• Bunny s

BIM maj 2024

Snorkfrökenhär skrev 2024-05-07 20:33:21 följande:

Nämen det tog lång tid att bli gravid, hade ganska oregelbunden menscykel då efter hormonspiralen. Plussade tillsist före BIM men började blöda bara nån dag senare, så supertidigt missfall som jag hade trott var mens om jag inte testat tidigt. Kände sedan att vi var nöjda med den familj vi har och tänkte att vi stänger igen bebisverkstaden 😅 

Nu kom suget tillbaka igen helt plötsligt så vi gör väl några försök så länge vi har lust. Första seriösa försöket nu. Får se hur vi känner om vi ska söka hjälp eller inte, men nu är hormonerna i balans iaf och cykeln regelbunden så borde ha bättre förutsättningar än sist vi försökte iaf 😊 

Okej, vad roligt och spännande att lusten kom tillbaka 🥰
    Tråkigt med det tidiga missfallet. Man blir ju ledsen, även om det är tidigt. Men jag är helt för att testa tidigt ändå, för jag vill gärna få bekräftat och veta om jag är gravid eller ej även om det blir ett tidigt missfall lagom till mensen. Tror det kallas för kemisk graviditet. 
    Då vet man ju att det funkar att bli i alla fall och det är såå tryggt och viktigt att veta när man är lite äldre. 
    Vad känner du? 

Först riktiga försöker säger du. Så kul! 
    Hur länge sen var det nu försökte sist? 

Låter jättebra och lovande att hormonerna är i balans. 
    Upplever att min kropp också är i balans trots flera år på starkare ppiller och med diagnosen pco:s (hormonrubbning). 
    Gjorde utredning 2012 och med hjälp av ägglossnings stimulerande tabletter så fick vi våra två barn. 
    Med stigande ålder (några år utan ppiller) så märkte jag att kroppen kommit igång av sig självt. Läser att det är vanligt när man har pco's och blivit äldre. 
    Så nu har vi förhoppningar om att fixa det här själv. 

Vart i cykeln ligger du? ☺️ Jag är på bim-5
  • Bunny s
    fancyr skrev 2024-05-12 08:24:58 följande:

På äl 13 kom det. Efter 6 månaders försök kom vårt efterlängtade plus. Jag gråter och skakar av lycka!! 😭😭❤️❤️ 

sambon har varit iväg över helgen med grabbarna och jag vill överraska honom när han kommer hem och helst barnen med (18 o 12). Har ni några bra tips? 

Haha åh, vi är med båda två i den här gruppen också. 
    Grattis igen! 
  • Bunny s
    Estrid96 skrev 2024-05-11 09:27:27 följande:

Hoppar gärna in här. Plussade 3e maj för första gången efter missfall i vecka 12 för några månader sedan. Är bara i 5+0 nu men tycker det känns helt omöjligt att hålla det hemligt att jag blivit gravid för jag tycker det är en så stor grej. Hur gör ni andra med att berätta för omvärlden om graviditet efter missfallet? Vid missfallet berättade jag visserligen tidigt och fick sen också berätta att det inte gått bra, men känns inte som något jag ångrar. 

Hej! Grattis! 😍
    Håller med, såå stort. 
    Vid mina 3 graviditeter (varav första var missfall), så har jag berättat för alla mina närmsta. 
    Är alldeles för stort för att hålla hemligt 😅 och så är det skönt att kunna få prata av sig om man får missfall. 
    Likaså om det visar sig ta tid och vara svårt att bli med barn, så är det skönt att kunna prata om det med sina närmsta också 😊
  • Bunny s
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-10 12:59:26 följande:
    Är nog närmare 2 år sedan vi la bebisplanerna på hyllan och så kring årsskiftet kom suget tillbaka att försöka en vända till 😅 Jag är periodare och använder ÄL-test och testar tidigt med gravtest ibland och ibland struntar jag i allt och vill inte veta alls 😆 Nu är jag inne på att ha mer koll, testa med ÄL-test och ha mer koll på kroppen osv. Jag har inte haft ÄL än, är bara på cykeldag 11 och brukar inte ha ÄL förrän kring dag 20. Så trög väntan här, haha. 

