Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Jäkligt trött på min tonårings attityd avseende ekonomi

Anonym (Autistisk tjej) skrev 2024-01-05 22:58:24 följande:

Det visar bara att det finns en hel del att jobba med. Bara för att fler använder ett begrepp betyder det inte att det är bra. Det är inte anhöriga som ska diktera vad som är okej att säga utan de som själva har diagnosen. 

Jaha,  vad ska jag kalla det min son har då? Han har en släng av aspergers tycker både han och jag men inget har blivit diagnostiserat än. Vi ska nog försöka få detta undersökt snart men har inte funnits anledning än. 

Jag och min tonåring har gått igen alla kostnader för att fastställa hans månadspeng.  Vi har gått igenom alla skäliga kostnader och så har jag lagt på en liten summa nyligen för just nu vill jag inte att han jobbar extra utan att han koncentrerar sig på studierna i stället, han går sista år på gymnasiet. Jag betalar mobil, busskort, sportklubb, medicin och kostnader som har att göra med skolan, elektronik och naturligtvis semester etc. Allt annat finns i hans budget. 

Ändå tycker jag att TS beräknar otroligt höga kostnader för sitt barn, så mycket får inte min son. Vi har gått igenom varje post, beräknat per år och delat på 12. 
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Autistisk tjej) skrev 2024-01-06 14:34:43 följande:
    Säg bara att han har autism men inte fått en diagnos på papper än. En släng av är inte ett bra uttryck det används nästan bara av de som anser att NPF är fejk och påhitt.
    Är vissa drag av autism/aspergers ett PK uttryck då? Om jag nu undantagsvis nämner detta till någon utomstående är det väl vad jag säger.
    Att bara säga att han har autism låter väldigt onyanserat. Han uppfyller inte de flesta kriterierna på autism, bara några och en del av dessa endast lite. Men pga att diagnosen finns hos ett par individer på hans pappas sida, tror jag väl ändå att han har en mild variant av det. 
Svar på tråden Jäkligt trött på min tonårings attityd avseende ekonomi