• fornminne

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-09-25 12:42:57 följande:

Jo, skulle kunna hantera det men föredrar det inte. Sade tidigare att jag inte föredrar långdistans. Ja, skulle göra det jag kan för henne. 

Inte gjort något? Skrivit med henne länge men det är inte enkelt, har ALDRIG haft en flickvän tidigare. 

Jag har inte velat bli misstolkad nej eller riskera något liknande. 

Blir enklare för då kan en skriva oftare och försöka ses. 

Hur vet du att hon är singel? Hon kanske träffar en kille i lumpen, eller redan har gjort det.

Ju längre du väntar, desto större risk att hon hinner träffa någon annan, om det inte reda har skett.
  • fornminne
    anonym05swe skrev 2024-10-23 10:39:22 följande:
    Varför anser du det? 

Återkom i tråden när du har träffat tjejen i stället, eller någon annan tjej.

Det är meningslöst att fortsätta skriva innan dess. Det går bara runt i denna tråd.

Du skriver att du inte gillar modern dejting, vad det nu är. Det behöver du inte göra, och det finns många sätt att träffas på.

Men du inser väl att man måste _träffas_ och _ungås_ för att bli tillsammans med någon? 

Du kan inte bli tillsammans med en tjej utan att umgås med henne, oavsett vad ni gillar att göra. Man kan börja lära känna varandra online som ni har gjort, men det räcker inte. Du vet fortfarande inte ens om hon är intresserad, du vet inte ens om hon är singel! 

Så vad är meningen med denna tråd? 

• fornminne
    anonym05swe skrev 2024-10-23 10:54:46 följande:

Ja och jag vill träffa henne såklart. 

Ja, jag vet men ogillar det med att man behöver organisera och krångla en massa. Skulle helst växa ihop naturligt i en relation utan att behöva krångla en massa. 

Ja, jag vet och vill träffa henne. Ska bjuda ut henne när det passar.

Återkom när (om) du har träffat henne då. Eller när (om) ni har bestämt att ni ska ses, bara du och hon. 

Återkom när du faktiskt har något att berätta. Fler råd behöver du inte, du har redan fått massor. 
  • fornminne
    anonym05swe skrev 2024-10-29 16:36:32 följande:
    Tänk om hon tolkar det som att jag enbart gillar henne för hur hon ser ut ex (tror inte hon skulle göra det men det kan ske) eller att hon tolkar det som att jag stressar fram det?
    Om du inte vill avslöja dina känslor innan ni ses, kan du föreslå en mer vänskaplig träff. Du kan skriva och säga att du ska till hennes stad (var hon nu befinner sig) och fråga om hon har lust att ses när du är där. Svarar hon ja kan ni bestämma tid och plats. Sen kan du ta det därifrån.

Det är så de flesta blir ihop med någon, om de inte är mer rakt på sak.

Du kommer aldrig att få en flickvän om du inte klarar av stegen innan, dvs att träffas och lära känna varandra.
  • fornminne
    anonym05swe skrev 2024-11-09 15:40:15 följande:

Nej det har jag inte. 

Ska skriva med henne mer.

Vill du fortsätta ha kontakt med henne, även om ni inte skulle bli ett par? Om hon redan är upptagen eller inte intresserad av mer än vänskap.

För i så fall kan du ju fortsätta skriva med henne oavsett. Du förlorar inget på det.

Men vill du inte vara bara vän med denna tjej, men ändå fortsätter lägga tid och energi på henne utan att ta reda på om hon är singel och intresserad, slösar du bara din tid.
  • fornminne
    anonym05swe skrev 2024-12-16 23:04:42 följande:
    Känns som hon kan tolka det fel eller tro att jag bara är ytlig ex. 
    Hur ska du göra då?

I över ett års tid har du skrivit att du väldigt gärna vill ha en relation. Helst med denna tjej, eller med någon annan.

Hur ska du göra för att nå dit?

Ett år har gått och du har inte ens frågat om en träff. Trots att du påstår att du så gärna vill vara i ett förhållande.

Du påstår att många andra söker kortsiktigt. Det stämmer inte. De som bara vill ha sex och sällskap för stunden söker kortsiktigt. Alla andra söker långsiktigt. Som någon skrev tidigare: Ingen blir ihop med någon med målet att det ska ta slut efter ett tag. Men det kan vara svårt att få en relation att hålla. Man måste hitta rätt och det gör man inte alltid på en gång.

De du kritiserar, vars relationer inte håller länge, har åtminstone varit i en relation, till skillnad från dig. De har mer erfarenhet av relationer än vad du har.

Du vill inte bli dömd? Döm inte andra då.
  • fornminne
    gawagawa1988 skrev 2024-12-26 01:52:20 följande:
    En fråga: Varför är TS problem så viktiga för dig att du sitter 16:40, runt tomtetiden på självaste julafton, och skriver ut hur illa du tycker om TS problem i livet? Är TS liv så viktigt för dig att du väljer att sitta och spy galla över honom hellre än att fira jul?
    Alla firar inte jul. Har den tanken inte ens slagit dig? 
  • fornminne
    anonym05swe skrev 2025-01-03 22:50:36 följande:
    Ja? Vill fortsatt träffa henne liksom.
    När ska ni träffas nästa gång? 
  • fornminne
    gawagawa1988 skrev 2025-01-07 18:52:48 följande:
    Du har spenderat ett helt jävla år i den här tråden och så påstår du att hans liv inte skulle vara intressanta för utomstående.

Kasta sten i glashus för er sektmedlemmar... Hohojaja
    Vad får du själv ut av att terrorisera den här tråden?

Alla dina inlägg blir raderade och ändå fortsätter du.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?