• Anonym (artificiell dumhet)

Ser AI-tjejer bättre ut än riktiga?

Inom tre år kommer AI vara smartare än världens smartaste människa enligt Elon Musk. Redan idag kan vem som helst använda AI-tjänster för att designa en tjej efter sina önskemål.

Den stora frågan är när robotarna kommer bli lika smidiga som AI är smart. Det stora hindret som gör att kvinnor inte kan ersättas är att dagens robotteknik är på tok för stelbent och klumpig. Det intellektuella finns redan där dock. AI-bots går att hålla konversationer med på samma nivå som en riktig kvinna idag.

Tycker ni att denna AI-tjej ser bättre ut än en riktig? Naturligtvis handlar det mycket om tycke och smak.

Och alla ni som säger att man inte kan ersätta riktiga kvinnor: forskning pågår redan för att tillverka artificiella livmödrar. Och när DNA-tekniken kommer längre kommer man kunna skapa barn som är skräddarsydda med ett visst utseende och viussa egenskaper

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ser AI-tjejer bättre ut än riktiga?
  • Anonym (Xx)
    Anonym (artificiell dumhet) skrev 2023-12-08 19:15:38 följande:
    Jag tror många kvinnor kommer få omvärdera sina ignoranta attityder i framtiden då de görs meningslösa. Redan idag kan vi se att antal skiljsmässor och uppbrott ökar, antal par minskar och så vidare. Fatta då vad som kommer hända när män inte längre behöver kvinnor för sex och intimitet. Då blir kvinnor överflödiga.

Jag tror också att tekniken kommer utvecklas mot att folk faktiskt inte vill leva med andra människor som de behöver kompromissa med, utan kan leva med robotar som gör allt man vill hela tiden.
    Kvinnor mår bättre som singlar än vad män gör.

Och varför skulle kvinnor bli överflödiga pga AI-kvinnor? Det skulle väl skapas lika många AI-män som gör män överflödiga i så fall?

Du tänker att det ska skapas en värld där bara AI finns, varför ens odla bebisar? Varför inte göra AI-bebisar? Varför ska ens män fortsätta existera i denna världen som bara består av AI-robotar?
  • Anonym (M)

Det här låter som en inceltråd. Det finns ingen anledning att byta ut människor mot AI. Fortsätt runka till dina dataspelskaraktärer.

• Anonym (V)
    Anonym (artificiell dumhet) skrev 2023-12-08 18:54:49 följande:
    Var inte så säker på det, så fort män förstår att de kan designa sin egen kvinna efter önskemål, och ha ett förhållande utan alla nackdelar som en riktig kvinna medför.
    Jag ser bara fördelar med om man väljer att göra så här. Män och kvinnor kommer slippa varandra.
  • Anonym (V)
    Anonym (artificiell dumhet) skrev 2023-12-08 19:15:38 följande:
    Jag tror många kvinnor kommer få omvärdera sina ignoranta attityder i framtiden då de görs meningslösa. Redan idag kan vi se att antal skiljsmässor och uppbrott ökar, antal par minskar och så vidare. Fatta då vad som kommer hända när män inte längre behöver kvinnor för sex och intimitet. Då blir kvinnor överflödiga.

Jag tror också att tekniken kommer utvecklas mot att folk faktiskt inte vill leva med andra människor som de behöver kompromissa med, utan kan leva med robotar som gör allt man vill hela tiden.
    Låter helt perfekt tycker jag.
  • Anonym (U)

Jag ser fram emot en framtid utan behov av kvinnor. En framtid med sexrobotar man kan designa, barn som kan tillverkas med DNA och konstgjorda livmödrar, och ett samhälle där individen är fri.

Inom 50 år kommer viljan att bilda par vara lika icke existerande som viljan att läsa papperstidningar istället för att kolla allt på nätet. Tekniken går inte att stoppa, och hela utvecklingen går mot att män och kvinnor inte kommer behöva varandra längre.

Hon i TS har för övrigt en ganska fläskig röv.

• Anonym (Knappast!)

Jaha, man skulle bara tillverka AI tjejer?
    Varför skulle inte AI killar också tillverkas menar du?

Så du tycker att män ska välja AI tjejer och kvinnor välja AI killar eller menar du att du avskyr kvinnor så du vill att dom inte ska få någon partner?
    Som något slags hämnd på kvinnor?

Ska man få barn med AI personer i generationer då så riktiga människor försvinner?

Vad är det för sorts barn du skulle vilja ha?
    Vad är det för sort döttrar du skulle vilja ha?
    Foglig konstgjord kvinna som du kan styra och likadana döttrar som du kan styra?
    Välkommen till Taliban samhälle.

Tror de flesta vill ha en människa som väljer en trots att man inte är perfekt det gäller både män och kvinnor.

Om det kommer AI "dockor" som man kan designa både till utseende och personlighet som man vill blir det ändå konstgjort och tror inte att de flesta vill ha det så.

Jag tror inte varken de flesta män eller kvinnor vill ha det så.
    Ska män och kvinnor leva var för sig? inte tillsammans i samhället?
    Hur skulle dessa konstgjorda barn leva?

Eller menar du att efter ett par generationer skulle AI tagit över och alla vara AI?
    För om män skulle skaffa barn med AI kvinnor skulle ju barnen sen få barn med andar AI barn?

