• AlbertSchweinstein

Skillnaden mellan ensamma män och ensamma kvinnor

De män som är ensammast har:
    - aldrig haft sex
    - aldrig blivit kyssta
    - aldrig fått en komplimang för sitt utseende

De kvinnor som är ensammast har:
    - haft sex
    - blivit kyssta
    - fått mängder med komplimanger

Man kan jämföra det med arbetslöshet också. Folk som aldrig har haft ett jobb, som aldrig fått höra att de duger till någonting, hur tror ni de känner sig? Jämfört med arbetslösa som haft jobb och som fått höra att de är duktiga.

Jag tycker faktiskt att kvinnorna på FL måste skärpa till sig och inse att de för en gångs skull inte är offer, utan att männen är det. Jag vet att det finns mängder med desperata män på FL, men sluta att vara elaka mot dem.

• Svar på tråden Skillnaden mellan ensamma män och ensamma kvinnor
  • Billie38
    AlbertSchweinstein skrev 2023-12-12 10:05:31 följande:
    Håller med om att inget blir bättre av att gnälla, men inget blir bättre av att vara elak heller.

Komplimanger från kvinnor som har med smarthet, snällhet osv att göra är klassiska exempel på friend zoning. Alltså kvinnor som ser män som vänner, men som aldrig skulle kunna se dem i ett romantiskt perspektiv. Dessa kvinnor vill män helst bara undvika.

Om du dejtar och aldrig får komplimanger måste du vara extremt ful, och då har du verkligen mitt medlidande.
    Men varför gnäller du då? Du svarar inte på vad för slags trådar du ser där kvinnor utger sig att vara offer.

så vänskap med kvinnor är inget värt om man inte får ha sex med dom? rätt taskig kvinnosyn om det är allt kvinnor är bra för i din värld.
    din inställning till komplimanger mellan kvinnor och män verkar vara att det bara skulle ha sexuellt syfte i bakgrunden, allt annat kan kvitta. Sluta se kvinnor som lösningen på din sexuella frustration och se dom som människor så ska du se att livet blir mer nyanserat.
    AlbertSchweinstein skrev 2023-12-12 10:00:39 följande:
    Rätt kul hur du vrider på allt. Det är inte en skön känsla att alltid vilja ha sex men att aldrig få det. Den närmaste jämförelsen jag kan komma med för att du ska förstå är om du tänker dig att det hela tiden kliar, men du får aldrig klia.

Det finns ingen biologisk anledning för kvinnor att komma under sex, de blir blöta vid upphetsning vilket gör det lättare att tränga in, men that's it. Kvinnan klitoris är precis som mannens bröstvårtor helt meningslösa ur ett biologiskt perspektiv, men feminismen har övertalat alla att det är jätteviktigt för kvinnan att komma också.

Det är absolut inte lika jobbigt för alla, det är också en feministisk myt, bland många andra.
    Att en kvinna vill komma under sex är väl en självklarhet oavsett. Båda könen har väl sex för att njuta med varandra. att skapa barn är en väldigt liten del av sexlivet och oftast inte målet med leken så att jämföra biologi med socialt samspel är ju bara korkat.
    du pratar om det som att kvinnors funktion är för att tillfredsställa mannens behov och att kvinnan är mindre viktig.

män klagar ofta på att kvinnor inte är mer sexuella och vill ha mer sex, men samtidigt så verkar ni inte se sambandet till hur man främjar det. Om man hela tiden skambelägger kvinnor som har lust eller inte prioriterar kvinnans njutning eller orgasmer så blir sex inte det där mysiga och trevliga leken som den var menad till att vara.
  • AlbertSchweinstein
    Billie38 skrev 2023-12-12 10:43:36 följande:
    så vänskap med kvinnor är inget värt om man inte får ha sex med dom? rätt taskig kvinnosyn om det är allt kvinnor är bra för i din värld.
    Vilken värld lever du i? Varför skulle män vilja ha kvinnor som vanliga vänner?
    Båda könen har väl sex för att njuta med varandra. att skapa barn är en väldigt liten del av sexlivet och oftast inte målet med leken så att jämföra biologi med socialt samspel är ju bara korkat.

Sex har man för att skapa barn, det som du påstår är feminism. Det är bara under det senaste århundradet, om ens det, som sex ses uteslutande som egoistisk njutning och stimulans.

