Inlägg från: Anonym (Varit där) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varit där)

Han vågar inte

Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-09-23 18:53:05 följande:

Sådär säger väl alla otrogna män till sina älskarinnor. Annars får de inte ligga. Det stämmer i bästa fall på1 man av 100. Så nej, han har troligen aldrig tänkt lämna sin fru.

Tror inte att du kan svara för alla män. Du har kanske läst detta här på FL men detta är ingen sanning.  FL är inget sannings medium utan ett forum där ofta bittra människor spyr ut sitt hat mot någon som gjort dem illa. 
  • Anonym (Varit där)

Har följt tråden en tid och förvånas över hur det spekuleras över mannen ifråga. Troligen är han en individ som alla vi andra, om han nu inte råkar vara ett påhitt.

Om det nu är en påhittad person som det spekuleras om är ingen skada skedd. Men om han nu faktiskt skulle finnas i livet så kan ingen av oss veta vad han tänker och känner.  

Det enda vi vet med säkerhet är att så gott som alla här på FL är experter på otrohet. 

• Anonym (Varit där)

Du kan vara lugn i att du skapar ditt eget liv utan honom. Det behöver inte innebära att all kommunikation måste brytas. Han kanske behöver ha en kanal till dig öppen.  Varför kan ingen av oss veta men tydligen vill han veta hur du har det. 

Min erfarenhet är att vi båda hade samma behov. så vi behöll kontakten. Det var aldrig tal om att vi skulle återuppta relationen. 

• Anonym (Varit där)

Kära TS, du måste inse att din framtid är viktigare än hans planer för er.  Om du fortsätter integrera i hans planer, utan att göra det fullständigt klart för honom att relationen är över. så hamnar du förr eller senare i samma situation som förut.

Om ni skulle ha en nära arbetsrelation får han ännu mera makt över dig.

Om jag vore du skulle jag se mig om efter ett nytt arbete där jag är helt bortkopplad från honom. 

I mitt fall löste det där sig genom att det var han som bytte jobb och flyttade långt bort.  I ditt fall kanske det är du som behöver ta steget bort.  

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-16 13:04:55 följande:
    Vi är inte ens inom samma branch, och han är så långt bort från mig man kan vara utan att byta land. Han jobbade i min stad förut men fick ett nytt projekt. Så skulle jag börja jobba för honom måste jag lära om och flytta och det hade jag gjort om omständigheterna vart annorlunda och möjligheterna till en riktig relation funnits, men inte ens jag är så förblindad att jag tror på det.
    Tack och lov för detta

Hoppas att du ändå förstår vad jag menar.  Hoppa inte in i hans drömmar det är inte schyst mot någon av er. 

Av erfarenhet vet jag att det tar tid att komma över sånt här. För mig tog det lång tid innan jag kunde öppna mig och släppa in någon ny.  Men tillslut dök han upp och idag har jag ett jättebra liv och ångrar ingenting.
  • Anonym (Varit där)

Har läst i senaste  50 inläggen och diskussionerna här och tror att fry kan vara svårt för någon som inte varit i samma situation att förstå hur interaktionen fungerar i den här typen av relation.  

Man kan mycket väl ha liknande känslor och beteenden som man har i en normal relation. Allt som kan såra i en vanlig relation sårar i en otrohets relation.  

Man kan rent förnuftsmässigt tänka att man inte har någon som helst rätt att bli sårad om fd älskaren/älskarinnan skulle ha ihop det men en av ens vänner. Men det är nog samma känslor man skulle ha om ens fd fru skulle ha ihop det med någon av ens vänner.

Det handlar inte om etik och moral i detta fall utan om känslor. 

• Anonym (Varit där)

fortsättning.

Jag undrar hur du trodde att han skulle reagera?  Är det så att du vill hämnas en smula och få honom att må dåligt, eftersom du mår som du gör?
    I så fall måste jag faktiskt klandra dig en smula. Du mår inte ett dugg bättre av att han också mår dåligt.

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-22 17:35:07 följande:
    Nej absolut inte hämnas. Jag och hans vän hade en sexuell relation innan han kom in i bilden, hade sen ingen kontakt med honom alls under den tiden vi var ett "par" utan den togs upp igen efter att jag blivit dumpad och inte alls med något sexuellt motiv från min sida, utan det var hans vän som drev på det. Och sen har vi haft kontakt men endast träffats ett par gånger. För det första trodde jag aldrig att han skulle få reda på det, hans vän skulle aldrig berätta det och vi pratade ju inte heller med varandra. Och så trodde jag verkligen att vi var över så om han så skulle få reda på det skulle det inte spela roll för "oss". Jag trodde inte han skulle uppskatta det så klart så av den anledningen tyckte jag heller inte att det var något att nämna, och sen har jag försvarat det med att vi inte längre är ett par (ja, jag vet att ni tycker vi aldrig varit det) och att jag får ligga med vem jag vill. Det har aldrig varit tal om en relation med hans vän, endast lust. 

