• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-09 08:39:47 följande:
    Nu menade jag inte specifikt en manlig axel utan bara en axel från en vän eller vad som helst.  Och jag får ju inte gråta mot hans axel, det är ju det som är en del av problemet.
    Men gör dig av med honom då! 
  • Anonym (tankar)

Du har skrivit att han är äldre än dig, och egentligen inte den du faller för. Om det skulle bli ni två, skulle du då stolt visa upp honom för din familj och vänner?

Du har själv skrivit att detta är smekmånadsfasen. Känner du till hans mindre bra sidor då han är sur och grinig? Eller har du bara upplevt hans bästa egenskaper?

Om du ser framåt, är kärleken tillräckligt stark för att stötta honom genom en giftig skilsmässa med advokater, bråk om ekonomin och barn som kanske hatar dig? Han måste flytta till dig, och ekonomin är urusel på grund av advokatkostnader, ev. underhåll och andra utgifter? Kanske till och med existensminimum under de första åren? Och han mår mycket dåligt av alltihopa?

Just nu verkar han vara helt perfekt, men om det skulle bli ni två, kan verkligheten bli något helt annat. Skulle du klara allt detta?

• Anonym (Deppig)
    Anonym (tankar) skrev 2024-06-09 08:48:21 följande:

Du har skrivit att han är äldre än dig, och egentligen inte den du faller för. Om det skulle bli ni två, skulle du då stolt visa upp honom för din familj och vänner?

Du har själv skrivit att detta är smekmånadsfasen. Känner du till hans mindre bra sidor då han är sur och grinig? Eller har du bara upplevt hans bästa egenskaper?

Om du ser framåt, är kärleken tillräckligt stark för att stötta honom genom en giftig skilsmässa med advokater, bråk om ekonomin och barn som kanske hatar dig? Han måste flytta till dig, och ekonomin är urusel på grund av advokatkostnader, ev. underhåll och andra utgifter? Kanske till och med existensminimum under de första åren? Och han mår mycket dåligt av alltihopa?

Just nu verkar han vara helt perfekt, men om det skulle bli ni två, kan verkligheten bli något helt annat. Skulle du klara allt detta?

Ja det skulle jag, jag tycker han är världens finaste och skulle vara jättestolt om vi kunde vara offentliga. Och jag har de som har träffat honom och jag ville bara skrika ut till alla - titta på honom! Titta på min kille! 

Ja tyvärr känner jag mer till hans sämre sidor, han  är inte en kämpe utan går runt med offerkoftan och är tyst och sur. Allt är fel. Och så har det varit den största tiden, det är bara min korkade hjärna som inte kan glömma det bra.
    Och eftersom jag vet allt det här vet jag också att om det skulle bli vi skulle det inte dröja länge innan han blir deprimerad igen och går och stoppar kuken i någon annan. För han gör ju inget fel, livet är ju ändå skit. 

Jag hade gärna stöttat honom i hans svåra stunder, men han vill ju inte det. Han behöver professionell hjälp men förstår det inte själv och är inte villig att ta emot någon. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-06-09 08:42:37 följande:
    Men gör dig av med honom då! 
    Vilket bra tips! Att ingen annan sagt det förr. Tack! ❤️

Jag ska jag ska.  Men det är så svårt 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-09 09:25:47 följande:
    Vilket bra tips! Att ingen annan sagt det förr. Tack! ❤️

Jag ska jag ska.  Men det är så svårt 
    Ditt liv, ditt val
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (LOB) skrev 2024-06-09 09:35:06 följande:
    Ditt liv, ditt val
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-09 09:09:52 följande:
    Ja det skulle jag, jag tycker han är världens finaste och skulle vara jättestolt om vi kunde vara offentliga. Och jag har de som har träffat honom och jag ville bara skrika ut till alla - titta på honom! Titta på min kille! 

Ja tyvärr känner jag mer till hans sämre sidor, han  är inte en kämpe utan går runt med offerkoftan och är tyst och sur. Allt är fel. Och så har det varit den största tiden, det är bara min korkade hjärna som inte kan glömma det bra.
    Och eftersom jag vet allt det här vet jag också att om det skulle bli vi skulle det inte dröja länge innan han blir deprimerad igen och går och stoppar kuken i någon annan. För han gör ju inget fel, livet är ju ändå skit. 

Jag hade gärna stöttat honom i hans svåra stunder, men han vill ju inte det. Han behöver professionell hjälp men förstår det inte själv och är inte villig att ta emot någon. 
    Så du har alltså haft en relation i runt 1 år med en gift man med psykisk ohälsa? Varför gör man det valet? Är du inte riktigt klok?

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-06-09 09:41:03 följande:
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-09 09:09:52 följande:

Så du har alltså haft en relation i runt 1 år med en gift man med psykisk ohälsa? Varför gör man det valet? Är du inte riktigt klok?

Nej uppenbarligen inte. Han hittade mig när jag försökte hitta mig själv och jag kände mig så otroligt hel med honom. Och så blev allt bara värre. 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-09 09:43:27 följande:
    Nej uppenbarligen inte. Han hittade mig när jag försökte hitta mig själv och jag kände mig så otroligt hel med honom. Och så blev allt bara värre. 
    Och nu lägger du ansvaret på honom att reda upp ditt liv?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2024-06-09 09:45:39 följande:
    Och nu lägger du ansvaret på honom att reda upp ditt liv?
    Nej det var inte så jag manade. Ansvaret är ju mitt eget så klart. Bara att vi träffades när jag precis höll på att ta mig ur en kris. Eller, jag var ute men fortfarande skör och jag har också psykisk ohälsa i bakgrunden. Så det blev ju inte så bra. Hade kunnat bli bra om inte han också var trasig, eller att vi hade kunnat stötta varandra. Jag har inget problem att ge av mig själv men jag hade uppskattat att få lite tillbaka. Eller i alla fall ett tack, att någon ser att jag också har känslor och behov. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-06-08 21:29:46 följande:
    Visst är det så, och det är inte som att jag byggt upp hela mitt liv runt honom. Men mitt KÄNSLOMÄSSIGA liv är av olika anledningar knutet till honom. De bra känslorna hörde till honom och så rycktes det bort. 

Jag är inte i en bra plats i livet nu, det är ganska mycket med olika relationer och val som är lite kantigt. Och så vill jag på något vis återskapa det bra han fick mig att känna. Trots att det inte går.
    Jag förstår det. Sitter i en liknande sits där en person skulle göra en enormt stor skillnad. Man får ta det som hjärtesorg och försöka gå vidare, det blir lättare med tiden. En dag träffar du någon igen som kan ge dig dessa positiva känslor.
Svar på tråden Han vågar inte