• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe

Är detta en bra strategi? 

1. Fortsätta prata med henne (efter att vi setts i mars) 

2. Bjuda in henne på något själv efteråt när vi är där

3. Stödja henne och ställa frågor om henne när vi ses 

4. Säga att jag gillar henne implict men inte ordagrant och fråga om vi kan ses åt henne efter typ andra gången vi setts (om vi båda trivs med varandra sedan innan alltså)

5. Definiera vår relation efter det 

Låter detta bra eller borde jag justera?

• Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-01-08 13:28:32 följande:

4. Säga att jag gillar henne implict men inte ordagrant och fråga om vi kan ses åt henne efter typ andra gången vi setts (om vi båda trivs med varandra sedan innan alltså)

Försök träffas snarast. Se om du kan hitta något där ni kan träffas och göra något tillsammans. Sport, musik, kultur. 

Det är värt en lång resa.
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-01-08 13:28:32 följande:

Varför inte prata med henne fram till ni ska ses?

Sist ni sågs hände ingenting. Vad har ändrats nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-01-08 13:37:09 följande:
    Varför inte prata med henne fram till ni ska ses?

Sist ni sågs hände ingenting. Vad har ändrats nu?

Vill inte framstå som desperat för hennes uppmärksamhet direkt eller så hon tror jag är kär i henne direkt redan. 

Det som har ändrats är att jag skrivit med henne sedan dess egentligen som skillnad. 

• anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2024-01-08 13:33:16 följande:
    Försök träffas snarast. Se om du kan hitta något där ni kan träffas och göra något tillsammans. Sport, musik, kultur. 

Det är värt en lång resa.
    Jag tror hon kommer förstå att jag gillar henne då och det är för tidigt. Vill dock bli ihop med henne så snabbt som möjligt tbh när båda vill
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-01-08 13:40:06 följande:

Vill inte framstå som desperat för hennes uppmärksamhet direkt eller så hon tror jag är kär i henne direkt redan. 

Det som har ändrats är att jag skrivit med henne sedan dess egentligen som skillnad. 

Desperat för att ni har kontakt som kompisar?

Har du dumpat din dejt?
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-01-08 13:40:06 följande:

Den som vågar vinner!

Slutta fjanata dig och ha nojor! Du bygger luftkonstruktioner som inte finns.- Det är inte ett spel. Gör något!

• anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2024-01-08 13:44:31 följande:
    Den som vågar vinner!

Slutta fjanata dig och ha nojor! Du bygger luftkonstruktioner som inte finns.- Det är inte ett spel. Gör något!
    Ja, men vad? Känns som att oavsett vad jag gör så kommer hon avvisa direkt om jag bjuder ut redan nu som gör det bäst att ha en tätare kontakt efter att vi setts alltså. Drömmen är att kunna liksom gå på varandras student osv så vi har god nog kontakt och så innan sommaren och typ vara ett par då. 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-01-08 13:41:49 följande:
    Desperat för att ni har kontakt som kompisar?

Har du dumpat din dejt?

1. Hon kan tolka det romantiskt

2. Nej, inte än men ska efter att vi setts andra gången (förmodligen)

• Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-01-08 13:47:55 följande:
    Ja, men vad? Känns som att oavsett vad jag gör så kommer hon avvisa direkt om jag bjuder ut redan nu som gör det bäst att ha en tätare kontakt efter att vi setts alltså. Drömmen är att kunna liksom gå på varandras student osv så vi har god nog kontakt och så innan sommaren och typ vara ett par då. 
    Du vet lite om henne. Klura ut något ni båda gillar, musik, idrott, film, teater, fridluftsliv, spel, kultur

Föreslå att ni ses för att att göra något tillsammans. Skit i restiden

Ja, hon kommer förstå att du är förtjust i henne. Men en sen då? Det är sant och för eller senare måste du våga 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?