• Anonym (D)

Delad vårdnad

Kan inte citera. Men TS, man kan aldrig tvinga någon att ta mer ansvar. Funkar inte så i Sverige. Utan tar han inte ansvar och mamman inte orkar från ni ansöka om avlastningsfamilj. 

Hoppas du är medveten om att allt det pojken har är ärftligt...

• Anonym (D)

Vet du vad jag finner konstigt här? 

Att tycka ungen är störd och inte vilja ha honom i sitt liv är en legitim åsikt. Man får tycka så, absolut. Handlar om okunskap men whatever. Men DU hade ett val. Du är en vuxen man som valt en kvinna med ett funktionshindrat barn. Att du inte såg den komma köper jag inte för det du skriver både syns och märks i tidig ålder. 

Men ok du gjorde ett dåligt val. Vi alla har varit där. Men sen väljer DU att skaffa barn med henne?!

Har du sovit under en sten eller vad är det frågan om? Dessa barn är halvsyskon hur mycket du än vill det eller ej. Mamman kommer ha ert barn 50% oavsett vad DU vill och då kommer ditt barn bo med detta halvsyskon. I ett hem där du ej är tillänglig och kan kontrollera. Du har nada att säg till om när barnet är hos henne. Ditt barns liv kommer påverkas utav detta syskon och mammans situation oavsett hur du gör. 

Pappan vill ta ansvar men tillåts inte av din sambo.

• Anonym (D)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-22 10:44:40 följande:
    Jag kan bestämma hur länga barnet bor i mitt hus. Väljer min sambo att flytta med en 19-åring när han ska ut från mitt hus så fine, men mina barn stannar.
    Mitt/mina barn blir inte ett av två syskon. I mina ögon är de inte syskon.
    Ingen bryr sig vad du anser. Ditt barn kommer bo 50% av tiden med sitt halvsyskon, oavsett vad du vill. 

Du har valt ditt barns framtid. Bra jobbat. 
Svar på tråden Delad vårdnad