Men det är lustigt att du tror att bara AI kvinnor skulle produceras och inte AI män.

Men nej folk blir kära och vill leva med andra så gör dom flesta.

Men om det kan finnas AI kvinnor och AI män till ensamma som inte hittar en partner så ja varför inte, de flesta kommer inte att välja det men om ensamma personer får ett bättre liv, så visst det kan don väl få ha.

Men du verkar inte gilla kvinnor så, låter som du vill hämnas på kvinnor så då är det nog inte bara kvinnor som partners du inte fått till det bra med utan då verkar det som om du heller inte haft andra bra kvinnor i ditt liv.
    Kanske ingen bra relation till din mamma, ingen bra syster, ingen bra mormor, farmor eller andra bra kvinnor i livet.

Framför allt ingen dotter, för nästan ingen man som har en dotter uttalar sig om kvinnor som du gör.

Nej din framtidsbild kommer inte ta över men som sagt kan ensamma få tillgång till AI personer så visst men de allra flesta kommer att vilja ha riktiga personer och inga fantasier som är designade. De flesta vill bli kära i personer som väljer dom för vilka dom är och inte konstgjorda med konstlade känslor.
    Man kan kanske tänka sex med en AI kvinna eller man men kärlek kan det inte bli tal om , det kan inte AI ersätta!

Folk vill ha riktig kärlek och det kan aldrig AI ersätta!

• Anonym (Knappast!)
    Anonym (V) skrev 2023-12-08 21:06:18 följande:
    Jag ser bara fördelar med om man väljer att göra så här. Män och kvinnor kommer slippa varandra.
    Anonym (U) skrev 2023-12-10 08:20:09 följande:

Jag ser fram emot en framtid utan behov av kvinnor. En framtid med sexrobotar man kan designa, barn som kan tillverkas med DNA och konstgjorda livmödrar, och ett samhälle där individen är fri.

Inom 50 år kommer viljan att bilda par vara lika icke existerande som viljan att läsa papperstidningar istället för att kolla allt på nätet. Tekniken går inte att stoppa, och hela utvecklingen går mot att män och kvinnor inte kommer behöva varandra längre.

Hon i TS har för övrigt en ganska fläskig röv.

Har ni barn?

Varför skulle man slippa leva med sina barn?
    Varför skulle man vilja slippa sina döttrar eller söner?
    varför skulle man vilja slippa varandra pga kön och inte umgås med sina systrar och bröder för att dom är ett annat kön?
    Ska söner då inte umgås med sina mödrar och döttrar inte med sina fäder för att kvinnor och män inte behöver varandra?
    Ända är det just en ersättare av det motsatta könet man vill ha?
    Man vill ha en ersättare men utan egna känslor och åsikter?
    Vill man leva med sin robot eller bara ha den för sex?
    Vill man leva med barn trots motsatt kön?
    Ska AI roboten ta hand om barnen och sen då ska döttrarna bli tillsammans med andra AI män då eller? 
    Ja då efter 2 generationer har ju robotarna tagit över och mänskligheten borta.  
    Hur skulle man dela upp samhället?

Ha AI som sexdockor, ja men knappast till så mycket mer när det gäller förhållande.

• Anonym (U)
    Anonym (M) skrev 2023-12-08 19:44:37 följande:

Det här låter som en inceltråd. Det finns ingen anledning att byta ut människor mot AI. Fortsätt runka till dina dataspelskaraktärer.

Jag vill se din min när män inser att AI är överlägset kvinnor på alla sätt och vis, och kvinnor blir överflödiga.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (U) skrev 2023-12-10 17:18:33 följande:
    Jag vill se din min när män inser att AI är överlägset kvinnor på alla sätt och vis, och kvinnor blir överflödiga.
    Vrf skulle kvinnor bli överflödiga?
    Det kommer ju att skapas både kvinnliga och manliga Al. Då kommer antalet ensamma män öka ännu mer då Al kommer säkert vara bättre på alla sätt😍
  • Anonym (Knappast!)
    Anonym (U) skrev 2023-12-10 17:18:33 följande:
    Varför bara AI kvinnor och att kvinnor bli överflödiga?
    Det skulle ju bli exakt samma med ditt resonemang med AI män, män skulle bli lika överflödiga eller tror du bara att det skulle finnas AI kvinnor och inte AI män?

Men jag tror inte att flesta vill ha en AI robot utan vill ha en person med äkta känslor, män och kvinnor har alltid och kommer alltid att dras till varandra.
    AI kan vara ett komplement men kommer inte ersätta riktiga personer med äkta känslor, vem vill ha en programmerad robot som livspartner.
    Det kommer knappast dom flesta varken kvinnor eller män välja.

Har du aldrig älskat och blivit älskad av en kvinna? skulle du välja en konstgjord person utan äkta känslor framför en riktig person?
    Gäller det även vänner? inga riktiga vänner utan robotar? 
    Släkt? robotar som inte tycker om dig på riktigt? 

Nej ett komplement men ersätta nej det tror inte jag så många kommer  många skulle välja.
    De flesta gillar att umgås både med kvinnor och män.
Svar på tråden Ser AI-tjejer bättre ut än riktiga?