Inlägg från: Anonym (Lyckliga relationer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lyckliga relationer)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Anonym (M) skrev 2024-03-01 10:03:46 följande:

Ni som tycker detta är en bra lösning vet ju att innerst inne att er partner inte vill bli bedragna, det är ju därför ni inte vågar stå för det. 

Du utgår bara från dig själv, från din egen olycka, och drar därför fel slutsatser. Om du ska diskutera sådana här saker i tråden, och att du därmed inte respekterar TS och ämnet, så behöver du åtminstone försöka öppna ditt sinne och förstå att det finns en större värld, det finns alltid fler sätt att se på saken, än bara din egen lilla begränsade värld.

Jag är inte alls så säker på att min partner inte vill att jag ska vara med någon annan.

Det enda jag är helt och absolut säker på är att min partner inte vill veta något om det.

Om den fick reda på det så skulle det medföra stora och allvarliga problem på många plan. Jag vet med absolut säkerhet att min partner inte vill utsättas för sådana problem.
    Det är den största, viktigaste och mest självklara orsaken till att jag inte tar upp frågan med min partner. 

Jag är absolut säker på att vetskapen och att det blev offentligt skulle vara ett mycket mycket större och allvarligare problem för min partner än just den saken att jag har en sexuell upplevelse utanför äktenskapet.

Jag förstår skillnaden mellan dessa två saker.
    Jag känner min partner mycket väl  och jag respekterar att den absolut inte skulle vilja veta något. Alltså är det ett självklart och medvetet val av mig att jag inte utsätter min partner för vetskapen och därmed att jag inte diskuterar saken eller frågar min partner om detta.
    Anonym (Kåt fru) skrev 2024-03-01 15:14:46 följande:
    Ditt svar bevisar verkligen att jag hade rätt. 
    På pricken rätt! SkålSolig
    Anonym (M) skrev 2024-03-01 16:10:04 följande:
    Du tror en massa om din partner. Men du vågar inte ta reda på sanningen därför vågar du inte fråga. Så du inbillar dig att hen tycker det du vill hen ska tycka. 

Du kan ju inte ens vara ärlig mot dig själv, du kommer med en massa nonsens-argument om hur du tror din partner ska reagera, än mindre mot din partner. För du vet ju innerst inne att det du gör inte skulle uppskattas.

Hade allt du skriver om din partner varit sant hade du kunnat berätta. Men du vågar inte. Fundera på varför. Eller skit i det, du är inte intresserad av hur detta påverkar din partner. Du bara rapar upp en massa ursäkter. 
    Jaha, eeeh..?
    Du lyckas med konststycket att inbilla dig själv att du skulle känna min partner bättre än jag?
    Ja, ja, du kanske lyckas övertyga dig själv om det och du lyckas ljuga massor för dig själv i din egen lilla värld.

Men tyvärr innebär inte detta att du skulle ha någon som helst möjlighet att övertyga en enda annan person, ingen enda utanför din egen lilla tragiska och deprimerade låtsasvärld.

Undrar varför du fortsätter vara verksam i din egen lilla värld med en enda innevånare? Kanske för att du får 100% av rösterna i den världen?
    Nej förresten, du verkar inte älska någon, inte ens dig själv, så du röstar nog inte på dig själv.
    Noll röster, inte en enda som håller med dig (om du inte som vanligt kör tricket med minst två inlogg och gör tummen upp för dina egna inlägg?).
    Tråkigt för dig men inte alls underligt att du verkar känna dig så oälskad och så bitter...
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-01 17:52:24 följande:
    Snarare du som fortsätter låtsas som att diskussionen handlar om att känna din partner och inte om varför du inte berättar för din partner att du knullar andra.

Tror du på allvar att bara repetera samma BS om och om igen trotts att det inte har ett skit med frågan du fått att göra gör dina resonemang trovärdiga eller ens rationella?

