Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Seriöst nu! Ni som blivit singlar efter en relation, hur brukar ni ta era kommande initiativ för att hitta en ny partner? Letar ni efter personer som tillhör era kompis nätverk eller har ni prövat på att försöka lära känna okända personer med?

Letar aldrig i vänskapskretsen då den inte är så pass stor att jag stöter på en massa singlar som jag inte redan känner där. Kanske det är för jag är äldre.
    letar bara på nätet och det är aldrig någon som flörtar med mig i vardagen ändå.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-23 10:33:54 följande:
    Så är det. Jag vet många par som inte har det så bra som det verkar. Många man träffat, där blev man förvånad att de lyckats bli gifta. 

Ändå så ser attityderna ofta ut såhär. Är man singel så innebär det att man är ratad, den som blev över, andrasorteringen, man har inte lyckats.
    bara för jag är singel så ser jag mig inte som ratad, ser inte singelmän som ratade heller.

jag har ju haft relationer innan och fått det till att fungera. Jag har dessutom flera djupa och stabila vänskaper. Hade jag inte haft det eller inte lyckats skapa djupare kontakter med andra så är det nog något jag behövt ändra på Istället för att gnälla på att andra ska ändra sig.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-23 12:32:06 följande:
    Det baserar jag på människor jag träffat irl och vad folk skriver här t ex.
    Ja, jag förstår att det inte är svart och vitt, och kan vara mycket jobb med andra människor. Inte alltid så lätt, ofta komplicerat. Många andra fattar inte det, och gillar att sätta stämpel på folk, är snabba att döma andra.

Jo, det jag säger stämmer. Många tänker och känner som jag beskriver det här.
    Anledningen till att du ofta får muthugg i dina trådar och trådsvar är att många inte känner igen sig i det du beskriver.

det är dina slutsatser (ingen sanning) från ett rätt begränsat liv där du varken umgås socialt med arbetskamrater eller vänner, du bildar hela din uppfattning på texter på internet och korta sociala interaktioner där du har väldigt liten koll om vad deras erfarenheter och liv ser ut. Vi som
    faktiskt har en massa nära vänskaper och relationer och är ute varje dag i livet där vi träffar massor med människor håller inte med dig, det borde du väl ha förstått vid detta laget.

det bästa du kan göra för ditt välmående är att skaffa vänner och börja vara mer social i verkliga livet och sluta sprida din bitterhet som någon slags sanning här inne, annars kommer du aldrig kunna klara av dejting eller en relation.
Svar på tråden Seriöst nu! Ni som blivit singlar efter en relation, hur brukar ni ta era kommande initiativ för att hitta en ny partner? Letar ni efter personer som tillhör era kompis nätverk eller har ni prövat på att försöka lära känna okända personer med?