• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Do)

En incels födelse är vad den här tråden borde heta.

• Anonym (X)
    Anonym (Do) skrev 2024-05-17 07:07:53 följande:

En incels födelse är vad den här tråden borde heta.

I?m afraid so, hur blir reaktionen när hon avvisar honom eller redan är i ett förhållande?
  • Anonym (Tjejen)
    anonym05swe skrev 2024-05-16 23:07:29 följande:

Hon pratar dock först och dubbelskriver också ibland. Dessutom föväntas killar skriva och ta kommandot. Jag tror fortsatt att det är möjligt just för att jag haft aktiv kontakt. Om jag inte hade skrivit med henne överhuvudtaget hade det varit skillnad.

Nej, hon avbokade inte. Hon sade sedan tidigare att var svårt att fixa då hon pratade om att hon var rätt upptagen (hon tävlar elit i en sport)

Så jag ska vara mer romantisk i allmänhet för henne? 

Vill verkligen träffa henne själv

Vad är att dubbelskriva? Nej, är tjejer intresserade så är dom på och snabbt med. Finns inga förväntningar att killar är dom som ska driva allt.

Ja, visa ditt intresse. Då får du veta om något av det här är möjligt ens. Det är en styrka att visa vad man vill, dom som försöker spela oberörda skiter man i.
  • anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-05-16 23:21:36 följande:
    Men OK, du tycker du är en kämpe, men du erkänner att det inte gått som du tänkt dig -hur HAR du tänkt dig det skulle varit om allt gått som du önskat?
    Att vi varit ihop i ett distansförhållande just nu helst om allt gått vägen. 
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-16 21:42:02 följande:
    Skojar du med mig? Jag har skrivit flera gånger att hon redan har förstått att du är intresserad av henne, varför skulle hon annars tro att du skriver till henne? Har du någon annan tjej du skriver med på samma sätt? Någon annan tjej som skriver till dig?

Nej, du kan inte skicka några signaler när du är på plats (vad är det mer exakt?), hon har inte tid att stanna upp och bara ha fokus på dig medan du ska komma på hur du vill få fram att du vill träffa henne ensam. Har ni någonsin träffats utan att det har varit människor runt er? Och i så fall hur många minuter?

Du MÅSTE riskera något, det går inte att spela safe. Menar du att hon inte är värd att satsa på och därmed riskera att förlora?

Nej, jag skriver inte med någon annan heller. Skulle kännas fel att göra det. Vill visserligen ha en relation men inte med vem som helst utan enbart hon jag gillar.

Jag kan visa med kroppsspråket för att visa det och kunna göra det så. 

Jo, hon är värd att satsa på. Gillar henne verkligen. Tycker samtidigt det är tufft med dejtning för vill gå in i en relation utan att göra onödiga saker innan. 

• Anonym (K)
    anonym05swe skrev 2024-05-17 09:01:32 följande:

Jo, hon är värd att satsa på. Gillar henne verkligen. Tycker samtidigt det är tufft med dejtning för vill gå in i en relation utan att göra onödiga saker innan. 

Dejting är att lära känna personen.
    Du tycker alltså det är onödigt?
    Du vill hellre hamna direkt i en relation med någon du inte hunnit träffa och lära känna?

Ja, jag vet... Du vill träffa personen massor så att ni skall råka lära känna varandra utan någon baktanke och kärleken skall växa fram hos båda samtidigt och helt plötsligt en dag inser ni båda att ni är i en relation.

Det går inte vid distans. 
    Det går inte när en är kär från början.

Det funkar kanske om man tex är kompisar sedan barndomen, arbetskamrater eller liknande där man har en nära kompisrelation först.
  • Anonym (...)
    Fiona M skrev 2024-05-16 18:55:48 följande:
    Jag instämmer i det här.

Dessutom: hur vet du att hon är singel? Är det vad du hoppas och tror men inte vet säkert? Då kanske all den här tankemödan varit i onödan om hon redan är i en relation?
    Ja, helt i onödan, för relationer kan ju inte ta slut och folk lämnar aldrig sina partners för en ny.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-05-17 09:01:32 följande:

Nej, jag skriver inte med någon annan heller. Skulle kännas fel att göra det. Vill visserligen ha en relation men inte med vem som helst utan enbart hon jag gillar.

Jag kan visa med kroppsspråket för att visa det och kunna göra det så. 

Precis, du skriver inte med någon annan för du är inte intresserad av någon annan. Hon vet att du inte skulle skriva med henne om du inte var intresserad, hur kan det vara så svårt att förstå? 

Nej, du kan inte visa med kroppsspråket och därmed få henne att prioritera dig när ni ses. Varför tror du på så orealistiska saker? Hon ska inte tro att du är intresserad när du skriver till henne varje vecka men hon ska förstå det genom att titta på dig när du dansar? Eller hämtar en kopp kaffe?

Alla saker innan man blir ihop har en poäng, inga är onödiga. Det är små steg framåt hela tiden som gör att det blir resultat, t ex skriva som du har gjort, föreslå en promenad eller facetime, ses igen för en promenad/bio/glass, ses igen, börja talas vid på telefon och sen kanske mer exklusiv dejtning. Det är väldigt få som hoppar från att skriva en gång i veckan till att direkt bli ihop!

Det känns som att du ska satsa på någon i din klass istället. Där kan du sakta, sakta bygga upp något på naturlig väg utan att "offra" något, det här känns dödfött tyvärr.
  • Anonym (...)

Det är lite anmärkningsvärt att flera i tråden har sådana förutfattade meningar om den här tjejen. Hur hon tänker, vad hon vet, vad hon förstår. Ni har ju ingen aning om vad det är för en eller hur hon funkar psykologiskt. Kanske är hon inte riktigt normal i pallet det vet man ju inte. Och nu innan TS svarar att det är inget fel på henne: vad du bedömer som normalt ger jag inte mycket för, som sagt.

• Anonym (Tiden går)
    Anonym (...) skrev 2024-05-17 14:25:32 följande:

Det är lite anmärkningsvärt att flera i tråden har sådana förutfattade meningar om den här tjejen. Hur hon tänker, vad hon vet, vad hon förstår. Ni har ju ingen aning om vad det är för en eller hur hon funkar psykologiskt. Kanske är hon inte riktigt normal i pallet det vet man ju inte. Och nu innan TS svarar att det är inget fel på henne: vad du bedömer som normalt ger jag inte mycket för, som sagt.

För TS skull hoppas man ju att hon är i samma liga som honom. 

Men med tanke på det svala bemötandet han får så är hon nog en helt normalfungerande tjej. Hon vill inte såra honom med tanke på hans svårigheter och att de kommer att träffas på eventen. . En omtänksam tjej. Synd att TS inte förstår. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?