• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-11 18:16:14 följande:
    Jag har ju gjort mer t.ex skrivit med henne en del samt aktivt varit med henne varje gång som varit möjlig på organisationens event. 
    Och ändå har du inte kommit närmre. Du är lika långt ifrån en relation som för 6 månader sedan. 
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-11 18:09:52 följande:
    Stressa är fel ord, om du skulle ha stressat hade du hört av dig i början av december... antingen börjar du höra av dig mycket mer nu med djupare samtal eller så släpper du helt, efter lumpen är hon en helt annan människa och har varit omringad av andra killar i ett år.

Andra har det lättare för att de inte har så många hjärnspöken och principer, kurator är hjälpen för dig men eftersom du inte anser att du behöver någon hjälp får du väl sitta hemma och grubbla istället.

Ja men då får jag försöka skriva i djupare samtal isf för vill verkligen göra det jag kan för att det ska gå. Hon är en väldigt fin person som jag verkligen bryr mig om.

• Fiona M
    anonym05swe skrev 2024-05-11 18:16:14 följande:
    Jag har ju gjort mer t.ex skrivit med henne en del samt aktivt varit med henne varje gång som varit möjlig på organisationens event. 
    Ja, jag förstår att det är stora steg för dig, men det är inga steg alls för andra.
    Hur aktiv du än tycker du pressat dig att vara har ni inte umgåtts ensamma för att ni bestämt att vara det på eventen, hur aktiv du än tycker du är när du skriver är det fortfarande bara opersonliga meddelanden varje måndag.

Du är inte redo att satsa. Hon bor för långt bort.
    Hur kan det betyda annat än att det är kört?
  • anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-05-11 18:23:51 följande:
    Ja, jag förstår att det är stora steg för dig, men det är inga steg alls för andra.
    Hur aktiv du än tycker du pressat dig att vara har ni inte umgåtts ensamma för att ni bestämt att vara det på eventen, hur aktiv du än tycker du är när du skriver är det fortfarande bara opersonliga meddelanden varje måndag.

Så jag ska med andra ord försöka få till en träff, visa intresse i DM samt göra mer i allmänhet för henne? 
  • anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-05-11 18:23:51 följande:

Jo, läs ursprungsinlägget. Jag är redo att offra saker (ex fritid) för att få det att fungera. Så vill verkligen satsa men vet att med modern dejtning så vill folk tolka saker fel medvetet ex.
  • Fiona M
    anonym05swe skrev 2024-05-11 18:25:37 följande:
    Så jag ska med andra ord försöka få till en träff, visa intresse i DM samt göra mer i allmänhet för henne? 
    Du är fortfarande livrädd att hon ska fatta att du gillar henne.
    Ni bor fortfarande lika lång ifrån varandra.

Det är kört.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-11 18:25:37 följande:

Det har ju folk skrivit från första början, så varför måste du fråga om det igen? 

• anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-05-11 18:27:45 följande:
    Du är fortfarande livrädd att hon ska fatta att du gillar henne.
    Ni bor fortfarande lika lång ifrån varandra.

Det är kört.

Nej, jag är inte livrädd men föredrar att berätta det själv eller antyda det själv

Ja, avståndet är lika långt men jag är villig att resa för att vara med henne. Föredrar inte långdistansförhållanden men skulle acceptera det såklart. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-11 18:26:55 följande:
    Jo, läs ursprungsinlägget. Jag är redo att offra saker (ex fritid) för att få det att fungera. Så vill verkligen satsa men vet att med modern dejtning så vill folk tolka saker fel medvetet ex.

Fast hittills har du inte offrat något. 

• Fiona M
    anonym05swe skrev 2024-05-11 18:26:55 följande:
    Jag har läst ursprungsinlägget.
    I alla andras ögon utom dina är du passiv och ängslig och har inte kommit nåt närmre att dejta sen du startade tråden -vilket väl är bra då hon absolut inte får förstå att du gillar henne, och du ändå inte vill dejta...

Vad menar du angående det där med modern dejting?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?