Hela den här diskussionen är ju så bisarr den kan bli, du vet ju själv att din fru inte är ok med ditt sneknullande och ser därför till att hon inte får reda på det men sitter ändå här och "argumenterar" för något du inte ens tror på själv. Jag menar ponera nu att vi skulle låtsas som att du har helt rätt i allt ditt bisarra BS, du kommer ju alltid ändå veta att det är ren BS eftersom du inte vill att din fru får reda på det.Drömmer
    Jag har klart och tydligt redogjort varför och vad som ligger bakom att jag gör det medvetna valet att inte berätta.

Läs åtminstone det som jag har skrivit innan du citerar och trycker på Enter för att skicka iväg din gränslösa och bisarra smörja.
    Du verkar vara helt ensam om att inte kunna förstå det som jag har skrivit.

Om du seriöst inte klarar att förstå det jag har skrivit så fråga då på ett vettigt sätt om den detalj eller det ordet som du inte klarar att förstå så ska jag försöka förklara för dig.

Resten får du väl fortsätta prata med dig själv om i din egen lilla låtsasvärld. Snacka om bisarr..!

Återigen, läs och försök åtminstone förstå:
    Jag har klart och tydligt redogjort i tidigare inlägg varför och vad som ligger bakom att jag gör det medvetna valet att inte berätta.

De rädda och negativa, de som tror att man kan äga en annan människa, de trångsynta, gör alltid, ALLTID, det stora felet att man bara utgår från sin egen utgångspunkt.

Och de utgår från de följder, både känslomässiga och faktiska följder, som de själva tror, eller vet av erfarenhet, kommer i samband med att otroheten blir känd.

Men faktum är de alltid väljer att blunda för den enkla, historiska och allmänt accepterade sanningen att:
    "Det man inte vet mår man inte ont av".

Alla de argument, alla de känsloyttringar, som dessa trångsynta ägnar sig åt faller helt platt under det faktum att otroheten förblir okänd.

Verkligheten är egentligen ganska självklar och enkel, nämligen att alla sannolika bedömningar ger vid handen att väldigt många otroheter, kanske de flesta, förblir okända.
    Och därmed får otroheten inga som helst följder eller konsekvenser, vare sig känslomässiga eller faktiska, och därmed faller de trångsyntas ord bara platt till marken.

Inget av det de säger om känslor och konsekvenser gäller i alla de fall som otrohet förblir okänd.
    För sanningen är att det man inte vet mår man inte ont av.

Men detta är fakta och sanning som de trångsynta, de negativa och rädda, visar gång på gång att de inte klarar att hantera, är för rädda för att ens tänka tanken och reflektera öppet om denna sanning, är alltför trångsynta för att ens kunna reflektera över detta enkla och uppenbara.

Så kan det nog bli om man väljer att leva i rädsla,
    om man inbillar sig att man kan hindra sin partner från att vara otrogen, om man har vanföreställningen att man kan äga en annan människa, om man tror att människor inte ljuger trots att man själv ljuger ibland, om man själv är en sådan person som är snabba att döma andra för att man själv är rädd för att bli dömd, osv, osv...

Otrohet är sannolikt vanligare än vad många tror, sannolikt mycket vanligare än vad vissa trångsynta vill tro, och sannolikt är det många som inte blir kända.
    Detta är bara att tugga i sig och acceptera även för de rädda och trångsynta.

Anonym (Stört) skrev 2024-03-02 13:06:24 följande:
    Det du säger här är alltså att det är ok att vara otrogen så länge man kommer undan med det och att den som tycker att otrohet är fel är trångsynt.
    Är det summan av ditt inlägg?
    Nej, det har jag inte sagt. Var får du dina rädslor och fantasier ifrån?
    Det som du så trångsynt och räddhågset väljer att inbilla dig själv är inte alls summan av mitt inlägg.

Tryck visa endast och läs mina inlägg, och läs mitt senaste inlägg sakta flera gånger, försök att inte vara rädd, försök att inte inbilla dig själv vad som står, utan försök i stället öppna ditt sinne, läs i stället orden, reflektera över dem och låt sanningen sjunka in.

