• Anonym (tecknat)

Varför har folk så svårt att erkänna att tecknat kan vara sexigt?

Jag är övertygad om att detta är kulturellt. Det går nämligen att normalisera allting. I Japan är 50 procent av all porr tecknad, och det är helt normalt att se vuxna läsa serietidningar på tåget på väg till jobbet. I Sverige däremot ses i princip alla serier per automatisk som något för barn. Om man däremot läser en tjock bok, ja då är man vuxen.

Själv tycker jag porr är ganska äckligt, och det har jag alltid tyckt. Jag vill inte se massa nakna könsorgan på porrskådisar liksom. Jag har alltid gillat lite mer "mjukt". Typ som bilden på Samus.

Sedan är det också så att film och spel är fulla med sexiga karaktärer. Så jag är knappast ensam. Men naturligtvis har jag märkt hur aggressiva folk blir om man nämner detta. Men varför? Är inte lite lagom bättre än hårdporr? Och exakt vad spelar det för roll att det är tecknat så länge det ser bra ut?

Jag kommer inte svara på inlägg som är hånfulla eller off topic.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför har folk så svårt att erkänna att tecknat kan vara sexigt?
  • Anonym (Amomynt)
    Anonym (tecknat) skrev 2023-12-08 09:17:10 följande:
    Absolut, men åker du tog till Tokyo på morgonen när folk ska till jobbet kommer du se massor av vuxna som läser serier på tåget. Deras incels, som kallas hikkomori, sitter hemma hela dagarna och vägrar gå ut.
    Precis. Samma sorgliga incels som huserar i trådar likt denna fast med annan benämning då. 
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (Amomynt) skrev 2023-12-08 09:30:13 följande:
    Precis. Samma sorgliga incels som huserar i trådar likt denna fast med annan benämning då. 
    Men att läsa serier har ingenting med detta att göra.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (tecknat)
    Anonym (H) skrev 2023-12-08 09:07:48 följande:
    Hon ser ju skabbig ut, hur får du den till att vara sexig?
    Ursäkta, skabbig?
  • Anonym (Andreas)

Vad har rumpan med din frågeställning att göra överhuvudtaget? 

Visst kan man tycka att viss manga och anime är sexigt men då är vi ju inne på just renodlad porr fast den är tecknad. Eftersom porrsajterna har dessa som sökbara kategorier så självklart tittar folk på det. 

Att läsa serier har inget med porr att göra.  Det är många vuxna människor som.läser helt vanliga serier som Fantomen,  Modesty Blaise, Kalle anka osv.  Samt att även i Sverige drar det tusentals vuxna när det är Comic con, Närcon osv. Men det har fortfarande noll att göra med porr.  

Att nån får för sig att nån figur i ett spel är sexig känns snarare långsökt och mer av udda fetisch och då tycker jag att man kan stå för det utan att gömma sig bakom diverse trådar som du gör och försöka få andra att framstå som udda eller ifrågasättande. Stå för din fetisch istället.  

• Anonym (Amomynt)
    Anonym (F) skrev 2023-12-08 09:45:28 följande:
    Som du själv eller? Varför klickade du på tråden? Var du nyfiken? Hahahaha
    Nej, jag är varken incel eller socialt inkompetent. Jag skapar inte heller repetitiva trådar likt denna. Undrar bara över varför en del människor inte förmår ta sig i kragen och växa upp istället. 
  • Anonym (Amomynt)
    Anonym (tecknat) skrev 2023-12-08 09:32:25 följande:
    Men att läsa serier har ingenting med detta att göra.
    Jo, det har det, eftersom pojkarna som på riktigt går igång på tecknade figurer måste ha fått sin inspiration till detta från någonstans.

Serietidningar är en källa. Finns fler också i form av tv-spel och tecknad film. 
  • Anonym (H)
    Anonym (tecknat) skrev 2023-12-08 09:54:02 följande:
    Ursäkta, skabbig?
    Om rumpan hänger så där mycket i en supertight dräkt, hur tror du då den ser ut när hon tar av sig dräkten?

SKABB
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Manga_nejtack)
    Anonym (Amomynt) skrev 2023-12-08 09:05:10 följande:

För att de flesta av oss är vuxna och tagit oss förbi det tonårsstadie i livet då man tyckte att tecknade serier var "ashäftigt".

Sorgligt med förvuxna mansbarn som står och stampar i samma spår och aldrig tycks villiga att ta klivet upp till vuxenvärlden. Pojkmän har noll attraktionsvärde för partnerskap. 

De mest tragiska individerna är nog de som förnekar/ tränger bort barnet/ ungdomen i sig. Deras liv tenderar att aldrig bli roligt, spännande eller särskilt njutbart igen.
Svar på tråden Varför har folk så svårt att erkänna att tecknat kan vara sexigt?