• Anonym (Hej)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-02-27 20:34:36 följande:
    Jo tidigare jo
    Som vem? Inte fått intresse för någon annan
    Du har ju heller inte rört dig bland andra tjejer så det är ju inte jättekonstigt.

Som vanligt i trådarna med ungkarlar som har märklig syn på relationer och tjejer så är rådet: skaffa först ett socialt liv med vänner och fokusera på kärleksrelationen sen. Lär känna människor i allmänhet och ha roligt så kommer resten komma!
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-01 17:35:13 följande:
    Jo, har ex varit på en dejt m.m
    Du har varit på EN dejt.

Det här är så typiskt ditt autistiska sätt att resonera, du svarar bokstavligt på våra svar fast varenda människa vet vad vi egentligen frågar efter. Gör du det för att lura oss eller för att du inte förstår bättre?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-01 20:37:15 följande:

Nej, det skulle göra att lärarna faktiskt skulle få några konsekvenser av sitt agerande.

Nej, enbart gått på dåliga kommunala skolor såklart. Kommunala skolor försämrar skolsystemet rejält. 

Alltid ett offer. Genomgående i dina trådar så är du alltid ett offer för olika omständigheter och du har heller inte hittat några sätt att hantera dina motgångar mer än att bli martyr.

Otroligt ocharmigt och inget som kommer locka en kvinna. Eller man.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-01 20:49:04 följande:

Alltså det har jag inte sagt och knappast så jag skulle prata om att jag inte haft flickvän tidigare heller för en potentiell dejt heller för en kvinna. Och att ni tror jag är ansvarig för den samtida dejtingscenen är absurt. 

Som sagt, enbart intresserade av kvinnor då jag är hetero.

Förstod du på riktigt inte vad jag menade i mitt inlägg?

Det är klart att du är ansvarig för att hitta en lösning på dina problem, vem skulle annars göra det åt dig? Dina problem är varken udda eller ovanliga och människor hittar lösningar runt det hela tiden men inte du, du ser dig som offer.

När jag skrev man syftade jag på vänner, inga vänner kommer heller orka med någon som alltid är missnöjd och känner sig motarbetad av sin omvärld.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-01 21:57:21 följande:

Du sade att jag har försökt göra mig själv till ett offer? Det var det jag besvarade

Ja, det är jag men det är ingen enkel situation, speciellt i denna tidsålder där modern dejting är normen och där det är tabu att ens söka långsiktigt. Och ja, knappast så jag är ansvarig för hur den moderna dejtingscenen ser ut. 

Inte sagt det heller.

Du gör dig till ett offer, du målar upp det som att dina problem inte är dina att lösa utan omvärldens.

Du har en enkel situation, du är småförälskad men vågar inte vara öppen med det. Där har du hela din situation.

Alla dina tusen ursäkter är bara löjliga och inget som hindrar någon som på riktigt är intresserad vilket vi som skriver här är bevis på. Jag har dejtat en som bodde två timmar bort, jag har blivit utbjuden där killen riskerade bli retad av sina polare mm. Helt vanliga problem som alla som dejtar råkar ut för och ser till att lösa men i din (autistiska?) värld så är det omvärldens fel.
  • Anonym (Hej)

Ditt sätt att resonera och hitta ursäkter till varför ditt liv inte ser ut som du vill för dig inte framåt, det kan vi iallafall vara överrens om.

Du har inte kommit någonvart med tjejen och du lyckades inte med dina studier. Inget av ovan är varken ovanligt eller konstigt och händer de flesta men skillnaden kommer visa sig nu: tänker du ta ansvar för att det inte gick som du ville eller lägga dig platt och bli martyr?

• Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-04 10:17:42 följande:

Det går inte emot det för många är i kortvariga relationer. 

Går inte så ofta ut för varje gång jag passerat förbi så är alla typ minst 5-6 år äldre än jag är. 

Jo men vad skulle jag gjort då? Ville verkligen träffa ngn under gymnasietiden

Nej, många är inte ute efter kortvariga relationer. Denna åsikt som du förmedlar med förakt om och om igen visar bara hur få vänner du har och hur lite du förstår andra människor. Om du hade nära vänner hade du sett att ingen går in i ett förhållandet med tanken att det bara ska hålla en kort stund.

När du passerar ett uteställe ser du inte ens en tiondel av vilka som är på stället, det visar också hur lite du förstår av resten av världen och hur lite du är beredd att prova nya saker.

Du måste dejta om och om igen, våga prova nytt och inte vara så rädd för vad andra ska tycka.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-05 20:35:31 följande:
    Inte själva, nej. Tror tyvärr att det inte går att göra det den dagen inte under en särskilt lång tid iaf. Bara ca 20 min om något
    Och du tycker inte att det är värt att fråga ens? Det finns en liten chans att ni äntligen kan få till egentid men då skyller du på att det är för kort tid?

Hade du inte tackat ja direkt om hon föreslagit det för dig? Om hon skrivit och frågat om ni kunde försöka få till en kort fika tillsammans?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-08 09:46:15 följande:
    Ja självklart har jag ansvar för en del saker men det gör det inte mindre tufft för det. 
    Vilka saker har du ansvar för? Vilka saker kan du försöka påverka så att ditt liv blir bättre och att du kommer närmare ditt mål?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2025-03-08 16:16:32 följande:
    Nej
    Vill skaffa flickvän snarast möjligt (vill bli ihop med hon jag har känslor för) 
    Går det inte in eller väljer du att ignorera?

Du upprepar dig att du vill bli ihop med henne snarast, dina känslor är starka, du kommer göra allt när du blir hennes pojkvän MEN du är inte redo att fråga om en dejt nu pga två timmars avstånd eller att ni kanske inte hinner med en kort fika nästa helg?

I fantasin är du fantastisk och otroligt kär men i verkliga livet vågar du inte ens fråga om en fika?

Den som är kär struntar i vad som händer längre fram, den lever i nuet och gör allt för att träffas. Allt.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?