• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-09 00:09:40 följande:

Det låter som du känner dig tvingad, du måste väl, inte hurra, nu kan jag?

Nej, är inte tvingad. Är av fri vilja jag vill vara med henne och ses
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-09 00:08:07 följande:
    Nej. Du har inte svarat på det som jag citerade. Saknas svar efter fråga, kolla själv. Du har fortfarande inte svarat eftersom frågan syftade på vilket ansvar du har tagit för att det har skitit sig och vad du gör åt den saken.
    anonym05swe skrev 2025-03-08 23:57:35 följande:

Citat eller belägg?

Det finns en 675-sidig tråd någonstans. Tyvärr handlar den mkt om att du inte kan se hur otrevlig du är, så det hjälper ju inte mot en redan felaktig programmering.Ja, feg.
    Och här visar vi för hundrade gången att du inte klarar av att läsa och ta in vad folk syftar på. Istället börjar du yra och projicera en massa åsikter som jag skulle ha, som är helt åt helvete. Riktigt yxskaft-stycke. Någon borde hjälpa dig lite med förståelse av vad folk säger till dig.
    anonym05swe skrev 2025-03-08 23:57:35 följande:

Jo, jag kommer träffa henne nästa vecka antagligen så måste prata med henne där och själv om det går. 

Nejdå, var lugn. Du kommer inte att säga något. Självklart för att det visar sig just att det inte "går".

Och kom nu ihåg - Att fantisera och att skriva att man "vill" och "ska" är att göra MYCKET! Det kommer att hjälpa!

Jag har ansvar iom att jag inte bjudit ut henne än och försöker åtgärda det genom att bjuda ut henne efter eventet om det går. 

Otrevlig? För jag svarar på frågor? 

Du kallade mig feg och så ställde jag motfrågor för du attackerar enbart mig men inte nämnt ett ord om faktiskt dåligt beteende (som folk som är otrogna ex) 

Jo, jag kommer prata med henne definitivt. Hoppas det går vägen. 

Så du attackerar mig för det? Du tror jag kan göra allt från distans? Speciellt med dagens dejtingnormer där det är typ minimikrav på att en kille ska bjuda ut på exklusiva Michelinrestauranger och vara 198cm lång ex

• Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-09 00:07:11 följande:

Läs ursprungsinlägget 

Jag delar fortfarande alla de intentionerna och vill bjuda ut henne

Nej det finns inte svar på vad jag frågade i ursprungsinlägget.
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-09 00:18:59 följande:

Jag har ansvar iom att jag inte bjudit ut henne än och försöker åtgärda det genom att bjuda ut henne efter eventet om det går.

Du fattar inte frågan.

Nej. För att du är otrevlig kombinerat med att du inte svarar på frågor.

Du kallade mig feg och så ställde jag motfrågor för du attackerar enbart mig men inte nämnt ett ord om faktiskt dåligt beteende (som folk som är otrogna ex)

Ja, feg. Nej, du började projicera en massa konstiga åsikter på mig och just det: Jag har inte med ett ord nämnt otrohet eller något annat. Stämmer. Det var du som ansåg att du ville framställa dig som pårökt och drog igång nån jävla ovidkommande rant. Total yrsel.

Prata i betydelsen nämna något allmänt kort, säkert. Det tror nog de flesta av oss. Sedan kommer ju inte mer att "gå".

Så du attackerar mig för det? Du tror jag kan göra allt från distans? Speciellt med dagens dejtingnormer där det är typ minimikrav på att en kille ska bjuda ut på exklusiva Michelinrestauranger och vara 198cm lång ex

Yrsel-rant igen. Vad sysslar du med?

Angående dina upprepade hänvisningar till "läs ursprungsinlägget" etc:
    Tråden heter "... Vad bör jag göra nu?"
    "Nu" var alltså 2023. Du sket i det och det blev aldrig något. Förutsättningarna gäller inte riktigt längre och trådens ämne är inte längre "nu".
    Det som du bör göra i detta "nu" är att sluta fantisera efter "vill" och "ska" som sagt inte har hjälpt, eller hur?
    Lägg nu ner innan du gör bort dig.

• Anonym
    Anonym skrev 2025-03-08 23:49:10 följande:
    Konstaterar också att på 675 sidor har det inte presterats ett enda svar som talar om hur avstånd försvårar ställandet av en fråga.
    Ovan kvarstår.
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-09 00:29:24 följande:
    Du fattar inte frågan.

