-
Hur är hon då i en relation?anonym05swe skrev 2025-03-05 10:49:09 följande:Jo, jag känner henne och jag tror absolut inte hon skulle vara "jättejobbig" eller jobbig överhuvudtaget i en relation
-
Nej, men du känner ju henne. Så hur skulle hon vara om ni två är i en relation?anonym05swe skrev 2025-03-05 10:55:39 följande:Vi är inte ihop
-
1.Avståndet, du har haft det som ett argument hela tidenanonym05swe skrev 2025-03-05 11:00:05 följande:
Jag vill fortfarande göra det ändå.
Jo, det kommer bli av. Jag sätter inte upp en massa hinder heller. Ge exempel då...
Ja, avståndet finns där men att gå på dejt och ev bli hennes vore såklart värt det. (Läs ursprungsinlägget)
2. Hur hon kommer att tolka det, samma sak här
3. Du gillar inte moderna dejting. Du har drar upp detta hela tiden till varför du inte bjuder ut henne
4. Du vill inte att andra ska veta
Ett tips: välj "visa endast" på dina egna inlägg så ser du alla hinder och ursäkter du har. Ditt minne är kort. -
Hinder som nästan alla andra klarar att ta sig över.anonym05swe skrev 2025-03-05 11:11:16 följande:Nej, mitt minne är inte kort. Det är inte direkt skapade hinder som du antyder utan riktiga saker där inte jag har fullt ansvar för (ex avståndet)
Att avstå från att fråga ut henne pga av avståndet är definitivt ditt ansvar. Samma sak med övriga hinder. Bra för att du inte skapat dom, så är det ändå ditt ansvar att ta dig över dom. Vems ansvar skulle det vara annars?
Du klarade ju av att flytta till Stockholm och plugga, trots avståndet. -
Vad ska du göra med alla hinder som inte är ditt ansvar för att de finns?anonym05swe skrev 2025-03-05 11:18:53 följande:Att ge upp är otänkbart för mig. Aldrig någonsin kan jag ge upp på förhand. Nej, är enbart hon jag gillar.
Nej det vore det inte. Måste fråga henne.
Hur är planen?
Så länge du inte kan svara på dessa frågor så kommer du inte att fråga henne. -
Fast det är ju faktiskt det du gjort från dag 1. Gett upp. Hittat på en massa ursäkter för att slippa fråga henne.anonym05swe skrev 2025-03-05 11:18:53 följande:Att ge upp är otänkbart för mig. Aldrig någonsin kan jag ge upp på förhand. Nej, är enbart hon jag gillar.
Nej det vore det inte. Måste fråga henne.
Att du skriver att du ska bjuda ut henne är inte att försöka bjuda ut henne. Det är bara ord. Ord som är tomma, för det finns ingen handling som passar ihop med orden. -
Så du har redan bestämt dig för att inte göra något nästa gång ni träffas?anonym05swe skrev 2025-03-05 12:30:28 följande:
Absolut inte. Att ge upp kommer inte ske.
Nej, för jag kommer bjuda ut henne (antagligen efter hon muckat)
Vi kommer ses nästa lördag under den dagen med ett event för förbundet. Borde jag bryta, krossa eller låta isen vara? Vill bryta isen och bjuda ut henne. -
Så har du skrivit varje gång inför ett event.anonym05swe skrev 2025-03-05 13:37:23 följande:Kommer prata med henne där så ofta jag kan iaf (är bara över dagen dock)
Får se
Men du står ändå kvar på samma ställe och stampar. Hon vet inget och du vågar inget. -
Det går ju inte. Då måste han öppna sig, och tänk om andra får reda på det.Anonym (X) skrev 2025-03-05 15:27:49 följande:Varför frågar du henne inte INNAN eventet om ni ska göra nåt den dagen, bara ni 2?
-
anonym05swe skrev 2025-03-05 20:35:31 följande:Inte själva, nej. Tror tyvärr att det inte går att göra det den dagen inte under en särskilt lång tid iaf. Bara ca 20 min om något
Du skriver att du vill göra allt för henne, med det stämmer inte.
Ska du ens prata med henne om en träff?
-
Du har valt att inte agera på dina känslor, så visst är det ditt fel/ansvar att du känner som du gör:anonym05swe skrev 2025-03-06 10:09:31 följande:
Eh, håller inte med
Nej, jag har inte valt denna situation. Inte direkt så jag bara efter att ha träffat henne "låt mig få känslor för henne"
Alltså jag hatar denna sitsen jag är i något enormt. Det är jobbigt, det är slitigt men framförallt tungt att bära dessa känslor men inte kunna träffa henne ofta. Och sen tänka att vi värsta fall bli avvisad. Det gör en inte glad direkt.