Roligare för dig som är så nära BIM. Du kan ju snart smygtesta om du vill 😊 Vore ju helt fantastiskt om ni lyckades utan mediciner, även om det ändå är lindrig hjälp jämfört med annat. Jag har fått höra av vår fertilitetsklinik att jag nog också kan få hjälp med Letrozol, men jag har inte än känt att jag vill lämna en massa prover och så, försöker själv ett tag då jag ändå upplever att kroppen är i balans!
    Men åh! Häftigt att det tog hela 2 år innan ni fick sug igen. Och att ni kunde stänga när ni väl börjat. Tror inte jag hade kunnat göra det, blir som besatt när vi börjar 🤣
    Men ibland kan jag dock få en rädd känsla och tänka att, vi kanske borde strunta i allt? 
    Men den känslan försvinner. Tror vi ångrar oss jättemycket sen när det är försent. 

Ägglossning dag 20 känner jag igen 😅 vet precis vad du menar. Suck att ligga i det senare spannet😅
    Förut, med läkemedel, fick jag äl först sent, typ dag 23 men sen fick vi ordning på det med dubbla dosen och då blev det dag 18-19 och blev också gravid båda gångerna med barnen. 
    Nu när jag slutade med piller i februari så har jag haft äl dag 16 båda ggr, och nu dag 19. 
    Men börjar misstänka att ägget inte lyckades släppa denna cykel och att det är därför jag haft flera dagars molande värk i svanken och stenhårt trott att jag är gravid 🙈 läste nämligen en gammal anteckning där just det hände, när vi försökte få till första barnet. 
    Kliniken bekräfta sen att jag hade en äggblåsa som återbildats. Och jag hade jättemycket och många dagars molande efter som gjorde att jag då också trodde jag var gravid. Hade helt glömt det och nu har molandet försvunnit och igår på bim-4 fick jag negativt med ett känsligt test. 
    Så nu är det bara att smälta besvikelsen och känslan av att ha blivit lurad 🙈🤣🙄

Bra att du också vet att du kan få letrozol om du vill och behöver! 
    Har bara jättebra saker att säga om dessa tabletter och även av att gå till en klinik. 
    Man får ju följa äggblåsans utveckling, så man får liksom veta att man ska ha äl om 3-4 dagar tex, sen att få en spruta att ta då för att säkra att ägget släpper, är ju så skönt. 
    Slippa fundera och testa och tempa, undra. 
    Hade gått till kliniken för enkelhetesskull den här gången med, om det inte vore för att jag bor 21 mil bort nu 🙈 den som finns här uppe, är jättedyr. 
    Så det känns bäst att prova själv under vår och sommar nu, för de stänger ändå över sommaren. Så tar jag kontakt i höst troligen (och åker till den 21 mil bort alltså 😊)
    Vart ligger den klinik du haft kontakt med?
  • Bunny s
    littlewickewire skrev 2024-05-12 10:23:49 följande:
    Jag har berättat för de närmaste plus familjen vid båda mina graviditeter (MA respektive kemisk graviditet). Jag är så trött på, och blir ledsen av, att alla mina kompisar verkar bli gravida bara av att titta på sin partner och verka inte fatta att vissa får kämpa. Så det har känts okej att berätta trots hur det slutade, så att folk lär sig att det inte går så lätt för alla.. 

Sen har det varit skönt att få stöd efter missfallen. Alla mina närmaste visste om det och var jättegulliga mot mig efteråt, fick choklad och blommor av flera och alla var liksom där för mig. Så även nästa gång kommer jag nog berätta för de allra närmsta. Men man ska förstås göra precis så som känns bra för en ❤️

Förresten - stort grattis till alla som plussat här i dagarna ❤️❤️
    Jag förstår dig i hur du har gjort och jag har gjort precis likadant och kommer göra så när vi väl lyckas. Även delat med några att vi har börjat. Är ju skönt att få bolla lite och prata av sig. Kan ju ta ganska lång tid nu. 
    Är både 10 år äldre den här gången och så har jag min hormonrubbning, som kanske kan ställa till det igen. 
    Håller med om dina känslor om att vissa blir gravida så himla lätt. Jag var såååå avis innan vi fick vårt första. 
    Det tog 4 månader för ett + som visa sig vara ma i vecka 10. Tog väldigt långa 8 månader med många tårar innan nästa + som blev en liten pojke 💜 
    Tyckte det var väldigt rättvist att nästa barn gick på en gång pch utan missfall 🥰