Nej. För att du är otrevlig kombinerat med att du inte svarar på frågor.Ja, feg. Nej, du började projicera en massa konstiga åsikter på mig och just det: Jag har inte med ett ord nämnt otrohet eller något annat. Stämmer. Det var du som ansåg att du ville framställa dig som pårökt och drog igång nån jävla ovidkommande rant. Total yrsel.

Prata i betydelsen nämna något allmänt kort, säkert. Det tror nog de flesta av oss. Sedan kommer ju inte mer att "gå".Yrsel-rant igen. Vad sysslar du med?

Angående dina upprepade hänvisningar till "läs ursprungsinlägget" etc:
    Tråden heter "... Vad bör jag göra nu?"
    "Nu" var alltså 2023. Du sket i det och det blev aldrig något. Förutsättningarna gäller inte riktigt längre och trådens ämne är inte längre "nu".
    Det som du bör göra i detta "nu" är att sluta fantisera efter "vill" och "ska" som sagt inte har hjälpt, eller hur?
    Lägg nu ner innan du gör bort dig.

Nej, jag är inte otrevlig samt svarar på frågor. Nej, jag är inte feg. Nej, det var en fråga. Tycker du jag är bättre eller sämre än andra män/kvinnor i min ålder som går runt och är otrogna eller som rent av ljuger för att få en relation (ex döljer information från sin partner)? Nej, jag ställde bara frågor om vad du tyckte mtp att du enbart attackerar mig. 

Är delvis samma läge som då iom att jag fortsatt inte är i en relation med henne och hon inte vet om mina känslor heller. Nej, jag kan inte lägga ned innan jag gjort ytterligare för henne. Är fel att ge upp.

• Anonym (...)

Håller med om att du framstår som väldigt otrevlig i tråden. Du diskuterar ohederligt och beter dig arrogant mot de som svarar.

• anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2024-01-12 15:55:30 följande:
    Ditt resonemang om hur det måste vara och ska gå till, är helt obegripligt och meningslöst i mina ögon.
    Plus att dina ideer skapar hinder för dig.
    Helt till ingen nytta alls
    Du tyckte också detta? Du tycker man alltså ska vara helt spontan och inte planera saker? Har det någonsin hänt något bra genom att bara agera helt spontant helt utan förväntningar eller visioner?
  • Anonym
    anonym05swe skrev 2025-03-09 00:38:13 följande:

Nej, jag är inte otrevlig samt svarar på frågor. Nej, jag är inte feg. Nej, det var en fråga. Tycker du jag är bättre eller sämre än andra män/kvinnor i min ålder som går runt och är otrogna eller som rent av ljuger för att få en relation (ex döljer information från sin partner)? Nej, jag ställde bara frågor om vad du tyckte mtp att du enbart attackerar mig. 

Är delvis samma läge som då iom att jag fortsatt inte är i en relation med henne och hon inte vet om mina känslor heller. Nej, jag kan inte lägga ned innan jag gjort ytterligare för henne. Är fel att ge upp.

Jag hatar otrohet och anser att det är ett jävla svineri. Huruvida någon är bättre eller sämre än andra har jag ingen åsikt om och placerar inte folk i nivåer på det sättet så länge de inte är krylliga, poliser, fransmän eller menlösa och obildade kärringar.

Du har ju mer eller mindre indignerat argumenterat för att du hade gjort mycket för att komma framåt innan, har du vänt i den frågan? Folk fick ju inte säga att du inte hade gjort tillräckligt för då blev det ett jävla hojtande om att det hade du visst.

Vilka råd ur tråden har du tagit till dig och faktiskt följt, i betydelsen "utfört" i den här historien?
    Det är väl inte så att snart 700 sidor mest har handlat om att alla andra som skriver här har fel (märkligt statistiskt förhållande va?) och att du har bättre koll på dejtande och "normer"?
    Det var ju ändå en tråd om rådfrågning - Hur har dessa använts? Vad har du sagt eller gjort med henne som har föreslagits? Om under hälften av råden inte har följts så är det ju mest ett tecken på ett jävla slöseri och att du bara ska debattera emot och veta bättre.
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2025-03-09 00:41:35 följande:

Håller med om att du framstår som väldigt otrevlig i tråden. Du diskuterar ohederligt och beter dig arrogant mot de som svarar.

Det roliga är att en person som blir upplyst om att han uppfattas på detta vis bara svarar "nej" på det. Helt sjukt.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?