Du har haft massor av tid på dig att agera, men valt att inte göra det. Hade du agerat i våras så hade du antingen haft en härlig relation med henne eller kunnat gå vidare. Men du har valt att inte agera. Detta är konsekvensen, du mår dåligt. -
Vad är ditt ansvar?anonym05swe skrev 2025-03-06 20:51:32 följande:Jag har redan sagt att jag inte är felfri
-
Så du erkänner att det är pga dig och din brist på handling som gör att du är i denna sits idag?anonym05swe skrev 2025-03-08 09:46:15 följande:Ja självklart har jag ansvar för en del saker men det gör det inte mindre tufft för det.
-
Varför bryr du dig så mkt om vad andra gör, det spelar väl ingen roll för dig?anonym05swe skrev 2025-03-12 11:01:12 följande:Inte sagt att det är verkligheten men en del personer delar de åsikterna om icks osv. Sluta insiunera icke sanna saker.
Sade inte alla tycker så men uppenbarligen en del.
Sluta gnäll på andras val och preferenser, se till att dejta som du vill istället. Allt du skriver handlar om problem som du använder som ursäkter för att slippa fråga henne om en dejt. -
anonym05swe skrev 2025-03-14 09:43:29 följande:Dejtningnormerna i sig är sjukt dåliga och ja, vi klickade inte samtidigt som det.
Jo men det är oftast samma personer som byter partner från kvartal till kvartal. Jag vill personligen göra allt för henne och vara i en relation med henne. Gillar henne mkt för den hon är och tycker hon har bara bra egenskaper (inte sett ngt negativt alls).Samma snack i över ett år.
Ändå kommer du inte längre än ett opersonligt meddelande i månaden.
Det är bara du som förlorar på det du gör/inte gör. Det spelar ingen roll hur mkt du är emot det du kallar modern dejting. Det är ändå de som faktiskt dejtar som är vinnarna, för de kommer att hitta någon att ha en relation med.
Men du som inte ens vågar fråga henne om en dejt kommer bara att stå där och titta på. På fel sida om den höga mur du byggt upp.
-
Varför skulle hon tro att du är intresserad när du aldrig gjort en avspelning på det?anonym05swe skrev 2025-03-14 10:04:25 följande:
Jag försöker, medvetet valt att inte dejta andra heller. Är dock inte enkelt iom att jag varit i samma dm ett tag. Trodde hon redan iom att jag började dm:a henne och aktivt ställa frågor skulle inse att jag vill bjuda ut henne men det har hon inte insett verkar det som.
Jag vill inte dejta för dejtandets skull utan enbart träffa personer som jag kan se mig själv långsiktigt med.
Jag försöker som sagt
Och varför skriver du nu att du tror att hon skulle fattat vad du vill när du innan hela tiden skrivit att hon inte vet något? Ännu en ursäkt för att inget hänt? -
Synd att hon inte känner samma för dig.anonym05swe skrev 2025-03-15 11:48:07 följande:
Har pratat med henne lite grann nu i grupp och wow känner samma starka känslor liksom
-
anonym05swe skrev 2025-03-15 15:00:16 följande:Går inte att veta än
Varför tror du att hon aldrig skrivit till dig först? Varför tror du att hon aldrig tagit initiativ till att prata själv när ni träffas?
Hon har inte gjort något alls för att ni ska få kontakt, endast svarar när du skriver. Av artighet
Jag undrar hur många hon berättat för i föreningen om dig. Ditt regelbundna skrivande. Vad andra i föreningen tolkar det som.
Vi vet ju hur du skriver här, ditt maniska upprepande av saker. Hon förstår ju, precis som vi.
-
anonym05swe skrev 2025-03-15 15:57:46 följande:Svårt att veta vad det beror på. Det har skett när vi träffats.
Tror inte det sker ändå.
Nä, tror inte vet det.Du kan ju inte vara säker på om hela föreningen vet om ditt skrivande med henne.
Du lever ju inget socialt liv precis, men det gör hon. Hon pratar och delar med sig av vad som händer i hennes liv.
-
Ändå orkar du inte gå fram till henne under eventet. Avståndet var tydligen för långt.anonym05swe skrev 2025-03-15 20:34:40 följande:
Vill bara för allt i världen träffa den rätta kvinnan
Vet att jag vore en bra pojkvän då jag är lojal, spontan och öppen
Men modern dejtning suger