Inlägg från: Anonym (Tiden går) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-28 19:11:24 följande:

Nej och tar dessutom längre tid. Det nuvarande utbildningssystemet handlar inte ens om lärande utan enbart om att lärarna ska sälja sina egna böcker med stavfel. De tjänar lika mycket oavsett hur många som misslyckas så finns inget syfte för de att ens lära studenterna. Lönerna sätts inte ens efter andelen godkända elever (i %) vilket gör att lärarna inte ens behöver lära ut utan de får betalt oavsett prestation. 

Jo, det är för de kräver egen reflektion och diskussion för att på djupet fördjupa sig inom ämnet. Salstentor skapar enbart stress. Fusk förekommer oavsett och om lärarna vore bra nog hade ingen känt behov av att ens tänka tanken att fuska. 

Jo, enbart det viktigaste ska vara med på examinationer. 

Pga ekonomiska skäl. Därför de motsäger sig om att sätta lön baserat på andelen godkända elever. 

Stämmer ej

Så konstigt, du vet bättre än alla de som arbetar på universitet om vad som är bäst, samma med alla de som deltat och haft förhållande. 

Ändå har du misslyckats med sakerna. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-02-28 20:23:49 följande:
    Aldrig kallat mig bättre, nej. Men ja, skulle vara en bra pojkvän utan tvivel 
    Klart du säger så, du behöver ju inte bevisa det. Däremot har du bevisat att du klarar varken av att dejta eller plugga på universitet. Inte heller fixa att arbete. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 12:18:31 följande:
    Så du tror hon tänker så om mig? Så jag borde vara öppnare, ärligare och tydligare för henne?
    Vad tror du själv hon tänker om dig? Klart hon förstår att du har en agenda med ditt skrivande, speciellt när det är så regelbundet och hon själv aldrig skriver först. De flesta hade ju slutat skriva när man märker att den andre aldrig skriver föst. 
    Så hon fattar, men hon är inte intresserad.

Så nej, du borde inte öppna dig, du borde sluta skriva. Men eftersom du envisas så ja, var tydlig och öppen om att du är intresserad av henne. Då kommer du att få svar om det är någon idé att fortsätta drömma om henne eller inte. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 14:34:51 följande:
    Du tycker fortfarande att det inte är komplext? Ja, är en väldigt svår situation att vara i. 
    Vad är komplext med att skriva och fråga om hon har lust att träffas? 

Det är det du vill, eller? Då får du svar på om hon vill träffa dig eller inte. Du behöver inte dra upp något om dina känslor. Bara en enkel fråga. Du bor i Stockholm, många gillar att åka till Stockholm. Ni kan göra en aktivitet ni båda gillar. 

Det är inte komplext. Du behöver inte tänka på vad hon tycker, om det ska vara modern dejting eller om hon missuppfattar dig, eftersom ni bara ska träffas som två kompisar. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 14:44:28 följande:
    Hon kan tolka det jättebrett 
    Ja, vill verkligen träffa henne 
    Är fortfarande en komplex situation iom känslorna. 

Fast då är det lying by omission att inte berätta allting och vara helt ärlig...
    Låt henne tolka det brett då, vad spelar det för roll? Om ni gillar varandra så fortsätter ni träffas och då kan du berätta att du är kär i henne. 

Varför ska du gå händelserna i förväg och berätta vad du känner och vill, du vet ju inte om du känner så om när du har träffat henne ensam några timmar. Då är det väl dumt att säga något som inte är sant. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 19:30:52 följande:

Det är en metafor. 

Ja, det heter bryta isen? Sade inte annat...

lengua.se/metaforer-exempel/

Du skrev krossa isen, det går att läsa i inlägg 6619. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 19:42:51 följande:

Tog bara ett exempel och hon är bara en av jättemånga som inte tycker man ska stressa fram något 

Passiv? Jag gör mitt bästa för henne. 

Har hon tackat dig för det?

Om detta är ditt bästa så tycker jag synd om henne. Du behandlar henne som en ytlig bekant. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-03 19:51:22 följande:

Va? 

Nej, det gör jag inte utan behandlar henne med djup respekt och försöker visa allt jag känner för henne men det är inte enkelt. Iom att vi inte är i en relation kan jag inte göra allt heller 

Vill inte heller som vissa andra killar i min ålder bara ligga runt (som tyvärr är jättevanligt idag bland vissa) där det idag är tabu att ens söka långsiktigt med stora mål.

Fast du visar ju inget av vad du känner, det vågar du inte. Hon kan ju feltolka dig. Det har du själv skrivit. 

Du kommer att vara på exakt samma plats på måndag som du är idag. Då kommer du att skylla på att det är svårt att prata med henne. När du inte träffar henne säger du att det är lättare att prata med henne. Alltid olika ursäkter. Så slipper du agera. 

• Anonym (Tiden går)
    Anonym skrev 2025-03-04 07:51:23 följande:

-Jag ska och försöker men det är svårt och går inte pga avståndet!
    -Nähe, ok. Gör inget då. Bara skit i det.
    -GÖR INGET?!?!? Jag har gjort mycket och bryr mig bara om henne! Det har hänt mycket! Jag gör allt för henne!
    -Jaha, ok. Gör något då.
    -Jag ska och försöker men det är svårt och går inte pga avståndet!
    -GÖR INGET?!?!? Jag har gjort mycket och bryr mig bara om henne! Det har hänt mycket! Jag gör allt för henne!
    -Jaha, ok. Gör något då.
    -Jag ska och försöker men det är svårt och går inte pga avståndet!
    -GÖR INGET?!?!? Jag har gjort mycket och bryr mig bara om henne! Det har hänt mycket! Jag gör allt för henne!
    -Jaha, ok. Gör något då.

Hur är det nu egentligen? I snart ett och ett halvt år har du varannan-tjafsat och inte fått någonting gjort.

(Det hjälper inte att besvara detta genom att upplysa mig om att det är "svårt" och att du har gjort något, för du har de facto inte fått någonting gjort. Du tror inte ens att hon vet att du är intresserad. Det är alltså definitonen av "ingenting". Oavsett vems fel avståndet må vara.)

Exakt, hade han gjort något åt det hela, dvs att bli tillsammans med henne, så hade hon ju vetat om det. 

Undrar om han har en ny ursäkt nästa vecka efter helgens träff, eller om han kör de vanliga i repris. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?