• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-19 19:57:42 följande:
    Jag frågade vad du sade till henne. Varför frågade du inte om en dejt?

Varför skrev du att du pratade normalt med henne, brukar du prata onormalt med folk?

Du tror det är så enkelt? 

Nej, poängen är att konversationen inte ledde någonstans

• Anonym (Tvillingmorsan)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 19:21:39 följande:

Pratade med henne där normalt

Skrev DM idag också och hon tyckte också det var roligt att träffas där

Om hon skrev att hon tyckte det var kul att ses, hade det varit ett perfekt tillfälle att fråga om ni skulle träffas och hitta på något.

Du kan fortfarande fråga. Är hon intresserad kommer hon att säga ja. Har hon bara svarat att det var kul att träffas för att vara artig, eller utan att mena något mer, kommer du att märka det. Men då vet du åtminstone.

Vill du göra det enklare för dig kan du skriva att du ska till hennes hemstad t ex nästan helg och fråga om hon har lust att ses då. Hitta på nåt ärende, skriv att du inte känner någon annan där eller vad som helst.
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 17:50:29 följande:

Jo, jag har gjort saker bland annat skrivit med henne. Ja, jag bör ha gjort mer tidigare men ska försöka mer för att bli hennes.

Kurser först till sommaren och sedan program

Återigen, sluta. Jag skrev med en man igårkväll, det gällde faktiskt en organisation vi sitter i styrelsen för Skrattande. Men det betyder inte att det är något romantiskt intresse mellan oss, det är sånt folk gör ändå. Skriver till varann. Det är samma med dig och den här tjejen, att du skriver till henne en gång i månaden är inte att "göra saker".

Tänker du läsa kurser bara på kul eller är det något som har med din tänkta yrkesbana att göra? Ska du fortsätta på samma program som i höstas eller tänker du byta spår?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 18:39:12 följande:
    20 tror jag och kurserna motsvarar exakt 20 hp
    Du har inget till godo att misslyckas på, och du tror du ska klara nästan dubbelt så många poäng över sommaren som du tog på hela höstterminen?

Var kommer ditt självförtroende från när du inte uträttat nät i livet?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-19 20:34:41 följande:
    Du har inget till godo att misslyckas på, och du tror du ska klara nästan dubbelt så många poäng över sommaren som du tog på hela höstterminen?

Var kommer ditt självförtroende från när du inte uträttat nät i livet?
    Ja, för tog kurser som är introkurser som är enbart digitalt som jag har goda förkunskaper om (etik, Ukraina och energisystem) 
  • Anonym (Hej)

Så... du hade en chans att komma närmare din dröm men du vägrade förbereda dig så mycket det gick utan chansade istället att ni skulle hinna prata. Hur kan det du längtar efter mest av allt och som du drömmer om ändå inte få dig att planera och göra allt så att inget kan gå fel?

Jag fattar inte på riktigt! Är hon inte det viktigaste för dig? Hur kunde du chabbla bort den här chansen? När är er nästa sammankomst i föreningen?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 20:43:00 följande:
    Ja, för tog kurser som är introkurser som är enbart digitalt som jag har goda förkunskaper om (etik, Ukraina och energisystem) 
    Du har enbart läst introkurser under hösten med? Förkunskaper från vad?
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-19 20:57:12 följande:

Jag fattar inte på riktigt! Är hon inte det viktigaste för dig? 

Om du tänker dig att hon inte alls är viktig för honom, att han bara säger det hela tiden utan att mena så mycket, känns det nog mera logiskt.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-19 20:59:55 följande:

Nej, tidigare läste jag program 

Ska läsa Sommar(kurser) och HT (program)

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-19 20:59:55 följande:

Nej, som jag ska läsa till sommaren 

Har kunskaper av det sedan tidigare 

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 21:22:28 följande:

Nej, som jag ska läsa till sommaren 

Har kunskaper av det sedan tidigare 

Det är fortfarande på samma nivå. Och du klarade den inte.

Kunskaper varifrån?
  • Anonym (X)

Hur har du lyckats söka exakt 20hp förresten? Kurserna brukar vara 7.5 vardera.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-19 21:29:52 följande:

Hur har du lyckats söka exakt 20hp förresten? Kurserna brukar vara 7.5 vardera.

Läser exakt 20 hp ja

Tre olika kurser 7,5 x2 samt en 5p

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 19:58:46 följande:

Du tror det är så enkelt? 

Nej, poängen är att konversationen inte ledde någonstans

Är det därför du är på Badoo, för att du inte vågar prata med henne?

Tidigare har du sagt att du visst vågar fråga men inte haft chansen. Nu har du haft chansen men vågade inte. Hur känns det?
  • Anonym (X)

Är de på den högskola du läste på nu? Olika högskolor har olika portaler och sätt att examinera, har du haft svårt på plats är det nog ännu svårare att fixa det på egen hand som det till stor del blir på distans.

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-19 21:36:33 följande:
    Är det därför du är på Badoo, för att du inte vågar prata med henne?

Tidigare har du sagt att du visst vågar fråga men inte haft chansen. Nu har du haft chansen men vågade inte. Hur känns det?
    Nej använder det knappt heller 
    Vågade men gick inte logistiskt på plats att göra det
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 21:57:51 följande:
    Nej använder det knappt heller 
    Vågade men gick inte logistiskt på plats att göra det

Skitsnack. Det handlar inte om logistik. Du kunde frågar henne om ni kunde prata själv några minuter, men du vågade inte. Om du vågat men ändå inte gjorde det så betyder det att du inte gillar henne tillräckligt. 

• Anonym (X)

Hallå?

anonym05swe skrev 2025-03-18 20:57:50 följande:
    Ångrar eller ångrar, jag försökte allt jag kunde
    Anonym (X) skrev 2025-03-18 23:22:59 följande:
    Hur skillde sig ditt prat från de från de andras i gruppen? Du försäkte ju aktivt få henne ensam för att bjuda ut henne, det gjorde väl inte de andra, så hur var du annorlunda?

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?