Jäkligt trött på min tonårings attityd avseende ekonomi
Skojar du? Hon har alldeles för mycket pengar. Hon blir ju helt bortskämd och fartblind
Skojar du? Hon har alldeles för mycket pengar. Hon blir ju helt bortskämd och fartblind
Du är inte skyldig att redogöra för alla dina inkomster och utgifter. Du ska inte hamna i något redovisningsansvar inför henne. Om du redan är i underläge inför din dotter , att hon sas kräver mer och pengar och dominerar dig så ska du tänka dig för så att du inte vänder ut och in på dig själv för att redovisa alla dina inkomster och utgifter.
Men du kan hitta uppgifter på nätet vad andra barn i den åldern får av sina föräldrar för att ge henne perspektiv.
Ja jag funderar på det, att hon får barnbidraget endast och får köpa hygienartiklar och kläder själv.
Anledningen till 25:- per dag i skolan är för att hon har en npf-diagnos och inte äter skolmaten, den pengen täcker toast och festis i skolcafeterian.
Tusen tack för svar!
Vi har utgått från konsumentverkets riktlinjer och försökt göra henne medveten om ekonomi och ge henne möjligheter att prioritera själv, men det verkar snarare ha haft motsatt effekt.
Räknar jag ihop allt känner jag själv att det svävar iväg helt.