Det är otroligt sällsynt med kvinnor som får orgasm under vanligt sex, det folk gör istället är att köpa sexleksaker och pilla på sig själva. Tror du det är naturligt att behöva köpa sexleksaker för att kunna komma? Kvinnans orgasm är en slaggprodukt som hängt kvar från evolutionen, men feminismen har intalat alla kvinnor att den är en självklar del av sexet.
  • Billie38
    AlbertSchweinstein skrev 2023-12-12 10:38:31 följande:
    Det kliar under sexet kanske, men för män kliar det hela tiden.

Jag kan notera att det är otroligt stor skillnad på svenska kvinnor som är fullkomligt hjärntvättade av feminismen, och kvinnor från andra kulturer som ser könsskillnader som självklara.

Feminismen har blivit som en religion och förstört så mycket att det är svårt att få överblick över skadorna.
    Btw, det "kliar" alltid hos mig med. Jag bär också på en frustration och längtan efter närhet och sex. Men att ligga med en random man som är totalt oengagerad i mig, min sexualitet och vem jag är hjälper inte kliandet. Det gör det bara värre. 

Du kanske inte bryr dig om vem som kliar dig på ryggen men för mig så krävs det att han som gör det har rätt längd på naglarna, rätt styrka och ett bra rörelsemönster, att han visar att han bryr sig och vill hjälpa mig. annars kommer det bara klia mera och jag löser det hellre själv med egna hjälpmedel.
  • Agda90
    Gilliard skrev 2023-12-12 09:14:22 följande:

Ja jag håller med, jag som man har aldrig fått detta, eller sex har haft men det var med en yngre liten flicka bör jag jobbade på dagis, det räknas väl inte för det var inte äkta kärlek

Yngre liten flicka när du jobbade på dagis låter jäkligt illa och äckligt. Jag hoppas att du har skrivit förbaskat fel för annars är du en pedofil!
  • Billie38
    AlbertSchweinstein skrev 2023-12-12 10:50:43 följande:
    Båda könen har väl sex för att njuta med varandra. att skapa barn är en väldigt liten del av sexlivet och oftast inte målet med leken så att jämföra biologi med socialt samspel är ju bara korkat.

Sex har man för att skapa barn, det som du påstår är feminism. Det är bara under det senaste århundradet, om ens det, som sex ses uteslutande som egoistisk njutning och stimulans.

Det är otroligt sällsynt med kvinnor som får orgasm under vanligt sex, det folk gör istället är att köpa sexleksaker och pilla på sig själva. Tror du det är naturligt att behöva köpa sexleksaker för att kunna komma? Kvinnans orgasm är en slaggprodukt som hängt kvar från evolutionen, men feminismen har intalat alla kvinnor att den är en självklar del av sexet.
    Ok jag förstår. Du är ett nättroll som bara vill bråka. 

jag fattar varför du inte lyckas med sex om du har den inställningen. 
  • Agda90
    AlbertSchweinstein skrev 2023-12-12 10:00:39 följande:
    Rätt kul hur du vrider på allt. Det är inte en skön känsla att alltid vilja ha sex men att aldrig få det. Den närmaste jämförelsen jag kan komma med för att du ska förstå är om du tänker dig att det hela tiden kliar, men du får aldrig klia.

Det finns ingen biologisk anledning för kvinnor att komma under sex, de blir blöta vid upphetsning vilket gör det lättare att tränga in, men that's it. Kvinnan klitoris är precis som mannens bröstvårtor helt meningslösa ur ett biologiskt perspektiv, men feminismen har övertalat alla att det är jätteviktigt för kvinnan att komma också.

Det är absolut inte lika jobbigt för alla, det är också en feministisk myt, bland många andra.
    Och DÄR har du svaret på varför det finns män som aldrig kommer i säng med en kvinna. EN man som inte kan eller vill att kvinnan ska ha det bra i sängen förtjänar inte detsamma heller. 

En snubbe med din inställning är inte man i mina ögon. 

Det där kliet du skriver om. Lena handen är svaret. Bättre än så blir det inte för snubbar som inte fattar vad sex går ut på.
  • Agda90

Om sex endast är för att reproducera så blir det sex en vart annat år. För när kvinnan blir gravid finns det ingen anledning till mer humpa bumba och när kvinnan ammar så är det inte läge att peta in fler ungar i henne. 

Jäklar i gatan vad det får klia på dig då om det blir att få komma till så sällan !!!!
  • Persefone234

Om du anser att sex bara är till för att skaffa barn, och att kvinnans njutning är helt oviktig, så förstår jag att ingen vill ligga med dig. Du är ju uppenbarligen en helt kass älskare.