Men den senaste tiden har det känts som att vi på något sätt hade hittat tillbaka till varandra, kanske inte för att vi skulle sluta tillsammans men i alla fall att kunna prata med varandra utan att såra den andre. Men tydligen så brydde han sig så pass mycket att han nu brutit kontakten med mig helt. Och jag känner mig så skyldig och ledsen och ja, jag saknar honom så innerligt. 
    Om inte hans vän eller du berättat, hur fick han då reda på det?  Om han nu blivit sårad av det och därför brutit kontakten med dig så  är det väl lika bra. Nu slipper du bli kontaktad av honom hela tiden och kan fortsätta ditt liv.  Kanske till och med träffa någon som kan ge dig den bekräftelse du behöver. Hoppas du ursäktar men på mig verkar det som om det är vad det hela handlar om.

Om du hade riktiga känslor för mannen skulle du knappast ha agerat som du gjort med hans vän.  Jag tror att du behöver lära dig älska dig själv innan du kan älska någon annan. När man känner kärlek för någon annan sätter man dennes lycka före sin egen, även om det skulle innebära att man låter dem gå. Egoism och kärlek hör inte ihop.

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-23 14:27:12 följande:
    Jag tror att hans vän försagt sig eller att han på något vis har råkat se att vi skickat meddelanden till varandra och sen frågade han mig och jag bekräftade. Jag visste ju inte vad de sagt till varandra och hur som helst ville jag inte ljuga. Från min sida var det aldrig hemligt även om jag förstod att han inte skulle uppskatta det. Det hela är smutsigt från början till slut och jag är så ledsen hur det har blivit, hela historien. 
    Men du..  Livet går vidare, fastna inte i vad som har varit utan se framåt och bestäm dig för att allt bara kan bli bättre.  Ta små steg framåt så kommer du tillslut att befinna dig långt ifrån där du är nu, idag.

Framtiden ligger där framför dig och du gör den till vad du vill, kanske döljer sig din stora kärlek runt hörnet, kanske hittar du rätt om något eller några år, vem vet?
  • Anonym (Varit där)

Jag fortsätter att förvånas över inlägg där man refererar till hans hustru. Förstår inte riktigt vad man vill säga genom att dra in henne i det hela.  Hon har ingenting med TS problem att göra

Vi vet ingenting om deras förhållande, Hon kanske rent av har gett honom grönt ljus att ha en relation med TS, så länge han inte lämnar familjen. 

Inte ovanligt, har själv varit med om detta i min bekantskaps krets.

En relation är en relation oavsett om man är gifta/sambo eller ej.  Falska relationer har jag aldrig hört talas om

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-12-04 15:59:49 följande:
    Jag tycker nog att frun i största grad är en del av historian. Det framgår inte någonstans att de skulle ha en öppen relation.
    Det framgår inte heller att de inte har det, därför ska man inte anta att de inte har det.

Det par jag känner går inte ut med att de har ett öppet förhållande och egentligen är det inte öppet heller eftersom det bara avser en speciell kvinna. Som jag förstod det så var mannen på väg att lämna men övertalades av frun. Det gäller till barnen gått ut gymnasiet, vilket är 2,5 år till.  Jag tror faktiskt att frun har någonting på gång också. 

Tror att det är vanligare än man tror. De som säger att de skiljs som vänner har kanske något sådant bakom sig.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-12-04 17:43:53 följande:
    Vi får väl utgå från vad TS skriver kanske?
    Hon skriver absolut ingenting om frun så varför blanda in henne?  Vi vet absolut ingenting om deras relation så varför utgå från någonting alls? 

Det har ingenting med TS känslor för mannen att göra.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-12-04 18:08:48 följande:
    Läs hennes senaste inlägg.
    Hon skriver att frun hör till hans historia men inte hennes. 
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-12-04 19:52:12 följande:
    Du hoppade så klurigt över det vi diskuterade, om de har ett öppet förhållande. Men visst, vi släpper det och fokuserar på TS.
    Vi vet ju ingenting om deras äktenskap. inte ens TS har någon aning. Så lämna hustrun utanför denna tråd. Förstår att du helst vill fördöma TS och ge henne dåligt samvete gentemot hustrun men det har inre i tråden att göra. Det är TS som vi bör fokusera på. 

Hon behöver stöd för att ta sig ur och skaffa sig ett eget liv utan den där mannen.
Svar på tråden Han vågar inte