• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Fiona M
    anonym05swe skrev 2024-05-11 18:33:57 följande:

Att med modern dejtning tolkar folk saker fel för att gynna sig själva.

anonym05swe skrev 2024-05-11 18:26:55 följande:
    Jo, läs ursprungsinlägget. Jag är redo att offra saker (ex fritid) för att få det att fungera. Så vill verkligen satsa men vet att med modern dejtning så vill folk tolka saker fel medvetet ex.
    Vad menar du då med det här?
    Vem skulle tolka nåt fel för att gynna sig själv? Tjejen? (Hon är ju den enda andra förutom du som är involverad i dejtandet.) Har du så låga tankar om henne tycker jag du ska lägga ner det helt.

• Anonym (r)
    anonym05swe skrev 2024-05-11 18:31:26 följande:
    Har faktiskt skrivit med hennepatetiskt en del så tid har gått åt det om man ska följa det tekniska så jo (jag tycker dockidiot det är roligt att skriva med henne alltså verkligen så är inte för mig att offra direkt)
    Den riktiga uppoffringen är folk som faktiskt lagt ner tid åt detta som om situationen var på riktigt.
  • Fiona M
    anonym05swe skrev 2024-05-11 18:35:23 följande:
    Herregud det var ju ett bemötande av den personen som sade att jag inte gjort något. Jag sade t.om att det är roligt att skriva med henne
    Nej, personen skrev offra. Det var vad du svarade, att du offrat tid på det här.
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-11 18:29:16 följande:

Fast hittills har du inte offrat något. 

• Anonym (Do)

Inser du förresten hur många kåta killar det finns i försvarsmakten? Det är en skog av kuk alltså. Och de flesta är inte speciellt fega av sig heller, det ligger liksom i sakens natur.
    Så får du inte till det innan hon rycker in så är du hopplöst förlorad. Du har en inte chans mot virila, vältränade unga killar i uniform där du sitter och trycker bakom din dator utan att skriva för du inte vill verka för på.

Glöm henne, innan du blir olyckligt kär på riktigt.

• Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-05-11 18:33:57 följande:

Att med modern dejtning tolkar folk saker fel för att gynna sig själva. 

Nej, vill inte "dejta" på det sättet men vill träffa henne mer och sedan bli ihop om vi båda vill såklart rätt fort (3-4 träffar)

Hur tolkar någon fel för att gynna sig själv? Hur skulle hon tolka dig fel för att gynna sig själv?
    Du verkar inte veta vad dejting är.

Du har redan träffat henne 4 gånger. Menar du att fyra likadana träffar där du inte avslöjar att du gillar henne skulle få henne att vilja vara ihop?

Tänk om HON vill dejta den hon skall bli tillsammans med?
  • Anonym (X)

Du skrev för ett tag sen att du skrev mer med hennes kompis som du inte var intresserad av.
    Vad gör du annorlunda med tjejen du är intresserad av?
    Tänk om kompisen tror du gillar henne för att ni snackat på event och ni skriver med varandra? Hon kanske sitter hemma och inte skriver till andra killar!

• anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-05-11 18:36:01 följande:
    anonym05swe skrev 2024-05-11 18:26:55 följande:
    Jo, läs ursprungsinlägget. Jag är redo att offra saker (ex fritid) för att få det att fungera. Så vill verkligen satsa men vet att med modern dejtning så vill folk tolka saker fel medvetet ex.
    Vad menar du då med det här?
    Vem skulle tolka nåt fel för att gynna sig själv? Tjejen? (Hon är ju den enda andra förutom du som är involverad i dejtandet.) Har du så låga tankar om henne tycker jag du ska lägga ner det helt.

Nej, jag har inte några negativa saker att säga om henne gällande det, var bara en reflektion om modern dejtning och hur det brukar vara. 
  • Fiona M
    anonym05swe skrev 2024-05-11 20:26:32 följande:
    Nej, jag har inte några negativa saker att säga om henne gällande det, var bara en reflektion om modern dejtning och hur det brukar vara. 
    Vad menade du med det då? Det var du som tog upp det.
  • anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-05-11 20:41:14 följande:
    Vad menade du med det då? Det var du som tog upp det.
    Att med modern dejtning så tolkas saker fel av vissa personer medvetet. 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-05-11 22:08:26 följande:
    Att med modern dejtning så tolkas saker fel av vissa personer medvetet. 
    Är det du eller hon som ska tolka fel medvetet om ni börjar dejta? Båda?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?