-
Nej, det är klart. Är man sexuellt hämmad så blir väl en tänd lampa ett vågat inslag i sexlivet.Anonym (') skrev 2023-12-31 09:17:05 följande:Inte upp till dig att avgöra vad det innebär att släppa loss. Lösaktighet behövs inte för det syftet för de flesta eftersom swingers är avvikande.
-
Förlåt, några fula människor i NÅGRA tv-program. En stabil empirisk grund. Bra jobbat.Anonym (') skrev 2023-12-31 09:31:36 följande:Handlar inte bara om ett enda program. Människor överlag med konstiga fetischer brukar vara fula, tjocka, knäppa tatueringar, kroppsmodifierade och annat gräsligt. Just eftersom de är avvikande i skallen så syns det också på utsidan.
-
Ok, vad var det du inte gillade med PiH? Har inte varit där, men däremot på CAE.LostNLate skrev 2023-12-31 09:39:06 följande:
Har varit på pih men var inte speciellt imponerad men hoppas kunna göra ett besök på cae under våren
-
Givetvis är det så. Partnerbyte är inte för alla. Nu har ju inte jag och min man testat det än, utan vi hade bara sex med varandra på klubben. Vi får väl se vad som händer i framtiden.Anonym (Julle) skrev 2023-12-31 17:39:16 följande:Förutom nämnda risker ska man givetvis vara säker på vad man ger sig in på rent känslomässigt. Tanken på att se sin kvinna/man knulla med någon annan kan vara eggande, men det kan slå bakut i ett skarpt läge. Som exempel om en man ser sin kvinna blir knullad av en annan man som är både sexigare och mer välutrustad. Då kan fula Farbror Avund kliva in på scenen....
Men tack snälla för dina informativa inlägg. Alltid roligt att prata med någon som vet vad denne pratar om. Gott Nytt År och god fortsättning till både dig och maken. //
Tack för de vänliga orden :) Det finns dock personer som har betydligt mer erfarenhet än jag av swingersvärlden. Har som sagt bara varit på två klubbesök. Är du själv nyfiken på ett besök?
Detsamma! -
Personen du svarade har ju ?sett på tv-program? att alla som besöker swingersklubbar är fula. Hon tycker alltså att hon har tillräckligt med empiriskt underlag för att dra den säkra slutsatsen, trots att hon aldrig satt sin fot på en swingersklubb. Hennes inlägg är fulla av fördomar.Anonym (M) skrev 2024-01-01 10:45:39 följande:Skulle det alltså finnas ett samband mellan utseende och vad man gillar sexuellt. Det låter mycket märkligt, varför skulle det göra det?
I så fall borde snarare sambandet vara mellan utseende och att man vågar leva ut sin fantasi. Då vore det tragiskt om sk "vackra människor" är så mentalt svaga att de inte törs göra det som de egentligen vill.
Om det nu är på det sättet vilket jag tvivlar på, har mycket svårt att se att det på klubbar skulle vara en större andel fula människor (om det nu finns sådana överhuvudtaget) än "snygga".
Sedan kanske det är så, inget jag vet då jag ännu inte besökt någon klubb, att åldersstrukturen på en klubb är lite högre än på en nattklubb i stan. Och det är klart, att när man var 20 år så kanske man såg lite bättre ut än vad man gör idag 30 år senare, men det blir också en löjlig jämförelse.
Jag har ju varit på klubb vid två tillfällen och jag kan helt ärligt säga att folk där ser ut som vem som helst. Väldigt vanligt folk och alla utseendetyper. Både tjocka och smala osv. Åldersgränsen på den klubben är 23 år. Klubbens ägare uppskattade att de flesta besökare är mellan 35 och 45, men det fanns både yngre och äldre. Att alla skulle se konstiga ut, med en massa tatueringar och kroppsmodifieringar, stämmer verkligen inte. Såg nog ingen sådan person. Att alla är tjocka stämmer inte heller. Visst fanns det några tjocka, men andelen tjocka var inte större än i samhället i övrigt. Helt vanliga människor, som sagt. -
Helt rätt inställning!Bertil18 skrev 2024-01-01 13:38:17 följande:
Hej
Har aldrig varit på någon swingers men det känns lockande.
Är lite äldre men fortfarande kåt och vill upptäcka saker.
Ett skönt sexliv är livet
-
Har du en partner som vill följa med?Anonym (Julle) skrev 2024-01-01 18:02:19 följande:Lite nyfiken blir jag allt och det finns en swingersklubb i Mölndal där Göteborgs-Posten gjorde ett reportage. Det är bara dryga milen från min bostad, så det finns ett alternativ nära och bra. Vi får se hur jag landar i detta.
-
Kommer du att fråga henne? Om inte, kommer du att gå på klubb själv då?Anonym (Julle) skrev 2024-01-01 19:26:53 följande:Partner har jag, men jag är inte säker på att hon skulle nappa på det.
-
Anonym (Julle) skrev 2024-01-01 22:24:23 följande:Det bästa hade nog varit att gå på klubb själv först och se hur det är. Fantasi och verklighet är två olika saker. Det låter lockande, men har man sett det med egna ögon kanske man inser att det inte är är något för mig trots allt. Men jag är definitivt öppen för ett besök.
Min partner och jag har ett bra sexliv. Ett sak jag fastnade för under ett tidigare förhållande var att ha sex ute i naturen på sommaren. Att vara ute i naturen en varm sommardag och känna den varma vinden mot den nakna kroppen samtidigt som man har skön sex är faktiskt riktigt skönt. Så gjorde ju våra förfäder efter istiden Back to basic så att säga.
Jag har lyckats locka nuvarande partnern till det ett par gånger, men det kändes som om hon gjorde det enbart för min skull. Hon verkade inte helt bekväm med det. Tveksamt då om hon skulle ställa upp på att knulla inför andra.Ok. Jag tror det är lite olika regler på klubbarna för om och när man tillåter singelkillar. På CAE är det bara på fredagar, har jag för mig. På PiH inte alls, om jag minns rätt. Så bäst att kolla upp sådant innan du anmäler dig.
Kommer du att berätta för din partner att du går på swingersklubb? Kommer du att ha sex med andra där?
Ja, sex utomhus är riktigt hett :) Har bara haft det ett fåtal gånger, men hoppas på fler. -
Tänk att det alltid i trådar om icke-normativt sex ska dyka upp moraltanter. De säger sig avsky den sexuella aktivitet som tråden handlar om, men återvänder ändå tvångsmässigt till tråden gång på gång. Jag tror moraltanterna har de snuskigaste och mörkaste fantasierna av oss alla