Inlägg från: Anonym (Pope) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pope)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

Auditanne skrev 2024-01-15 13:21:48 följande:

Ja, om de väljer att köpa en artificiell flickvän så går det inte att bli lurad. Man vet redan från början att detta är en avancerad leksak som bara är programmerad och helt saknar förmågan att känna äkta kärlek till någon.

En fejkad partner hade inte gjort mig lycklig, hur äkta den än såg ut att vara. Jag vet ju att den inte är på riktigt och hade nog snarare känt mig ännu mer misslyckad med ett sådant ?sällskap?.

nej den hade inte gjort dig lycklig, antar att du är en kvinna och då är det inte så konstigt om du inte förstår.
  • Anonym (Pope)
    Anonym (Försent) skrev 2024-01-21 19:10:46 följande:
    Enkla vägen ut är dock den moderna människans motto. Jag är övertygad om att detta fenomen med AI-partners kommer växa. Oavsett vad folk vill eller tycker.
    Tror det med.👍🏻  Ska bli mycket spännande att se vad de kan erbjuda sexuellt.  
  • Anonym (Pope)
    Tink skrev 2024-01-22 20:00:24 följande:
    Anonymiteten tenderar att ta fram det värsta ur vissa människor. När de upptäcker att de utan konsekvenser kan skriva och säga saker som de aldrig skulle komma på att säga direkt i ansiktet på andra, så kommer den ena grodan efter den andra. Det är som om de öppnade en direkt tunnel till reptilhjärnan och gav den ord. Det uppstår tydliga avvikande antisociala drag och beteenden som oräddhet, självupphöjande och manipulativitet, bristande impulskontroll och en ohöljd verbal agression. Om de sedan verkligen är psykopater eller bara påvisar psykopatiska drag, vet jag inte.
    ja analysen stämmer förvånansvärt bra in på väldigt många utav de kvinnor som cirkulerar här under diverse nick. det är nog en balanserad mix av diverse defekter och diagnoser. det verkar göra ont att män kommer ha långt mer nytta av AI än de själva kan förstå, troligen är de nog också delvis rädda i grunden.
  • Anonym (Pope)
    Auditanne skrev 2024-01-22 22:19:44 följande:
    Fast kvinnor behöver aldrig vara rädda för ensamhet. Vi är naturligt mer sociala och har också lättare att bygga upp sociala nätverk som stöd i ryggen. Det finns heller inga logiska skäl för oss att vara rädda för att incels väljer den enkla vägen till var de tror att lyckan finns. Just eftersom incels väljer att göra sig själva oattraktiva för kvinnor varpå kvinnor ratar dem i vilket fall. 

Tycker du borde rikta din egna ord mot dig själv istället och tänka efter en smula.
    ojo många kvinnor är inte så sociala och duktiga heller, se bara på alla de kvinnojourer som vi tvingas ha landet runt, hade de haft bra sociala nätverk hade dessa jourer varit överflödiga

Var inte så rätt och teknikfientlig, dessa AI kommer göra tillvaron långt bättre för många män, win win.
  • Anonym (Pope)
    Tink skrev 2024-01-22 22:30:28 följande:
    Självklart. Antisocialt beteende är inte särskilt korrelerat till något av könen. Låt oss inte göra detta till ytterligare en pajkastning mellan män och kvinnor.

Men jag tror inte att just AI som teknik är lösningen på ensamhet och en oförmåga att fungera i en kärleksrelation. AI är mönsterigenkänning i gigantiska datamängder. Men mänskliga relationer bygger tvärtom på att vara perceptiv för ytterst små signaler, samt en förmåga att förstå hur en annan människa tänker och känner baserat på inget data alls än den egna känslovärlden. De är varandras raka motsatser.
    så är det ju men du kommenterade inte nåt om pajkastning när Auditanne kräktes om vuxna män eller var ditt inlägg riktat mot skribenten själv i fyndig stil

jag tror AI-tekniken är en utmärkt lösning som ett komplement som allt annat, hur många sitter inte med näsan ned i en telefon nuförtiden......detta kommer inte göra världen sämre.
  • Anonym (Pope)
    Auditanne skrev 2024-01-22 22:43:02 följande:
    Fast de där jourerna finns ju till för kvinnor i nöd. Tror du att kvinnornas släkt och vänner kan hjälpa dem från deras våldsutövande livsfarliga män? Dumt exempel. 