Hur länge har ni föröskt nu? Är det första barnet för dig? 
    Så kul oavsett 😊😊

Vi har två, snart 11 år och 9 år 🥰
  • Bunny s
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-13 14:07:24 följande:
    För mig blev det bara jobbigt att försöka och försöka och att det aldrig blev nåt mer än ett supertidigt missfall. Månaderna går och går...ville inte hamna i värsta deppen som jag kände att jag var påväg in i så då valde jag att fokusera på annat positivt i livet och nöja mig med dom två barn vi har 🥰 Och livet med större barn är ju mycket friare och enklare så vi upptäckte att det var rätt så härligt det också att liksom lämna småbarnstiden bakom oss verkligen. Vi kände oss nöjda helt enkelt 😊

Sen att suget kom tillbaka igen är bara roligt, jag är väldigt mycket mer chill den här gången, ser det bara som en bonus om vi lyckas, livet är toppen nu också, verkligen!

Vi har en privat klinik på samma ort vi bor på, så det är enkelt, men jag tänker nog som du att dom stänger över sommarn så jag kanske kontaktar dom efter sommarn om jag fortfarande är väldigt sugen på en bebis 😍 Så ger jag mig själv några sista chanser nu. Ägglossning på gång nu snart hoppas jag, typ 2 veckor sedan mensen startade så nu börjar vi mysa runt extra mycket 😉

Vad trist om det bara var kroppen som lurades med din molvärk, lät ju så lovande! Men bara kämpa vidare!
    Det låter jätteklokt hur du resonerade och att du faktiskt kunde inse allra själv och stänga igen bebisverkstan. Är ju väldigt väldigt lätt att man blir deppig när det inte går som man tänkt men att man blir fruktansvärt "manisk" i det hela istället, eller vad man ska kalla det. Besatt är nog ett bättre ord. 

Härligt att du längtar och vill och är Pepp nu
     Och att du också mår bättre 🥰

Imorse var jag på Bim-1 och tog ett sista, känsligt test. Ert sånt clearblue digitalt som räknar ner. Kollade av det medan jag stod i duschen, jaha okej. Negativt. 
    Precis efter märker jag att jag fått mens 🤣🤣 som på beställning! Så då blev jag glad istället. Slippa grubbla mer på om ägget inte släppte, det då skulle innebära med mensen. Skulle jag få vänta på den nu osv? 
    Så jäkla skönt. Tänker att jag "vann" en dag nu när den kom en dag före 😅😍

Vad bra att du har en klinik på samma ort. Har du kikat på deras priser? 
    Jag har nämligen också en i närheten, men varje försök kommer kosta minst 3000 medan den jag har på min tidigare ort, kostar ca 500 i månaden. 
    Sjukt stor skillnad. 
    Har sån bra erfarenhet av den i gamla hemstaden, så det blir den om jag ska ta hjälp. 
    Jag har bestämt mig som så, att den här cykeln blir det att tempa (aldrig provat den metoden förr), och då får jag se om ägglossning sker eller ej. Skulle jag inte få någon temphöjning så blir det faktiskt att ringa kliniken redan den här cykeln. Då har jag liksom 2 tecken på utebliven ägglossning i rad, pga ägg som inte släpper. 
    Då pallar jah inte hålla på om jag ändå misstänker att jag har 0% chans 😅

Vad roligt för er att ni är i äl-tider 😍🥰😍🥰 spännande! 

Tempar du något? Stickor? 
    Eller märker du väl när äl är? 
    Jag har bara haft 3 cykler nu efter flera år med ppiller. 
    Äl verkar ha varit dag 16,16 och nu senast dag 19. 
    Fått bevisat alla 3 cykler att jag märker på sekretet. 
    Så det är bra! 