Försök öppna ditt sinne,
    försök ändra din egen mentala inställning från att vara rädd och negativ till att i stället vara öppen och positiv,
    sluta döma andra människor, sluta vara rädd för att själv bli dömd av andra människor,
    acceptera den självklara sanningen, acceptera att det finns saker som ligger utanför det som du kan påverka och det finns massor av saker som du inte känner till.
    Livet går vidare ändå, oavsett vad du tror och tycker, och om du vill kan du i stället börja försöka ta emot och ta in allt det positiva och härliga som livet har att erbjuda dig, ja också dig.
    Anonym (M) skrev 2024-03-02 13:07:49 följande:
    Vilket patetiskt försvarstal. Att du ens behöver försvara dig säger ju allt. 
    Läs en gång till.
    Det finns inget försvar och inget rättfärdigande i detta.

Men du kanske bara vill visa tydligt att du själv tillhör dem som är alltför rädd och alltför trångsynt för att ens klara ta in vad som faktiskt står skrivet i det inlägget som du väljer att citera och ljuga om?
    Denna extrema trångsynthet är patetisk om något...
    Anonym (Kgng) skrev 2024-03-02 13:07:49 följande:

Sanningen kommer alltid fram förr eller senare. 

Har du något sakligt belägg för ditt påstående?

Om sanningen ska fram så tror jag att du har ett behov av att inbilla dig själv och andra detta.
    De enda lögner och de enda otroheter som du, och vi  alla, känner till är just de som faktiskt kommer fram.
    Men gällande alla de lögner, och alla de otroheter, som aldrig blir kända så stämmer självfallet inte ditt påstående, eller hur?

Klarar du att inbilla dig själv att du skulle kunna vara den enda unika individen i världen som faktiskt vet på faktamässig grund hur många lögner och hur många otroheter som aldrig blir kända?

Otrohet är sannolikt vanligare än vad många tror, sannolikt mycket vanligare än vad vissa trångsynta vill tro, och sannolikt är det många som inte blir kända.

Detta är bara att tugga i sig och acceptera även för de rädda och trångsynta.

Återigen har vi fått se rader av inlägg där vissa lyckas inbilla sig själva att alla lögner i världen (och alla otroheter) skulle bli kända.

Sanningen och verkligheten är självfallet att massor av lögner aldrig blir kända.

Men detta är fakta som de trångsynta och rädda inte klarar att hantera. Klarar inte reflektera över detta enkla och uppenbara.

Så kan det nog bli om man väljer att leva i rädsla och alltid väljer ha en negativ syn. Om man inbillar sig att man kan hindra sin partner från att vara otrogen, om man har vanföreställningen att man kan äga en annan människa, om man tror att människor inte ljuger trots att man själv ljuger ibland, om man själv är en sådan person som är snabb att döma andra för att man själv är rädd för att bli dömd, osv, osv...

Allt detta visas av alla de inlägg som utgår från att man lyckas inbilla sig själv att "sanningen kommer alltid fram förr eller senare". Då måste man verkligen ha ett stort behov av att ljuga för sig själv...

Sanningen är att det man inte vet mår man inte ont av.

Anonym (Kgng) skrev 2024-03-03 09:23:54 följande:
    Klart det kommer fram.
    Ja, det är klart, i de fall som blir kända.
    Men endast då givetvis begränsat endast till dessa fall. 

Men det är ännu mera klart, det är fullständigt självklart, att det förekommer MASSOR av lögner i världen som aldrig någonsin kommer fram.

Och självfallet är det lika klart att det i verkligheten förekommer otroheter, sannolikt många, som aldrig någonsin kommer fram.

Sedan att du skulle önska dig något annat,
    att du uppenbarligen inte klarar att ta in verkligheten och det självklara,
    att du verkar ha ett behov av att ljuga för dig själv,
    allt detta får stå för dig.
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden