Jäkligt trött på min tonårings attityd avseende ekonomi
Galet dyra mobilabonnemang folk väljer.
Haft samma de senaste 8-9 åren - det höjdes nyss för första gången under den tiden till 109kr i månaden. När jag först bytte till det för att sanera budgeten var det lite snålt då det bara ingick 1 GB data och 60 fria samtal samt obegränsat sms. Men sedan dess har de bara lagt i mer tror det är 5 GB data och sedan länge helt fria samtal. Använde upp datatrafiken några gånger när jag var bortrest när den fortfarande var max 2 GB men aldrig sedan dess, har alltid max pott sparat.
Finns verkligen ingen anledning att betala dyra abonnemang om man inte av någon anledning inte har internet med wifi hemma.
Binda sig till ett pris för över 500 för en liten pytterabatt?
Känns som folk blivit lite fartblinda i vad som är rimliga priser för ett mobilabonnemang, det gillar ju företagen förstås.
Jaja man väljer ju själv vad man spenderar på. Och ja jag använder min telefon mycket (slår bland annat alltid över den irriterande 100 timmars nivån på ljudbokstjänster), det enda jag inte gör är att sätta mig och tittar på strömmad video länge på platser utan wifi, men det finns ju nästan överallt och dessutom kan man offline spara rätt mycket, och skulle jag av någon anledning hamna i en situation där jag plötsligt "måste" det så sitter ändå en pott på 100 GB där (som sagt inte hänt på närmare 7 år nu).