att deras förhållande skulle bli bra? 
  • Anonym (M)
    Anonym (N) skrev 2023-12-03 19:29:33 följande:
    Så du tror på allvar att deras förhållande skulle bli bra? 
    Jag tror att TS kan göra sitt bästa och anstränga sig för att få förhållandet bra.
  • Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-03 19:38:56 följande:
    Jag tror att TS kan göra sitt bästa och anstränga sig för att få förhållandet bra.
    Varför ska ts överhuvudtaget utsätta sin för psykiskt misshandel? 
  • Anonym (M)
    Anonym (N) skrev 2023-12-03 19:50:44 följande:
    Varför ska ts överhuvudtaget utsätta sin för psykiskt misshandel? 
    Det behöver inte bli så. Det är något som du hittar på att det skulle bli så, om TS väljer att gå tillbaka till henne.
  • Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-03 21:15:12 följande:
    Det behöver inte bli så. Det är något som du hittar på att det skulle bli så, om TS väljer att gå tillbaka till henne.
    Ts vill inte gå tillbaka. Han har dessutom ett nytt, bättre förhållande. 
    Hon vill inte ha tillbaka ts. 
    Och ändå så tror du att det kommer att bli ett bra lyckligt, harmoniskt förhållande om de två försöker igjen. Hur kan du tro det? 
  • Anonym (M)
    Anonym (N) skrev 2023-12-03 21:26:39 följande:
    Ts vill inte gå tillbaka. Han har dessutom ett nytt, bättre förhållande. 
    Hon vill inte ha tillbaka ts. 
    Och ändå så tror du att det kommer att bli ett bra lyckligt, harmoniskt förhållande om de två försöker igjen. Hur kan du tro det? 

TS vill vara med sitt barn. Man kan inte få precis allt man vill utan ibland måste man välja. Jag hade personligen aldrig valt en ny flamma framför möjligheten att få vara med mitt barn, finns ingen kvinna i världen som trumfar mitt barn.
    Vart läste du att hon inte vill ha tillbaka TS? Han kan ändå försöka.
    Jag har inte sagt att jag tror det du påstår. Visserligen inget ovanligt för dig att hitta på och fantisera ihop saker. Men TS kan i vilket fall göra sitt bästa. 

Och du har inte svarat på min fråga trots att jag ställt den ett par gånger nu.

• molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-03 21:32:17 följande:

TS vill vara med sitt barn. Man kan inte få precis allt man vill utan ibland måste man välja. Jag hade personligen aldrig valt en ny flamma framför möjligheten att få vara med mitt barn, finns ingen kvinna i världen som trumfar mitt barn.
    Vart läste du att hon inte vill ha tillbaka TS? Han kan ändå försöka.
    Jag har inte sagt att jag tror det du påstår. Visserligen inget ovanligt för dig att hitta på och fantisera ihop saker. Men TS kan i vilket fall göra sitt bästa. 

Och du har inte svarat på min fråga trots att jag ställt den ett par gånger nu.

TS ex har insinuerat att TS skulle vara farlig.
    Tycker du det låter som att hon vill ha tillbaka honom?
    Och varför skulle TS vilja gå tillbaka till någon som behandlar honom så?
    Skulle du gå tillbaka till någon som svartmålade dig på det sättet?
    Och finns det,enligt dig.inget annat sätt att vara med sitt barn än att ta tillbaka sitt ex?
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-12-03 22:02:42 följande:
    TS ex har insinuerat att TS skulle vara farlig.
    Tycker du det låter som att hon vill ha tillbaka honom?
    Och varför skulle TS vilja gå tillbaka till någon som behandlar honom så?
    Skulle du gå tillbaka till någon som svartmålade dig på det sättet?
    Och finns det,enligt dig.inget annat sätt att vara med sitt barn än att ta tillbaka sitt ex?
    Det spelar ingen roll hur mycket jag spekulerar i vad hon vill, TS kan bara försöka, han vet inte om han inte frågar.

Jag har redan skrivit varför TS skulle vilja det.

Jag har redan svarat på vad jag skulle ha gjort.

Enligt mig så kan jag inte se något bättre sätt, jag har redan svarat med en motfråga, hur tycker ni det fungerar för TS att gå den juridiska vägen? Han har inte ens sett sitt barn. Ju mer tid han väljer att förlora på att bara vänta och hoppas att det går vägen, ju mer tid förlorar han med sin bebis, tid som aldrig kommer igen. Han kommer vara en främling för sitt barn den dag som han eventuellt har lyckats tvinga fram någon timmas umgänge genom myndigheter. Jag tror inte du hade accepterat det, utan du fick hålla dina bebisar nära från första stund.
Svar på tråden Svartmålad