Det är inte mer egoistiskt att vilja njuta av sex än att vilja njuta av bra musik, god mat eller en skön promenad.

Hahaha, nej så länge som sexuell fortplantning har funnits i naturen så har organismer parat sig främst på grund av sexdriften, eller kåthet som det kallas hos oss människor. Det var den kristna kyrkan som fick den korkade idén att kroppslig njutning är något fult och att sex bara ska ske i barnalstrande syfte.

Kvinnor vill njuta av sex av precis samma anledning som män vill det. Det har inget med feminism att göra.

Anledningen till att kvinnor ogillar dig är din kassa kvinnosyn.
  • Trast
    AlbertSchweinstein skrev 2023-12-12 09:08:59 följande:
    Skillnaden mellan ensamma män och ensamma kvinnor

De män som är ensammast har:
    - aldrig haft sex
    - aldrig blivit kyssta
    - aldrig fått en komplimang för sitt utseende

De kvinnor som är ensammast har:
    - haft sex
    - blivit kyssta
    - fått mängder med komplimanger

Man kan jämföra det med arbetslöshet också. Folk som aldrig har haft ett jobb, som aldrig fått höra att de duger till någonting, hur tror ni de känner sig? Jämfört med arbetslösa som haft jobb och som fått höra att de är duktiga.

Jag tycker faktiskt att kvinnorna på FL måste skärpa till sig och inse att de för en gångs skull inte är offer, utan att männen är det. Jag vet att det finns mängder med desperata män på FL, men sluta att vara elaka mot dem.

Jag är man. Har aldrig känt mig som ett offer. Uppfattar inte män generellt som särskilt offriga heller. 
  • Never23

Jag kan notera att det är otroligt stor skillnad på svenska kvinnor som är fullkomligt hjärntvättade av feminismen, och kvinnor från andra kulturer som ser könsskillnader som självklara.

Feminismen har blivit som en religion och förstört så mycket att det är svårt att få överblick över skadorna.
    Jag är en kvinna från en annan kultur å det du skriver är skrattretande! Ni svenska incels måste vara glada för feminismen för nu kan ni i alla fall uttrycka er och tycka synd om er själv öppet men i mitt land skulle ni aldrig klara er. Vi har också såna ?svaga män? som ingen vill ha men de är tysta för att andra män kör över dem. 
     Speciellt när du skriver: ? Kvinnans orgasm är en slaggprodukt som hängt kvar från evolutionen, men feminismen har intalat alla kvinnor att den är en självklar del av sexet.? 
    Ingen kvinna oavsett ursprung kommer vilja vara tsm med dig med sånt tänkandet.
  • Mimosa86

1) därför att vänskap är en del av tvåsamheten man och kvinna. En man som inte uppskattar en kvinnas sällskap kommer bli bortvald som partner av henne.

Eftersom du hela tiden utgår ifrån biologi så är ovan biologiskt betonat då det är honans som väljer ut den lämpligaste hanen att få bli far till hennes ungar.

2) Nej, det finns forskning som visar på att kvinnlig orgasm ökar befruktningschansen då orgasmen skapar ett vacum som för sperman upp i rätt äggledare.

Dessutom. Ska vi bara ha sex för att skapa barn? Ditt argument innebär ju händerna på täcket för män och kvinnor om de då inte vill fostra 8-10 barn ihop. Är det vad ensamma män efterfrågar?
  • Mimosa86

ALLA kvinnor är medvetna om könsskillnader. Sitter just nu med monster PMS, skulle jag vara så dum att tro att du som man lider i samma utsträckning som mig en vecka i månaden en halv livstid? Det är enorma biologiska skillnader män och kvinnor emellan. Det är inte vad feminismen diskuterar utan de diskuterar KÖNSNORMER. Dvs de VÄRDERINGAR vi kopplar till kön. 

Många kvinnor vill väna klassiska kvinnliga roller och egenskaper, men eftersom samhället inte värderar kvinnliga egenskaper på samma sätt som manliga. Och man förlorar ekonomisk på det så så är det väl inte konstigt att kvinnor anammar mer klassiskt manliga egenskaper och maktfaktorer för att få ett bättre liv?
  • Core

Buhuhu, där har du ju problemet, mitt framför dig. Män har en tendens att dra på sig offerkoftan. Visst gör kvinnor det också, men inte lika ofta i det här avseendet 

offerkoftan gör att du utstrålar något ingen attraheras av. Jobba med dig själv istället 

Svar på tråden Skillnaden mellan ensamma män och ensamma kvinnor