Inlägg från: Anonym (Inget på spel....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inget på spel....)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-03-05 12:30:28 följande:

Absolut inte. Att ge upp kommer inte ske. 

Nej, för jag kommer bjuda ut henne (antagligen efter hon muckat) 

Du skulle ju bjuda ut henne på eventet nästa helg? Har du redan backat från det? Nu blir det först när hon muckar? 
    anonym05swe skrev 2025-03-05 13:06:50 följande:
    Nej vi kommer ses där men pratar om att bjuda ut henne på nånting med enbart oss två
    Då tar vi det igen då med vad du skrivit om att bjuda ut henne på eventet:

#6619 Vi kommer ses nästa lördag under den dagen med ett event för förbundet. Borde jag bryta, krossa eller låta isen vara? Vill bryta isen och bjuda ut henne. 

#6621 Jo, jag ska försöka. Lika bra att planera något. 

#6664 Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-04 07:56:05 följande:
    Exakt, hade han gjort något åt det hela, dvs att bli tillsammans med henne, så hade hon ju vetat om det. 

Undrar om han har en ny ursäkt nästa vecka efter helgens träff, eller om han kör de vanliga i repris. 

Är inte denna vecka vi antagligen kommer träffas utan nästa vecka. Jag hade älskat att vara i en relation med henne på alla sätt.

Du börjar snurra in dig så i dina fantasier och ursäkter att du inte vet vad du skriver längre... 
    anonym05swe skrev 2025-03-06 20:51:32 följande:
    Jag har redan sagt att jag inte är felfri
    Det handlar inte om att vara felfri, det handlar om att ha "accountability" för sitt eget liv och sitt agerande, något du hittills inte visat alls utan allt beror på saker utanför din kontroll. Saker som går att övervinna om man verkligen vill, om man tar ansvar för att få sitt liv åt det håll man önskar. 
    anonym05swe skrev 2025-03-08 09:46:15 följande:
    Ja självklart har jag ansvar för en del saker men det gör det inte mindre tufft för det. 
    Det har fu ju typ aldrig ansetts tidigare utan det har hela tiden varit andras fel, omständigheter, eller vad du nu kommit på som varit orsaken. 

Så, vilka saker är DITT ansvar vad gäller situationen?
    anonym05swe skrev 2025-03-09 21:10:03 följande:
    Jag har ansvar ja men allting har inte jag valt och externa faktorer finns också
    Externa faktorer löser man. Du skyller bara på dem hela tiden utan lösning.

Men det är vansinnigt intressant att du kan tänka dig att hitta en lösning på de oöverstigliga externa faktorerna, som tex avståndet, om HON skulle fråga dig på en dejt men de går inte att lösa så DU kan fråga henne på dejt. 
    anonym05swe skrev 2025-03-09 20:51:01 följande:
    Många misslyckas också 
    Man kommer aldrig att lyckas utan att misslyckas också. Att inte ens våga försöka för att man är så rädd för att misslyckas är ett gigantiskt misslyckande i sig. 

Inom säljbranschen brukar man säga att det krävs 10 nej för att få ett ja om man inte är sjukt duktig säljare. Att "skaffa sig" eller "hamna" i en relation handlar om att sälja in sig hos den man är intresserad av. Ibland (ofta) går man på en nit och blir dissad men sen plötsligt så händer det att allt är rätt. Men för att komma dit måste man våga sälja in sig. Om man blir dissad var det helt enkelt inte menat att bli.
    anonym05swe skrev 2025-03-10 09:58:06 följande:

Jag försöker dock men vet ej hur lämpligt det är att fråga om dejt redan nu iom att vi aldrig varit träffats ensamma utanför organisationen tidigare. Hur kan hon tolka det? Kan hon tro syftet med dm:sen enbart varit för att skaffa en dejt med henne? Kan hon tolka det som att jag enbart söker bekräftelse? 

Ja, förstår det givetvis och exakt det jag pratat om hela tiden att med modern dejtning måste man i princip vara perfekt på allt, vara jättelång, bjuda på exklusiva dejter på jättebra restauranger för att ens ha en chans m.m med modern dejtning. 

Vill du ha någon som bara är ute efter en "sugar daddy"?

Det finns INGEN som tror att en arbetslös/studerande 20-åring har råd men lyxrestauranger etc. Förstår inte varifrån du får att det skulle vara ett dejtingkrav.
    anonym05swe skrev 2025-03-12 10:02:37 följande:

För att det är det främsta som folk öppet pratar om på sociala medier. Finns folk som lagt upp en lista med urval av jättespecifika krav som kvinnor har som kvinnor pratat om som krav på sociala medier där en del krav är jättekonstiga. 

