• Agda90

Delad vårdnad

Anonym (Man) skrev 2024-02-21 15:39:43 följande:
    För att va en 🐮 gissar du bra! 😄♥️
    Barnets far är en fattig, ointresserad, tämligen misslyckad skuldsatt medelålders gubbe i en liten hyresrätt.
    Hade jag skickat dit mitt barn om jag va i samma sits som min sambo? Ja. Bägge föräldrar ska lägga tid & ta ansvar.
    Hennes barn, ett tonårsmisstag, har haft 100% uppmärksamhet från sin mor under hela sin uppväxt. Inte mer än rätt att hennes nästa barn får iaf 50%. Något jag tror blir svårt om det inte är 50/50 fördelning.
    Med eller utan handikapp så ska det "barnet" ut efter gymnasiet.
    100% uppmärksamhet och 50%... Hur tror du att vi andra gör? Vi dumpar inte över våra ungar på någon annan för att det kommer ett syskon!

Du låter lite som att du ska skyffla undan ditt bonusbarn för att prioritera ditt biologiska. 

Den där sista meningen var direkt vidrig!!
    Är din fru med på att du ska kasta ut hennes barn efter studenten?
  • Agda90
    Anonym (Man) skrev 2024-02-21 15:50:30 följande:
    Ni andra har inte alternativet. Men ja, du har rätt. Jag kommer se till vad som är bäst för mitt barn.
    Ser helst en hållbar lösning med 50/50, men om inte det går så kommer jag skicka ut sambo & hennes tidigare barn & ta 100% vårdnad om mitt barn.
    Hur är det vidrigt att skicka ut en då 19-åring???
    Jisses! Din fru skulle behöva läsa vad du skriver här!! Vilken empatilös människa du är!!

Man hjälper sina barn att hitta fotfäste i världen och man kastar inte ut dem!
    Det tar tid att hitta jobb, boende osv osv och din ditt bonusbarns situation så lär det krävas insatser från myndigheter och det tar ännu mer tid. 

Och du kan inte "ta" 100% vårdnad om ditt barn. Hade du kunnat något om hur vårdnad fungerar så hade du vetat detta. 

Jag börjar tvivla på att din sambo ens hade velat skaffa barn med dig med tanke på hur du uttrycker dig här!
  • Agda90
    Anonym (Man) skrev 2024-02-21 19:36:31 följande:
    Hon vet vad jag känner, att jag kommer prioritera egna barn och att han inte är välkommen att bo i mitt hus när han blir vuxen.
    Du är ingen bonusförälder, du är en vidrig styvfarsa . Jag blir illamånede över hur du behandlar ett oskyldigt barn!

Jag förstår inte din sambo som sannar med dig när hon vet hur illa du tycker om hennes barn. Barn är inte korkade, de förstår sånt!
  • Agda90
    Anonym (Man) skrev 2024-02-22 07:39:10 följande:
    Tack kära du :)
    Hennes barn va ett misstag trots prevention. Ett misstag hon fått lida av i 10 år bara för att hon inte hade hjärta att göra abort trots att hon redan då visste att blivande fadern inte skulle ställa upp.
    Barnet har varit hos & träffat sin far så det är ingen okänd person det skulle bo med. 
    Och nu verkar hon begå ett misstag till och skaffa barn med ännu en skitstövel.
  • Agda90
    Anonym (Man) skrev 2024-02-23 15:15:00 följande:
    TS blev avstängd i 24 timmar för att någon 🐮 blev kränkt och anmälde ett av mina inlägg.
    För att svara på din fråga så kan uppdelningen vara så enkel som att mor får ta hand om sin egna unge under tiden den är hemma från skolan och så tar jag hand om mitt barn den tiden mor inte kan ta hand om det pga andra ungen.
    Om jag insisterar på att hennes tidigare barn ska bo hos sin far så blir det så, om jag så måste betala för det.
    Och till världen sätts ännu ett barn som kommer att hamna i klorna på soc med tanke på vilken far den stackars bebisen får. 

Det är hög tid att införa obligatorisk föräldrarutbildning och något form av tillstånd innan man får skaffa barn. Och har man inte det så blir ungen omhändertagen direkt på BB!
  • Agda90
    EpicF skrev 2024-02-23 15:56:26 följande:
    Det är ärftligt så risken är relativt stor. Men det verkar inte du ha tänkt på.... 
    Jo, det har han skrivit om tidigare att det verkar komma från pappans sida. Han har bara glömt att barnet ärver en del av honom också. Stackars barn
Svar på tråden Delad vårdnad