Inlägg från: Anonym (Varit där) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varit där)

Han vågar inte

Tror jag förstår vad du menar. Du önskar att du kunde styra dina känslor men det är som de flesta vet omöjligt. 

Det spelar liksom ingen roll vad som hänt eller inte hänt känslorna finns där åndå.

När du tänker på honom så finns det såklart både lycka och olycka där. 

Jag valde att bevara de lyckliga stunderna  och har fortfarande bara varma känslor för honom.  
    Naturligtvis skulle man kunna klandra honom för mycket men detsamma skulle kunna gälla mig. 

Men i mitt hjärta vet jag att ingen av oss skulle ha velat vara utan den där tiden. Hur jobbigt den än varit, är det en del av mitt liv.

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-20 21:12:21 följande:
    Precis så. Tack.
    De bra minnena kommer säkert blekna med tiden och ersättas av något annat. Men jag skulle vilja ha dem kvar, jag vill hellre ha ett lyckligt minne av hur det kändes att vara uppskattad och kär. Jag är rädd att förlora dem och aldrig känna så igen. 
    De bra minnena kommer att vara kvar, det är de dåliga som bleknar med tiden. 

Känslan av att känna sig viktig för en annan människa kommer du alltid bära med dig.  Det är jag sker på.  Att känna sig älskad är något av det starkaste som finns.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-20 22:37:57 följande:

Och han skiter ju fullständigt i om ni skiljs som vänner eller ovänner. Så varför ska du bry sig så orimligt mycket om det? Han vill inte vara vän med dig. Du har gjort det du kan för att ni ska skiljas på ett fredligt sätt. Det räcker så

Jag tror att TS vet mer om honom än vad du gör. Du hjälper inte henne genom att svartmåla. Det verkar nästan som om du vill att hon ska må dåligt. 

Hon mår inte bättre av att du utmålar någon du inte känner som en skit. Du vet ingenting om deras förhållande eller om dem som personer. Allt du vet är hur dåligt hon nu mår just nu.  Hon mår inte bättre av att du svartmålar deras förhållande.
  • Anonym (Varit där)

Förstår att det är svårt att sätta sig in i en situation man aldrig varit i. Det är nog därför man ifrågasätter TS och hennes tillgänglighet. 

Av egen erfarenhet vet jag att det knappast är fråga om att vilja vara tillgänglig utan mer en svårighet att stänga alla dörrar till något man levt med under en lång tid. 

Det låter på några som om TS är ett offer för en samvetslös man, men i verkligheten är de båda offer. man kan klandra mannen för att han inte lämnade frun men han klarade inte det. man kan klandra TS för att hon inte stängde dörren, men vi har alla våra svagheter. 

TS mår inte bättre av klander. Hon vill bara ha någon som lyssnar till henne. Som älskarinna har man vanligtvis ingen att anförtro sig åt.

Det handlar om hjärtesorg helt enkelt

• Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-21 15:33:01 följande:
    Hur vet du att mannen försökte lämna frun, eller någonsin ens hade en seriös tanke på att göra det?
    Hur vet du att han inte hade det?
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-21 17:36:11 följande:
    Det vet jag inte, och det har jag heller inte påstått att han inte hade.

Du däremot påstår ju att han inte klarade att lämna fru, det implicerar att han hade ambitionen att göra det men misslyckades. Så kan du nu svara på hur du vet att han försökte eller någonsin hade en seriös tanke på att göra det?
    Ingen annan än han själv kan svara på detta
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-21 19:26:59 följande:
    Så varför påstår du då att han inte klarade det? Han kanske inte ens försökte.
    Ganska enkelt. Enligt TS har han sagt att han ville bryta upp från äktenskapet. Han klarade inte av detta. Orsaken till detta kan bara han svara på och detta har inget med TS tråd att göra.

Hon är lessen och behöver ge utlopp för detta. Hon blir inte mindre lessen av att vi klandrar mannen. 
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-21 20:20:49 följande:
    Fast du skrev ju nyss att bara mannen vet vad han tänkte göra? Hur ska du ha det egentligen?

Det är din åsikt. Jag å andra sidan tycker inte det är speciellt schysst mot TS att försöka utmåla det som att han faktiskt ville seriöst skilja sig men var ett offer för omständigheterna. Stackars stackars man som inte klarade det
    Självklart kan ingen (utom möjligtvis TS veta vad han ville och tänkte). Så varför är det så viktigt för dig att försöka motbevisa henne. Varför får hon inte fortsätta att tro att han skulle ha lämnat frun för henne?  Men av någon anledning klarade han inte det.

Förstår faktiskt inte riktigt din tankegång här. Hur skulle hon bli mindre lessen av att tvivla på vad mannen sa till henne? 
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-22 15:35:54 följande:
    Du säger emot dig själv. Å ena sidan påstår du att han inte klarade det, som om det var skilja sig som faktiskt var ambitionen. Men samtidigt skriver du att du inte kan veta vad han tänkte.
    Ingen människa kan väl veta vad en annan okänd människa tänker. varför hänger du upp dig på detta?

Det är verkligen ingen motsägelse att han till TS  sagt att han tänkte lämna frun. Hur och vad han tänkte har jag ingen aning om och inte du heller.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (o) skrev 2024-09-23 15:07:34 följande:
    Jag hänger upp mig på att du framställer det som att han seriöst tänkte på att lämna henne när du faktiskt inte vet vad han tänkte eller hade för avsikter.

Nej precis att han sa det behöver inte vara en motsägelse. Han kan ju ha sagt saker som han inte menade allvar med.
    Jag hänger inte upp mig på någonting. Jag läser vad TS skrivit.  Jag förstår bara inte varför du ska ifråga sätta vad han sagt till henne. Varför?
Svar på tråden Han vågar inte