Såg att du fråga om att du misstänker sämre äl-sekret? 
    Jag tror absolut inte att du behöver oroa dig, så länge länge hittar rätt sekret om du "gräver" 😅
    Jag har löst att kvinnor över 30 ofta har kortare tid med äl-sekret än när de var yngre dock
     Jag har haft 2-3 dagar med äl-sekret nu som äldre. Som yngel hade jag fler dagar. 
    Jag har också funderingar kring mitt äl-sekret. Förut var det sådär som äggvita. 
    Numera är det tunt men mjökigt. Blir rikligt dock, så pass att jag känner av att oj, nu kom det igång. 
    Men tunt och mölkigt..  ??
    Blir lite nojig över hur fertilt det egentligen är?
  • Bunny s
    Lollos87 skrev 2024-05-15 21:11:00 följande:

Hoppar på den här tråden! Har ett barn sen tidigare som är född 2016. Har ätit p-piller tills i mitten på december och fick min första mens i januari  

Försökt aktivt sen dess, så detta blir vårat 5:e försök.

Bim 25/5, är på äl + 5 idag. 

Hoppas så att det lyckas denna månad. Känt mig så omänskligt hungrig senaste 2dagarna. Såg även vita lotion liknande flytningar i toan efter jag kissade idag? aldrig varit med om, någon? 

Hej! Kul ned en till 😊 Håller tummarna för er skull den här gången! 5e gången gillt 😉 
    Så kul när man är där ni är nu, passerat ägglossning. 

Jag är tyvärr bara på dag 3 i cykeln 😮?💨 har äl ca dag 16-19. 
    Det här blir andra försöket, fast kommer bli det första riktiga, om man säger så 😊

Intressant med hungern. Kan dock inte säga något om det för jag har inte haft det som symtom förut. 
    Ang flygningarna. Såna kan jah ha normalt också, så jag vet inget där heller 😅 mer än att jag läst om det som ett symtom!
  • Bunny s
    littlewickewire skrev 2024-05-16 07:06:25 följande:
    Svaga streck fortfarande, men ändå en liten stegring. Översta är ÄL+11, understa är idag, ÄL+12!
    Absolut tydligare 😊 så kul för dig! 
  • Bunny s
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-15 08:06:19 följande:

Jag är rätt säker på att min ÄL var igår, ÄL-testet positivt i måndags och typ blankt igår. Haft lite värk kring äggstockarna två dagar och nu är den värken och ÄL-flytningarna borta. Så ÄL+1 idag då 😊

Vi har haft sex varje dag i några dagar förutom just igår. Ser olika ut månad för månad hur mycket vi får till det, men åtminstone varannan dag vill jag få till det för att känna att vi i alla fall inte missar ÄL 😅 

Håller tummarna! Själv är jag på dag 3 i cykeln 😅 beräknad äl dag 16-19 😮?💨
  • Bunny s
    Pez skrev 2024-05-15 13:33:42 följande:
    Jag beställde ett CB testa tidigt som borde komma i eftermiddag. Får se om jag testar, det är bara jobbigt om det är för tidigt eller om mensen är på G. Det är så utdelat med test för mig, iaf såhär tidigt. Är på ÄL +11/12 idag (tror jag).

Jag hade samma blödning som sagt förra grav, men då testa jag inte förrän en vecka efteråt. Då hade jag troligtvis haft en supertidig ÄL för testet blev positivt på CD 21(vanligt test) på en 28 dagars cykel. 
    Spännande! Behöver absolut inte vara kört för ett negativt test 4 dagar innan bim, särskilt inte när det inte var ett testa tidigt! Håller verkligen tummarna 😍
    Jag använde cb testa tidigt för första gången förra cykeln som just var. Har du valt den digitala? Lan meddela att jag aldrig kommer köpa dem igen, tyckte det var jättejobbigt psykiskt att titta på de blinkande pluttarna som blev och så hemskt att se texten "inte gravid".
    Nu var jag ju inte gravid, så det var ingen lögn. Det föll mig bara inte i smaken att få det kastat i ansiktet sådär konkret 🤣
    Visste du att det finns en sorts testa tidigt som Visar positivt på så små värden som 5??
    De andra testa tidigt visar 10 och normala test 25. 
    Beställde just de på 5 från apotea 😀

Uppdatera bör du testat och det är onekligen spännande med den eventuella nidblödningen. Aldrig haft en sön (varit gravid 3 ggr) . 
Svar på tråden BIM maj 2024