Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-23 12:32:06 följande:
Det baserar jag på människor jag träffat irl och vad folk skriver här t ex.
Ja, jag förstår att det inte är svart och vitt, och kan vara mycket jobb med andra människor. Inte alltid så lätt, ofta komplicerat. Många andra fattar inte det, och gillar att sätta stämpel på folk, är snabba att döma andra.
Jo, det jag säger stämmer. Många tänker och känner som jag beskriver det här.
Anledningen till att du ofta får muthugg i dina trådar och trådsvar är att många
inte känner igen sig i det du beskriver.
det är dina slutsatser (ingen sanning) från ett rätt begränsat liv där du varken umgås socialt med arbetskamrater eller vänner, du bildar hela din uppfattning på texter på internet och korta sociala interaktioner där du har väldigt liten koll om vad deras erfarenheter och liv ser ut. Vi som
faktiskt har en massa nära vänskaper och relationer och är ute varje dag i livet där vi träffar massor med människor håller inte med dig, det borde du väl ha förstått vid detta laget.
det bästa du kan göra för ditt välmående är att skaffa vänner och börja vara mer social i verkliga livet och sluta sprida din bitterhet som någon slags sanning här inne, annars kommer du aldrig kunna klara av dejting eller en relation.