• Anonym (tecknat)

Varför har folk så svårt att erkänna att tecknat kan vara sexigt?

Jag är övertygad om att detta är kulturellt. Det går nämligen att normalisera allting. I Japan är 50 procent av all porr tecknad, och det är helt normalt att se vuxna läsa serietidningar på tåget på väg till jobbet. I Sverige däremot ses i princip alla serier per automatisk som något för barn. Om man däremot läser en tjock bok, ja då är man vuxen.

Själv tycker jag porr är ganska äckligt, och det har jag alltid tyckt. Jag vill inte se massa nakna könsorgan på porrskådisar liksom. Jag har alltid gillat lite mer "mjukt". Typ som bilden på Samus.

Sedan är det också så att film och spel är fulla med sexiga karaktärer. Så jag är knappast ensam. Men naturligtvis har jag märkt hur aggressiva folk blir om man nämner detta. Men varför? Är inte lite lagom bättre än hårdporr? Och exakt vad spelar det för roll att det är tecknat så länge det ser bra ut?

Jag kommer inte svara på inlägg som är hånfulla eller off topic.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har folk så svårt att erkänna att tecknat kan vara sexigt?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (F) skrev 2023-12-08 08:46:24 följande:
    För att folk bryr sig om sin sociala status. Att säga något som går emot normen kräver mod, och att man är beredd på att bli utstött.

Och ja, det är kulturellt. Föreställ er att en random tant på FL kommer till Japan. Föreställ er den kulturkrocken. XD

Jag tycker inte bilden på Samus var fin.

Återigen, folk är måna om sin sociala status. Man säger inte saker som man vet går emot normer.
    Varför var inte bilden på Samus fin? Den är ju gjort för att vara fin om man säger så.
  • Anonym (Amomynt)

För att de flesta av oss är vuxna och tagit oss förbi det tonårsstadie i livet då man tyckte att tecknade serier var "ashäftigt".

Sorgligt med förvuxna mansbarn som står och stampar i samma spår och aldrig tycks villiga att ta klivet upp till vuxenvärlden. Pojkmän har noll attraktionsvärde för partnerskap. 

• Anonym (H)
    Anonym (tecknat) skrev 2023-12-08 08:08:58 följande:
    Typ som bilden på Samus.

Hon ser ju skabbig ut, hur får du den till att vara sexig?
  • Anonym (Amomynt)
    Anonym (Lilla Anna) skrev 2023-12-08 08:43:09 följande:
    Man vill nog inte tänka på vad Långa Farbrorn och Lilla Anna har för sig.
    Finns ingen normal människa som tänker att de där två "har för sig" något sånt. Pedofiler resonerar på det sättet. Eller snarare önsketänker. 
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (Amomynt) skrev 2023-12-08 09:05:10 följande:

För att de flesta av oss är vuxna och tagit oss förbi det tonårsstadie i livet då man tyckte att tecknade serier var "ashäftigt".

Sorgligt med förvuxna mansbarn som står och stampar i samma spår och aldrig tycks villiga att ta klivet upp till vuxenvärlden. Pojkmän har noll attraktionsvärde för partnerskap. 

Som sagt, det är kulturellt. Hade du hamnat i en annan kultur och sagt det där hade folk kollat snett på dig.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Amomynt)
    Anonym (tecknat) skrev 2023-12-08 09:10:34 följande:
    Som sagt, det är kulturellt. Hade du hamnat i en annan kultur och sagt det där hade folk kollat snett på dig.
    Fast i Japan finns det många incelmän och detta beror troligtvis på att även kvinnorna där finner det oerhört avtändande med sorgliga barnmän som vägrar växa upp. 
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (Amomynt) skrev 2023-12-08 09:13:35 följande:
    Fast i Japan finns det många incelmän och detta beror troligtvis på att även kvinnorna där finner det oerhört avtändande med sorgliga barnmän som vägrar växa upp. 
    Absolut, men åker du tog till Tokyo på morgonen när folk ska till jobbet kommer du se massor av vuxna som läser serier på tåget. Deras incels, som kallas hikkomori, sitter hemma hela dagarna och vägrar gå ut.
  • Anonym (H)
    Anonym (F) skrev 2023-12-08 09:13:13 följande:
    Rumpa och lår är lite fläskiga
    "Lite"? Hahahaha
Svar på tråden Varför har folk så svårt att erkänna att tecknat kan vara sexigt?