Anonym (Man) skrev 2024-02-21 15:47:49 följande:
I ena handen har du en bebis som kräver tid och omvårdnad, helt beroende av dig.
I andra har du en otacksam 10-åring som avgudar sin frånvarande pappa och som har haft sin mors fulla uppmärksamhet från det att han föddes.
En självklarhet att 10-åringens farsa ska tvingas ta mer ansvar tycker jag.
Det låter tyvärr väldigt illa att du redan nu funderar på att "skicka ut" barnet trots att han bara är 10 i nuläget. Rätt sorglig läsning.
Anonym skrev 2024-02-21 16:13:50 följande:
En förälder som har sitt barn hos någon som inte ens ger medicin till barnet kommer att leva i stress och stark oro. Det är motsatsen till återhämtning.
Föräldern kommer bli mer trött av att veta att barnet blir vanskött än att själv ta hand om det
Ja, detta är spot on. Så är det. Som mamma mår jag bäst när jag får se mitt barn i ansiktet varje dag. Jag vet att många trivs med varannan-vecka-livet, men jag tror inte jag skulle göra det.
Anonym (Man) skrev 2024-02-21 15:39:43 följande:
För att va en 🐮 gissar du bra! 😄♥️
Barnets far är en fattig, ointresserad, tämligen misslyckad skuldsatt medelålders gubbe i en liten hyresrätt.
Hade jag skickat dit mitt barn om jag va i samma sits som min sambo? Ja. Bägge föräldrar ska lägga tid & ta ansvar.
Hennes barn, ett tonårsmisstag, har haft 100% uppmärksamhet från sin mor under hela sin uppväxt. Inte mer än rätt att hennes nästa barn får iaf 50%. Något jag tror blir svårt om det inte är 50/50 fördelning.
Med eller utan handikapp så ska det "barnet" ut efter gymnasiet.
Varför måste du nämna att han är ett misstag? Tror du har skrivit här förut, börjar känna igen den här historien.
De flesta normala föräldrar tänker inte i procent när det handlar om barnet. Man är 100% förälder 24/7 oavsett var barnet befinner sig. Det kan bli dubbelt så jobbigt om barnet är hos pappa och hon sitter och oroar sig för honom samtidigt som hon ska orka vara mamma till en baby. Snacka om utbränd.
Ditt barn som är nummer 2 kommer alltid få mindre uppmärksamhet än ett endabarn. Det är ju det valet du har gjort och det är så de flesta av oss har vuxit upp och mått bra av.