Inte sagt att ngn är felfri. 

Jag vet inte hur andra värderar hur attraktiv hon är.

Men snälla! Sociala medier är inte verkligheten! Om du ser saker utifrån hur de presenteras på sociala medier förstår jag att du är helt handlingsförlamad. Till och med mina 11-åringar vet att det man ser på YT och sociala medier inte är en spegling av verkligheten. Du behöver avinstallera sociala medier och leva i det verkliga livet. 
    anonym05swe skrev 2025-03-12 10:49:55 följande:
    I fallen är videosen direkt från kvinnor som de själv lagt upp som som sen görs till en jättelång lista.
    Nej men det talar för en del
    Ja men finns fortfarande
    Jag söker bara den rätta, vill inte bli ihop med ngn för sakens skull. Är enbart därför 
    Är det den typen av tjejer du är ute efter? Om inte, varför bryr du dig?
    anonym05swe skrev 2025-03-12 11:01:12 följande:
    Inte sagt att det är verkligheten men en del personer delar de åsikterna om icks osv. Sluta insiunera icke sanna saker. 

Sade inte alla tycker så men uppenbarligen en del.
    Men fortfarande, om det inte är den typen av tjejer DU är intresserad av, varför ens bry sig om att VISSA tycker så? Det är totalt irrelevant utifrån vad DU vill ha för typ av tjej. 
    anonym05swe skrev 2025-03-13 20:12:57 följande:

Inte sagt att jag vet mest men jag har också gått på dejt och det gick inte särskilt bra pga modern dejtning

Inte sagt att jag vet mest men många går mellan många relationer för att folk inte ens vågar vara öppna innan de går in i en relation

För du är ju så otroligt öppen innan du skulle gå in i en relation... Du som under över ett års tid inte vågat fråga tjejen du gillar om hon vill gå på dejt med dig? Du som inte vågat vara personlig med henne för fem öre? Du som är så otroligt orolig för att hon ska missförstå dig och tro att du är intresserad av henne? Du som inte vågar berätta om vad som händer i ditt liv vad gäller misslyckade studier och jobbsökande?

Känns det bra att kasta sten i glashus? 

Att din (enda?) dejt misslyckades har ingenting med din sk "moderna dejting" att göra men det är väl skönt att ha något att skylla på. 

Jag har i min ungdom varit på flertalet dejter som inte sträckte sig längre än till dejt 1 eftersom det inte fanns något intresse där alls... Det har inget med att "inte söka långsiktigt" att göra heller. 

Kan tillägga att min första riktiga, ordentliga relation hade jag som 24-åring. Den varade i 6 månader. Oskulden förlorade jag som 21-åring. Min 20-åriga relation som jag lämnade förra året var min andra riktiga relation. Men... Vad vet jag och alla andra här om relationer?
    anonym05swe skrev 2025-03-14 10:04:25 följande:

Jag försöker, medvetet valt att inte dejta andra heller. Är dock inte enkelt iom att jag varit i samma dm ett tag. Trodde hon redan iom att jag började dm:a henne och aktivt ställa frågor skulle inse att jag vill bjuda ut henne men det har hon inte insett verkar det som. 

Jag vill inte dejta för dejtandets skull utan enbart träffa personer som jag kan se mig själv långsiktigt med. 

Jag försöker som sagt

Hon har säkert förstått men är inte intresserad av dig på det viset. Det är därför hon aldrig tar kontakt först när det varit tyst ett tag. Däremot så är hon väluppfostrad och svarar när du skriver. 

Du ville alltså att hon skulle ta första steget och bjuda ut dig?
    anonym05swe skrev 2025-03-15 17:54:05 följande:
    Vi sitter still framför avtackning i förbundet. Går inte nu. 

Bryr mig dessutom inte om andra vet om mina känslor för henne.
    Det har ju varit genomgående i hela tråden, ATT du bryr dig om om andra vet om att du gillar henne. De är ju därför du inte vågat göra något eftersom du varit rädd att andra ska veta att du gillar henne. Nu helt plötsligt har du tvärvänt på den punkten??? Hur kommer det sig?
    anonym05swe skrev 2025-03-16 23:26:28 följande:

Nej, du missuppfattade

Gick bara rent logistiskt inte att kunna prata själv med henne

Så inte ens när ni är på samma plats lyckas du gå ihop logistiken att kunna prata med henne. Då är det ju absolut inte avståndet som är problemet (vilket vi är många som sagt tidigare) utan viljan. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?