Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Vill du gå på Swingersklubb?

Hur stort är intresset hos forumets medlemmar av att gå på swingersklubb?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du gå på Swingersklubb?
  • Anonym (M)

Nja, gayforum, menar du att alla män som vill gå på swingersklubb vill gå dit för att uppleva sex med en annan man. Så kan det säkert vara i vissa fall, men knappast i samtliga fall. Så enklet är det nog inte.

• Anonym (M)

Kan väl inte säga att frågeställningen framstår som en kontaktannons men det är uppenbart att man kan tolka saker på olika sätt.

• Anonym (M)

Det är intressant när man tittar på siffrorna i enkäten.

85% av gifta/sambo män svarar att de vill gå på klubb och 71% av gifta/sambo som är kvinnor.

För singlar, som för övrigt har få svar så är det 60% av männen som svarat ja och 45% av kvinnorna.

Och slår man ihop paren så landar det på 81% av de som svarat som är i en gift/sambo situation som kan tänka sig att gå på swingerklubb.

Mot bakgrund av ovan får man nog dra slutsatsen att de som svarat inte är representativa för hur det ser ut rent generellt i landet. I så fall vore det nog väldigt få par som lever ut sin vilja. För om de gjort det borde klubbarna som finns idag ha flera års kötid.

• Anonym (M)
    Anonym (') skrev 2023-12-31 09:14:05 följande:
    Skulle aldrig sätta min fot på ett sånt ställe nej. Har däremot sett folk som pratat om det i program som typ Fråga Olle och det är inga vackra människor som håller på med sånt.

Undantaget kan vara prostituerade som får betalt för att delta. 
    Skulle det alltså finnas ett samband mellan utseende och vad man gillar sexuellt. Det låter mycket märkligt, varför skulle det göra det? 

I så fall borde snarare sambandet vara mellan utseende och att man vågar leva ut sin fantasi. Då vore det tragiskt om sk "vackra människor" är så mentalt svaga att de inte törs göra det som de egentligen vill. 

Om det nu är på det sättet vilket jag tvivlar på, har mycket svårt att se att det på klubbar skulle vara en större andel fula människor (om det nu finns sådana överhuvudtaget) än "snygga".

Sedan kanske det är så, inget jag vet då jag ännu inte besökt någon klubb, att åldersstrukturen på en klubb är lite högre än på en nattklubb i stan. Och det är klart, att när man var 20 år så kanske man såg lite bättre ut än vad man gör idag 30 år senare, men det blir också en löjlig jämförelse.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ja, gift kvinna) skrev 2024-01-01 15:31:49 följande:
    Personen du svarade har ju ?sett på tv-program? att alla som besöker swingersklubbar är fula. Hon tycker alltså att hon har tillräckligt med empiriskt underlag för att dra den säkra slutsatsen, trots att hon aldrig satt sin fot på en swingersklubb. Hennes inlägg är fulla av fördomar.

Jag har ju varit på klubb vid två tillfällen och jag kan helt ärligt säga att folk där ser ut som vem som helst. Väldigt vanligt folk och alla utseendetyper. Både tjocka och smala osv. Åldersgränsen på den klubben är 23 år. Klubbens ägare uppskattade att de flesta besökare är mellan 35 och 45, men det fanns både yngre och äldre. Att alla skulle se konstiga ut, med en massa tatueringar och kroppsmodifieringar, stämmer verkligen inte. Såg nog ingen sådan person. Att alla är tjocka stämmer inte heller. Visst fanns det några tjocka, men andelen tjocka var inte större än i samhället i övrigt. Helt vanliga människor, som sagt.
    Ja, jag förstår! Det är säkert så. Jag och min fru sedan 25 år tillbaka är lite intresserade av att gå på klubb. Vi ser väl rätt normala ut för att vara dryga 50 år men man är ju alltid lite orolig för att inte passa in. Men att känna lite oro och spänning hör väl kanske lite till. Vi funderar lite på om Pih kan vara ett bra första ställe, folk skriver ju rätt väl om CAE också.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ja, gift kvinna) skrev 2024-01-02 16:15:33 följande:
    Och jag har också varit på swingersklubb och har inte alls samma erfarenhet som du.
    Intressant! Vad var din erfarenhet. Var den positiv, vilken klubb besökte du, gjorde du det ensam eller med din partner? Var det något där som överaskade dig, alltså något som kanske inte var som du förväntat dig?
  • Anonym (M)
    Anonym (Ja, gift kvinna) skrev 2024-01-02 18:45:23 följande:
    Har skrivit om det tidigare i tråden :)
    Sorry, såg det nu, lång tråd ! Jag uppfattar det som att det var CAE du var på och att du kände att var riktigt bra, kul!

Var du nervös innan, hur såg åldersstrukturen ut när du var där. Jag undrar om man kommer känna sig lastgammal, jag och min fru som är drygt 50. Parkväll är nog grejen för oss skulle jag säga, och att man går lugnt fram. 
  • Anonym (M)
    Anonym (En gång på PIH) skrev 2024-01-04 15:26:04 följande:
    Jag och min sambo var på PIH för några år sedan. Vi är väl inte swingers men var nyfikna. Relativt hög medelålder men många i bra skick, överraskande bra :)
    Vi hamnade i ett mörkt rum där vi la oss lite halvnakna. När jag närmade mig min sambos underliv fanns en annan hand där. Coolt :)
    Men det blev bara en gång, kände ni till slut att det inte var något för er utan mest ville testa?
  • Anonym (M)

Har sökt efter undersökningar där man kan se hur stor andel av befolkningen som är swingers och hur det utvecklats över tid. 

Man skulle kunna gissa att antalet ökar, någon som sett någon sådan undersökning?

Svar på tråden Vill du gå på Swingersklubb?