Inlägg från: Anonym (Skämtar du?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skämtar du?)

Jäkligt trött på min tonårings attityd avseende ekonomi

Är detta ett skämt?
    900 varje månad på kläder? Pengar för nöje och månadspeng? 
    Hon får på tok för mycket!

Men som svar på din fråga.
    Du får göra en budget tavla som de gör i lyxfällan och sätta upp falska hundralappar i varje post. Då man inte ser pengarna framför sig på riktigt så blir det svårt att förstå hur mycket man har. För många blir det en AHA upplevelse när de ser på tavlan vart alla pengarna går.

Det blir lättare att faktiskt förstå vad saker och ting kostar.
    Som de andra skriver så har hon blivit fartblind av pengarna.
    Är denna summan standard i hennes klass och med hennes vänner?

• Anonym (Skämtar du?)
    Anonym (g) skrev 2024-01-05 22:16:57 följande:

TS har lämnat tråden.

Snälla kalla ingens autism lätt. Förminskade så ini...

Var finns ens en micro på ett högstadium förutom personalrummet? Jaja lika bra att inte svara

När ska ni med Autism förstå att diagnosen är en skala? Bara för att du kan sitta och skriva på firum så betyder det inte att alla med autism kan göra det. Det finns Autism typ 1,2 och 3. De med typ 1 har den lättare varianten.
  • Anonym (Skämtar du?)
    Anonym (Autistisk tjej) skrev 2024-01-06 17:13:37 följande:
    Jag är helt övertygad om att alla autister vet det, jag har aldrig sett någon argumentera emot det någonstans. Det heter som du säger Autism 1-3 inte lätt, medel och svår, hög-/lågfungerande eller något annat. Problemet med att säga högfungerande, lätt autism, en släng av autism mm är att så många förutsätter att man inte har några problem alls ett annat problem är att vem som helst kan kalla sig för vad som helst och ingen kommer kalla sin autism för svår eller se sig som långfungerande. Både Elon Musk och en person som bor på gruppboende kommer kalla sig högfungerande. 
    Du har dina erfarenheter och jag har mina.
    Jag har pratat med många med autistm på olika forum och de blir fly förbannade när man berättar att en del med autism inte är högfungerande. De tar det som personlig kritik och påhopp.

Där av mitt påstående.
    Då du inte har de erfarenheterna så betyder det inte att alla har samma erfarenheter. 
  • Anonym (Skämtar du?)
    Anonym (Autistisk tjej) skrev 2024-01-07 12:49:49 följande:
    Säger dessa personer verkligen att alla är högfungerande? Förnekar de att de finns autister som bor på gruppboende, inte kan prata mm? Spontant låter det som att du missförstått något. 
    Jag missförstår inte något då en släkting har Autism typ 3. Dvs personen gungar, har ett eget språk när det gäller tal och skrift. Därför blir jag lite upprörd när folk med och utan diagnos behandlar Autism som om bara typ 1 existerar och nämer man typ 3 så blir man anklagad över att bara se stereotyper inom Autism.
Svar på tråden Jäkligt trött på min tonårings attityd avseende ekonomi