Inlägg från: Anonym (Göran.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Göran.)

Tonåring som vill åka på festresa i sommar

Nej nej och återigen nej. 

en 17-årig tjej åka med kompisar till semesterorter med fylla och sex.  

vad är det för WT-föräldrar som säger ja till det.  

jag hoppas du säger nej. Kontakta de andra föräldrarna och fråga om de har sagt ja.

fråga om de är korkade. Saker ska kallas för dess rätta namn  

föräldrar som låter 17-åringar åka på semesterresor utan 100 % koll på varje steg är oansvariga  

det är som att be om problem. en korrekt uppfostrad 17-åring frågar inte ens om något sådant  

ja, jag gammalmodig. jag är konservativ i många frågor.  

det är nu din roll som förälder prövas.  Det är nu som din uppfostran visar sig.

älskar du din dotter blir det NEJ!!!!

• Anonym (Göran.)

Än en gång. Har man en dotter som vill åka utomlands med vänninor till utlandet till de värsta fylleri och turistställen har man misslyckats. 

Det samma om man har söner som vill göra det samma. 

ni som är föräldrar borde förstå vad de vill göra där. 

jag har aldrig varit promiskuös och kommer aldrig att vara det. I tonåren var jag aldrig påträngande mot tjejer. Är det inte nu heller. 

föräldrarna till de tjejer  som jag och mina kompisar festade med i tonåren litade 100% på oss killar. De visste så klart att vi drack en del alkohol. Men det gick trots allt bra. 

vi gjorde inget vi senare fick ångra. 

idag tycks allt handla om sex utseende och sitt eget ego. 

idag mår tonåringar mycket dåligt. Varför gör de det. De flesta får ju göra som de vill redan som barn. 

nej barn och tonåringar behöver stabila föräldrar vägledning och konsekvenser. 

men idag är många föräldrar lika vilsna som sina barn. 

tragiskt tycker jag. Idag är föräldrar kompisar med sina barn. 

många barn har sett sina föräldrar med många många nya partners. Många barn har halvsyskon och bonussyskon 
    i alla möjliga kombinationer. 

jag är glad att jag fick en moralisk fostran och inte har barn med flera kvinnor. Jag är glad att jag inte tjatade påtvingade lurade tjejer att ha sex med mig. 

Det handlar om respekt mot kvinnor och mot sig själv. Det handlar om att växa upp till en person som föräldrarna kan vara stolt över. 

Det handlar om värdighet. 

Svar på tråden Tonåring som vill åka på festresa i sommar