Jag är inte fientlig mot teknikens framsteg. Är däremot fullt medveten om att det aldrig går att skapa en riktig person, förmögen att ge någon riktig kärlek genom AI. De är och förblir avancerade leksaker, olikt en äkta människa. Sorgligt att du tror att folk inte kan förstå skillnaden.
    kvinnor var ju bra att bygga upp sociala nätverk som stöd i ryggen skrev du...låter inte som något imponerande städ...

Klart de är och förblir avancerade leksaker, det kan en apa begripa, mer sorgligt att du verkar så rädd och teknikfientlig för att använda din egna retorik.
  • Anonym (Pope)
    Auditanne skrev 2024-01-22 22:55:30 följande:
    Du pratar om en minoritet av kvinnor som blir misshandlade av sina män. Vad ska de göra annat än att söka sig till platser där de är mer säkra? Dessutom så pratar du om fysiskt boende. Jag talade om emotionellt stöd vilket kvinnor oftast har och behåller genom livet.

Jag är inte teknikmotståndare som sagt. Folk får väl har roligt med sina leksaker bäst de vill. Det hade jag också när jag var sju år och lekte med Barbie.

Men att påstå att dessa leksaker skulle vara en likvärdig ersättare för mänsklig kärlek är bara absurt. Något jag hoppas att alla vänliga och ensamma män därute lär sig att förstå i god tid. 
    Om nu folk får ha roligt med sina leksaker vad tjafsar du för då, du använder ständigt en återkommande nedsättande retorik, det blir väldigt genomskinligt 
  • Anonym (Pope)
    Tink skrev 2024-01-22 22:56:12 följande:
    Mitt inlägg var inte riktat mot någon särskild. Jag står inte på någons sida och är varken en radikalfeminist eller en suffragett. Snarare tvärtom.

Men eftersom jag råkar arbeta med AI till vardags, ser jag inte riktigt hur just denna teknik skulle kunna ha någon större inverkan på människor kärleksliv. En chatbot, även om den skulle kunna klara turingtestet och prata med den mest förföriska rösten, är ingen ersättning för en människa med alla hennes drömmar, lekfullhet, irrationalitet och känslomässiga krumsprång, vilket är ju det som gör även en platonisk och icke-sexuell relation intressant och givande på sikt.

En partner ska kunna bjuda på lite oväntat motstånd och utmaning för att vara spännande i längden. Annars är det bara som spunnet socker. Sött, fluffigt och väldoftande men inte särskilt mättande. Och faktiskt lite äckligt efter ett tag.
    tror jag inte, det kommer ta många kliv framåt och kommer vara många till glädje och till viss del problem, många varnar för att AI kommer att ta över. 
  • Anonym (Pope)
    Anonym (A) skrev 2024-01-22 23:27:53 följande:

Ja, för män som inte klarar av att få en relation på normalt sätt blir det säkert en hit. Och då slipper vi andra läsa deras gnälliga inlägg om dumma kvinnor som inte vill ha dom. 

Vi andra vill ha äkta vara, men så fungerar vi också normalt när det kommer till social interaktion. 

Buuuh men stackare. Måste du läsa deras inlägg också. Stackare, så hemsk. 😂😂 

om du fungerar normalt i sociala interaktioner kan man diskutera, ditt inlägg imponerar knappast

• Anonym (Pope)
    Auditanne skrev 2024-01-22 23:24:55 följande:
    Har redan förklarat detta, även om du var lite för ordblind för att uppsnappa det tidigare - jag motsäger påståendet i trådstartarens rubrik om att kvinnor och män inte längre skulle behöva varandras kärlek, allteftersom AI utvecklas och avanceras.

Du är lika nedlåtande själv och då kan du inte heller räkna med att få vänlighet tillbaka. Glöm det. 
    ja du har skrivit det så många gånger nu med lite nedsättande inlagor. det syns tydligt hur rädd du är för tekniken 
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre